Domov News Prémiový crossover do 20.000 € z druhej ruky, oplatí sa?

Prémiový crossover do 20.000 € z druhej ruky, oplatí sa?

Zatiaľ čo prvá generácia modelu BMW X1 predstavovala klasickú koncepciu áut značky BMW, teda pohon zadnej nápravy a pozdĺžne uložený motor, druhá generácia F48 prináša úplný opak. Autá vyrobené od roku 2015 do roku 2022 sú postavené na rovnakej platforme ako rad 2 Active Tourer či MINI Countryman. Najväčšou zmenou bol pohon presunutý na prednú nápravu, ponuka trojvalcov a hlavne úplne nový dizajn.

BMW X1 2018 po 100 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

 

Medzigeneračný facelift dostala X1-ka v roku 2019. My sme testovali jazdenku z roku 2018, teda posledný rok pred faceliftom. V základe boli vždy halogénové svetlá, no zväčša natrafíte na príplatkové LED-ky, ktoré malo aj naše auto a vrelo ich odporúčame. Predsa len si už kupujete prémiovú triedu, tak nech tomu zodpovedá aj výbava.

Dizajn ako celok pôsobí veľmi mladistvo, sviežo a atraktívne. Jednoducho, BMW X1 je ideál do mesta, ktorý sa nezľakne ani výletu do prírody. Rázvor náprav je 2,6 metra, celková dĺžka takmer 4,5 metra a šírka 1,82 metra.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Interiér – klasické BMW radu F

V kabíne je to klasické F-kové BMW. Jednoducho všetko, na čo bol v tej dobe zákazník BMW zvyknutý. Kaplnka budíkov ponúka skvelú kombináciu digitálneho displeja a analógových budíkov. Palubnú dosku vypĺňa displej infotainmentu iDrive, ktorý nie je dotykový. Ovláda sa otočným voličom na stredovom tuneli. Toto riešenie máme v redakcii radi – nemáte ucapkaný displej a jazda je bezpečnejšia.

BMW X1
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Podľa výbavy v BMW X1 nájdete navigáciu, Apple CarPlay aj parkovacie senzory, ktoré sa zobrazujú práve na spomínanom displeji. Sú to zároveň prvky výbavy, ktoré odporúčame hľadať. Ostáva nám zhodnotiť ovládanie rádia a klimatizácie. Ako inak, na všetko sú tu fyzické tlačidlá. BMW nevymýšľalo a stavilo na istotu.

Priestor na zadných sedadlách je taká klasika. Dostatok miesta na kolená, hlavu aj ramená. ISOFIX nájdete na krajných sedačkách, v strede ponúka BMW sklápateľnú lakťovú opierku a objem kufra je v základe 505 litrov a po sklopení 1 550 litrov.

BMW X1
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Motory – vyhnite sa trojvalcom

Pod kapotou ste sa v roku 2018 mohli do sýtosti vyblázniť, pričom ste vyberali z benzínov, naftových motorov aj elektrifikovaných verzií. Odporúčame oblúkom obísť verzie s trojvalcami, teda 18i, 16d a 25e. Radšej investujte do benzínových štvorvalcov 20i a 25i alebo dieselov 18d, 20d a 25d.

Nami testovaná X1-ka mala pod kapotou diesel s označením 20d a pohon prednej nápravy. Výkon je viac než dostačujúcich 140 kW a 400 Nm. Ak by ste chceli štvorkolku xDrive, hľadať musíte motor s označením 25d resp. 25i v prípade benzínu. Tieto verzie majú výkon 170 kW, čo už je riadna nálož na takto kompaktné vozidlo.

BMW X1
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Z prevodoviek vyberáte 6-st. manuál, 8-st. Aisin ak chcete naftu a ak benzín, tak 7-st. DCT. Tu treba dávať veľký pozor na dodržiavanie intervalov pri výmene oleja. Ten by mal byť vymenený pri 90 000 km. Pred kúpou si to poriadne preverte, lebo meniť prevodovku Aisin je finančne dosť nákladné.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Srdcom stále Mníchovčan

X1 je stále BMW, takže očakávajte jemne tvrdšie naladenie podvozka. Vpredu používa zavesenie McPherson, vzadu vždy viacprvkovú nápravu aj pri základných verziách. V ponuke bol aj adaptívny podvozok, ale tomu sa vyhnite. Množstvo majiteľov sa totiž sťažuje, že v športovom režime je X1-ka veľmi tvrdá a v prípade poruchy je to náklad navyše. 

BMW X1
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Ak si chcete kúpiť xDrive, nešetrite na pneumatikách a dajte tam také, aké tam majú ísť. Pohon oboch náprav a vaša peňaženka vám poďakujú. Dynamicky je 140 kW do bežnej premávky viac než postačujúcich. Čo som na BMW vždy ocenil, je skvelá odozva na volante. Tá je zachovaná aj v tomto mestskom aute. Vrátim sa ešte k podvozku, je veľmi komfortný, auto neodskakuje a správa sa veľmi predvídateľne.

BMW X1
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Na čo si dať pozor?

BMW X1 generácie F48 vás pri správnej údržbe nezradí. Údržbu však treba dodržiavať a preveriť. Častým problémom u týchto áut býva zakarbónované sanie a EGR ventil. Autá vyrábané v roku 2018 mali jednu zvolávaciu akciu na ložiská predných kolies a pozor si dajte aj na rozvody, tie by mali byť vymenené do 150 000 km.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Záver a cena

BMW X1 je ideálne pre mladé dievča i rodinu. Poteší každého, kto hľadá šikovný mestský crossover. Ceny áut s nájazdom okolo 100 000 km sa hýbu v rozmedzí 16 000 € až 28 000 €. Tento konkrétny kúsok nájdete v ponuke predajcu AAA Auto za cenu 19 000 €. V prípade financovania vás bude stáť 17 000 €.

BMW X1 2018 po 100 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokObrat populárnej značky, spaľovacie motory bude predávať ešte dlhé roky
Nasledujúci článokVyše 18-tisíc vozidiel neprešlo cez STK, vyvarujte sa týmto nedostatkom