Viacerí čelní predstavitelia automobiliek korigujú svoje predchádzajúce vyhlásenia, ako v tom či onom roku prestanú vyrábať vozidlá so spaľovacími motormi a budú predávať výhradne elektromobily. Najnovšie zmenil stratégiu aj Renault. Spaľovacie motory bude produkovať ešte minimálne 10 rokov.
Aj keď predaj elektromobilov z roka na rok rastie, ich adopcia zďaleka nie je taká masívna, aby si veľké automobilky mohli dovoliť zastaviť produkciu modelov so spaľovacími motormi.
Práve Renault môže mať jedno z najlepšie vyvážených modelových portfólií v Európe. Buduje totiž ucelenú ponuku vozidiel so spaľovacími motormi aj široké portfólio elektromobilov. Medzi najnovší model zaraďuje Renault 5, ktorý sa predstavil na ženevskom autosalóne. Išlo o najvýznamnejšiu premiéru kedysi slávneho autosalónu, ktorého kvalita výrazne utrpela pandémiou koronavírusu.
Najočakávanejší Renault posledných rokov
Renault 5 E-Tech je malý mestský elektromobil odkazujúci na legendárny model francúzskej značky, od ktorého si berie dizajnovú inšpiráciu. Takéto retro sa tvorcom naozaj vydarilo a automobil vzbudil obrovský záujem verejnosti. Fabrice Cambolive, generálny riaditeľ značky, sa v rozhovore pre Automotive News Europe pochválil, že evidujú už viac než 50-tisíc záujemcov o toto vozidlo. To je mimoriadne úspešný štart. Prvé vozidlá by zákazníkom mali byť dodané v októbri tohto roka. Keďže objednávok je extrémne veľa, nebude výnimočné, ak záujemcovia budú naň čakať viac než 6 mesiacov.
Záujmom Renaultu je preorientovať súčasných majiteľov modelu Zoe práve na 5 E-Tech. Toto vozidlo totiž ponúkne modernejší dizajn, dlhší dojazd, luxusnejšiu výbavu a lepšie jazdné vlastnosti. Je tiež pravdepodobné, že Renault v tomto prípade nepôjde klasickou cestou generačnej obmeny (7-ročný cyklus, facelift po 3 rokoch), ale 5 E-Tech môže na trhu vydržať pokojne aj 15 rokov. S tým, že značka bude vozidlo každý rok aktualizovať, pričom zmeny budú dostupné pre majiteľov všetkých vozidiel.
Renault 5 E-Tech je postavený na novej platforme AmpR Small určenej pre elektromobily segmentu B. Má tak rovnú podlahu, optimalizovaný vnútorný aj batožinový priestor (326 l), nízke ťažisko a hmotnosť pod 1500 kg. Elektromotor pod kapotou Renaultu 5 E-Tech je kompaktnejší než v prípade modelov Mégane E-Tech alebo Scénic E-Tech. Ponúkaný bude v troch výkonových úrovniach – 70, 90 alebo 110 kW. Na rýchlonabíjačke môže do batérie s kapacitou 52 kWh prúdiť jednosmerný prúd s výkonom 80 alebo 100 kW, takže batéria sa dokáže nabiť z 15 na 80 % v priebehu 30 minút.
Renault 4 E-Tech
V priebehu roka 2025 Renault predstaví aj ďalší elektromobil – Renault 4. Paradoxne, ten bude o niečo väčší ako 5 E-Tech. Pôjde o mestský crossover, ktorý by mohol dostať aj pohon všetkých kolies. Koncept tohto auta s názvom 4Ever Trophy bol predstavený ešte v roku 2022. Podobne ako 5 príde s retro vzhľadom a určite využije techniku modelu 5. Cenovo by však mal byť okolo 5-tisíc eur drahší. Úplným základom elektrickej ponuky Renaultu sa stane nové Twingo. Cenou by mal tento model atakovať bájnu hranicu 20-tisíc eur.
V prípade modelov so spaľovacími motormi sa automobilka spolieha na full-hybridné motorizácie s dostatočným výkonom a nízkou spotrebou paliva predovšetkým v mestskej premávke. Spomenúť musíme napríklad model Austral, Espace alebo Rafale.