Názov legendárneho modelu, silueta SUV coupe, odvážny dizajn a tri diamanty v znaku?! V skratke asi takto začínajú všetky hodnotenia Mitsubishi Eclipse Cross.

Presne tu aj skončíme, takmer každý porovnáva Eclipse Cross s nemeckou prémiou X4 alebo GLC. Prečo? Odpoveď je jednoduchá! Japonská automobilka priniesla na trh model, ktorý je jednoducho predurčený na úspech. Dodala mu kontroverzný názov, ktorý sa postaral o rozruch. Odvážne krivky spôsobili zvedavosť a pohľady okoloidúcich. Revolučný interiér vypovedá o obrovskom potenciáli tohto modelu. Marketing zvládnutý na jednotku, tak hodnotím tento japonský počin ja. Zahoďte predsudky, tento model jednoducho musíte vyskúšať. Ak máte Mitsubishi zafixované ako off-road, Eclipse Cross pre vás asi nebude. No ak sa vám pozdáva hneď z úvodnej fotky, dajte mu šancu!

Bez akejkoľvek zaujatosti, keď som videl prvé skice konceptu tohto modelu, nikdy by som neveril, že sa v takmer nezmenenej podobe dostane do sériovej podoby. Práve v automobilke, akou je Mitsubishi. Skice sú jedna vec a realita zase druhá. Predný pohľad, rovnako ako aj mierne bočná silueta spredu sa vydarili. Auto má jasne stanovené geometrické, ostré línie. Úzke pretiahnuté svetlá a úzka maska tvoria jedinečný dizajn. Až do momentu, kedy sa nepozriete na zadnú časť. Nedá mi to, nepoužiť kritiku. Zadná časť veľmi prudko sekne a línie kufra smerujú príliš vysoko. Kompozične nie som spokojný so vzhľadom zadnej partie. Ale vytvorte si pokojne vlastný názor. Zadné brzdové svetlo je umiestnené uprostred, pozdĺž celého okna. Tu sa mi naskytla prvá praktická otázka, čo vlastne reálne uvidím zvnútra?

Odpoveď je opäť prekvapujúco jednoduchá a pozitívna, rozdelenie okna vám nijako neprekáža vo výhľade. Práve naopak, okno je podstatne nižšie a väčšie, čiže som videl omnoho viacej ako v prípade drvivej väčšiny všetkých testovaných modelov. Interiér je niečo absolútne odlišné, než ste boli zvyknutí doposiaľ v Mitsubishi. Poviem to otvorene, vidím tu Lexus, teda aspoň touchbar na stredovom tuneli je nápadne podobný. Je treba skonštatovať, že na pomery japonskej automobilky je interiér skutočne revolučný! No všetko má aj svoje negatíva, infotainment je síce zaujímavo riešený hlavne svojim spôsobom ovládania, jeho ovládanie vás však do značnej miery potrápi. Graficky tiež nepripomína rok 2018. Kriticky sa musím vyjadriť aj k spracovaniu a použitým materiálom. Pohľad a dotyk je rozdiel. Sedadlá sú však príjemné, posed ideálne nastaviteľný. Možno len trošičku lepšie bočné vedenie by nezaškodilo.

Asistenčnými systémami sa nešetrilo, Eclipse Cross vám ponúkne takmer všetkých bežných asistentov, nechýba ani head-up displej či 360-stupňový náhľad okolo vozidla. Veľmi veľký dojem na mňa spravilo audio Rockford Fosgate. Možno nie až tak známa značka ako Harman či B&O, kvalitou však nepochybne nezaostáva. Zvuk je neuveriteľne čistý a ponúka obrovský rozsah a dokonalé priestorové audio! Priestorovo je na tom Eclipse Cross vyhovujúco, a to dokonca aj na zadných sedadlách. Rázvor predstavuje 2670 mm, šírka 1805 mm a výška 1685 mm. Odseknutá zadná časť karosérie si však vybrala svoju daň v podobe objemu batožinového priestoru na úrovni 350 l. Je to však len tabuľkový údaj, od hornej hranice dvojitého dna. Dvojité dno si môžete dať trvalo odstrániť a zväčšiť tak objem batožinového priestoru na hodnotu 531 l.

Prekvapiť vás môže úplná absencia navigácie, je to však zámerný krok. Povedzme si úprimne, kedy ste naposledy vyťukávali adresu niekam inam ako do vášho telefónu, ktorý si veľmi jednoducho pripojíte k autu?

Jediný motor v ponuke, ktorým je štvorvalec 1,5T MIVEC s výkonom 120 kW, teda 163 koní, vás príjemne prekvapí. Spojiť ho môžete buď so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom CVT. Áno, dobre čítate, ale nie je sa čoho obávať, motor s prevodovkou si veľmi dobre rozumejú. V úvodných otáčkach má síce Eclipse surový ráz, no rozhodne je dostatočne vyladený a dokáže prekvapiť svojou dynamikou! Pohon oboch náprav očakávajte v prípade posledných dvoch výbavových stupňov a len v kombinácii s automatom. Priemerná spotreba sa nám ustálila tesne pod 9 litrov.

Športový, mestský, alebo terénny? Aký ma charakter Eclipse Cross? Pravdou je, že z každého zákutia dostal niečo od konštruktérov. Kompaktné rozmery vám uľahčia manévre v meste, rovnako ako aj dobrý výhľad z miesta vodiča. Športovú jazdu však neočakávajte, dynamika je dostatočná, ale v zákrutách si Eclipse nie je úplne istý. Podvozok je pomerne výrazne komfortný, hlavne na rozbitej ceste, štrku či lesnej ceste. Tam si s Eclipsom užijete veľa zábavy, pohon 4×4 spolupracuje veľmi rýchlo, no vďaka nižšiemu podvozku a veľkým nájazdovým uhlom to netreba príliš prehnať.

Eclipse Cross rozhodne má šancu uspieť. Svojich fanúšikov si nájde hlavne vďaka odvážnemu a jedinečnému dizajnu a ponúkne všetko, čo potrebujete. Samozrejme to nie je prémia, čiže ak máte v hľadáčiku X4, toto nie je auto pre vás. Svojou cenou vás Mitsubishi príjemne prekvapí, motor a prevodovka vás nesklamú. A o kvalitné jazdné vlastnosti núdza nebude. Čo sa týka spoľahlivosti, to ukáže až čas, no v prípade Japoncov by som veľké obavy nemal.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroje: Mitsubishi | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!