Nadštandardný crossover s vesmírnou spotrebou. Taká je Kia Niro PHEV. Oplatí sa však investícia do plug-in hybridnej sústavy?

Nemali sme tú možnosť preveriť bežné Niro so štandardným čisto spaľovacím motorom, o to viac som však chcel preveriť potenciál dobíjateľného hybridu. To, že Hyundai a Kia sú koncernoví bratia, spomínať asi netreba. Konu si v súčasnosti zadovážite len so spaľovacím ústrojenstvom, v Ženeve však svetu bola predstavená aj čisto elektrická verzia a presne podobný osud čaká aj Niro.

 

Plne elektrické Niro dorazí o čosi neskôr. Do tej doby je však v ponuke verzia PHEV, ktorá kombinuje atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra a elektromotor s kapacitou batérie 8,9 kWh. Sústava dosahuje maximálny výkon 121 kW, čiže 165 koní. Krútiaci moment spaľovacieho motoru dosahuje 147 Nm a jeho čistý výkon je 77 kW, respektíve 105 koní. V prípade elektromotoru je výkon 44 kW (60 k) a krútiaci moment na úrovni 170 Nm, čo je dostačujúce. Čisto elektrický dojazd výrobca deklaruje ako 55 kilometrov.

Dosť bolo náročných číselných kombinácií, prejdime k samotnému autu. Páči sa mi cesta, akú si Niro PHEV vybralo. Nesnaží sa príliš odlíšiť od bežných konvenčných áut a rozdielov medzi bežnou verziou nie je mnoho. Na prvý pohľad ich takmer vôbec nespozorujete, pribudli dvierka elektrickej zásuvky v prednom blatníku a modré ozdobné lišty vpredu a vzadu. Po dizajnovej stránke je Niro trochu strohé, razí si cestu konzervatívca. Treba tiež povedať, že klame telom, pôsobí kompaktnejším dojmom, než v skutočnosti je. Dĺžka 4 355 mm, šírka 1 805 mm a hlavne rázvor osí kolies s hodnotou rovných 2 700 mm hovoria za všetko.

 

Rozmery Nira sa pozitívne prejavili hlavne vo vnútri vozidla, interiér je nadmieru priestranný a dostatočne vzdušný. Navyše je vypracovaný z kvalitných materiálov. Po usadení do sedadla vás zaujme grafika prístrojového panelu, ktorá vám hneď pripomenie, že šoférujete plug-in hybrid. Celkovo interiér, až na pár detailov, sa vôbec nezmenil oproti bežnej verzii. V prípade najvyššej výbavy Platinum, ktorú sme mali k dispozícii, máte na dosah ruky množstvo komfortnej výbavy. Kožené sedadlá s ventiláciou či vyhrievaním, rovnako, ako aj vyhrievaný volant. Objem batožinového priestoru je na úrovni 324 litrov, čo je o 100 litrov menej než v prípade verzie bez batérii. Trochu vyššia daň za nižšiu spotrebu…

 

Displej infotainmentu disponuje upraveným menu, kde nájdete údaje o dojazde, spotrebe, aktuálnom používanom druhu pohonu najbližších nabíjacích staniciach a znázornenie okruhu dojazdu na čistú elektrinu.

 

Prejdime k podstate nášho testu, Niro PHEV sme podrobili zložitejšiemu testovaciemu okruhu, ako väčšinu testovaných áut. Zaujímala nás totiž spotreba s nabitými batériami, ako aj s vybitým akumulátorom. V prípade prvého okruhu s plne nabitým akumulátorom spotreba predstavovala neuveriteľnú hodnotu 2,8 litra na sto kilometrov, prevažne v meste. Diaľničná hodnota potom poskočila na 5,5 litra. Veľmi však záleží na vašom štýle jazdy a maximálne rýchlosti. Čisto elektrický dojazd, pri využívaní komfortných prvkov výbavy dosiahol 33 km. Viem si predstaviť, že túto hodnotu by sme vedeli posunúť na hranicu 40 km, no deklarovaných 55 km je nereálnych.

 

Po vybití akumulátora očakávajte samozrejme vyššiu spotrebu, no závratný nárast sa nekonal. V meste sme jazdili za 4,8 – 5,0 litrov a na diaľnici okolo 6,5 litra. Ostáva tak otázka, či budete mať dostatok času a hlavne príležitosti na nabíjanie. Viem si predstaviť, že ak by som býval v rodinnom dome, tento problém by som vyriešil. Po príchode z práce by som auto pichol na nabíjačku a ráno by som sa do práce dostal aj na čistú elektrinu. Pokiaľ máte v práci možnosť nabíjať, pokojne môžete jazdiť takmer zadarmo. Túto idilku však nemusí mať každý…

Dostávame sa k poslednému artiklu, a tou je cena. Naše Niro je, pochopiteľne, v takzvanej novinárskej plnke, čiže jeho cena atakuje hranicu 39 000 €. Základná cena pre Niro PHEV štartuje tesne pod 31 000 €, vďaka štátnemu príspevku sa dostaneme na sumu 28 000 €. Finálna cena za našu verziu v najvyššej výbave s príplatkom za lak a kožené ventilované sedadlá je okolo 35 000 €, čo je relatívne dosť.

Zdroje: KIA | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMotory Podsvetia: Peter Križanovič a Mitsubishi Pajero
Nasledujúci článokNové BMW radu 8 Coupé je už skoro tu!