Obľúbený medzi manažérmi, podnikateľmi, politikmi a samozrejme aj neobľúbenými príslušníkmi diaľničnej kobry. Superb jednoducho zožal neočakávaný úspech!

Pre vysvetlenie a zdôvodnenie pojmu neočakávaný úspech sa musíme vrátiť v čase. Áno, náš Superb je síce vo výbave L&K, no nebudeme vás zbytočne naťahovať históriou tohto pojmu a samotnej automobilky. Som si istý, že tak začína skoro každý článok o modeloch s prívlastkom L&K.

Myslím si, že keď v roku 2001 predstavili prvú generáciu postavenú na základe Passatu B5, nikoho v predstavenstve koncernu nenapadlo, aký obrovský úspech model dosiahne. Oproti Passatu mal dokonca o 100 mm väčší rázvor a bol pôvodne mienený ako experimentálny kúsok pre Čínu. Netrvalo dlho a Superb začal trhať predajné rekordy z čoho samotný VW nebol úplne nadšený, čo trvá až dodnes. Nedávno sa dokonca diskutovalo o zrušení samotného modelu Superb či presunutí jeho výroby z Kvasin do Nemecka na spoločnú linku s Passatom. Nakoniec to však vyzerá tak, že práve Passat sa bude sťahovať do Kvasin.

Superb

však vždy hral len vedľajšie husle, aspoň čo sa týka technologických vychytávok. Inak tomu nieje ani v prípade súčasnej tretej generácie, tá sa aktuálne nachádza na poslednom kilometri svojho života. Čoskoro ju totiž omladí jej facelift, predpokladáme, že sa ukáže buď na autosalóne v Ženeve alebo tesne po ňom. Podľa nášho zdroja blízkeho automobilke, bol už dokonca aj naplánovaný presný termín predstavenia, no kvôli očakávanému faceliftu Passatu sa Superb musel posunúť.

V prípade nášho redakčného testu sme mali k dispozícií Superb Combi Laurin & Klement 2.0 TDI 4×4 DSG. Honosný názov napovedá všetko podstatné, pod kapotou sa nachádza dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 140 kW čiže 190 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Spolu so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom oboch náprav. No a samozrejme množstvo výbavy, ktorá atakuje prémiu. Trojzónová klimatizácia, vyhrievanie všetkých sedadiel a volantu, ventilácia predných sedadiel, masážne sedadlo vodiča či ambientné osvetlenie vo viacerých farbách. Škoda len že práve ambientné osvetlenie nieje úplne šťastne umiestnené a nevytvára tak požadovanú atmosféru akú by ste od neho očakávali, je to však len vec názoru.

Od predstavenia modelu Kodiaq RS v Paríži je k dispozícií aj virtual cockpit, ktorý však naša verzia ešte nemala. V rámci menšej obmeny výbavy  z roku 2018 je v ponuke aj nový displej infotaimentu. Ten dostal pekný sklenený vzhľad a prišiel o konvenčné mechanické tlačidlá, celkovo veľmi dobre zapadne do príjemného interiéru. Nechýba ani obrovské otvárateľné panoramatické strešné okno. V ponuke však stále chýbajú plne diodové adaptívne svetlá, miesto nich máte k dispozícií adaptívne Bi-Xenóny. Fungujú skutočne prvotriedne, hlavne funkcia vyrezávania vozidiel, pokojne by som ich označil za jedny z najlepších Bi-Xenónov vôbec. LED-ky vám tak vôbec nebudú chýbať, tie očakávame s príchodom faceliftu.

Tak ako každá

Škoda aj Superb je priestorový kráľ, objemom batožinového priestoru či miesta vpredu, no hlavne vzadu. Takýto priestor vám na zadných sedadlách neponúkne ani veľká časť nemeckej či japonskej prémie! No a samozrejme adaptívny podvozok, ten má Superb vyladený skutočne na jednotku. Superb sa v komfortnom režime jemne pohupuje ako na vankúšoch, rovnako ako starší Mercedes. Niekomu to môže byť dokonca aj trochu nepríjemné, no prejazd cez retardér je vďaka podvozku pôžitkom. Škoda len že v športovom režime auto viac nestuhne, veľa zábavy si so Superbom teda neužijete ale o tom táto konkrétna verzia ani nieje.

Skutočný diaľničný krížnik

čo čert nechcel ako na náhodu sme dostali Superb práve v týždni počas ktorého bolo potrebné absolvovať dve trasy Bratislava-Praha-Bratislava-Mladá Boleslav-Bratislava. A presne na podobné cesty je Superb určený, mali sme obuté zimné pneumatiky Continental Winter Contact 235/40 R19 čiže jedny z najlepších pneumatík podľa nemeckého testu magazínu Autobild.de čiže celkom solídne no hlavne štýlove obutie v kombinácií s čiernymi lakovanými diskami. No upozorniť sme skôr chceli na komfort ktorý Superb ponúka aj na väčšom obutí a bezpečnosť s pohonom 4×4, nakoľko počas nášho testu neustále snežilo.

Samotný agregát

je skvelou voľbou hlavne na obdobné dlhé cesty, jeho chod je príkladne odhlučnený a prejavuje sa len pri otáčkach nad 4000, vtedy sa aj stráca pružnosť naftového agregátu. Samotná dynamika je veľmi slušná ale vedel by som si v Superbe predstaviť aj naftový šesťvalec. Priemerná spotreba počas nášho prevažne diaľničného testu pri svižnejšom tempe predstavovala hodnotu 8,4 l/100 km. V meste sa pokojne dostanete aj na hodnoty okolo 6 litrov no a napokon okresky či pokojné diaľničné tempo je schopné lízať hodnoty 5,8 litrov.

Solídne odhlučnenie interiéru, sústava prémiového audia, skvelý adaptívny tempomat v kombinácií s udržiavaním vozidla v jazdnom pruhu, perfektný podvozok a obrovský vnútorný priestor sú jasné superlatívy pri výbere reprezentatívneho ale aj rodinného combi. Áno aktuálne už Superb ťahá za kratší prútik voči konkurencií, no práve na sklonku generácií respektíve tesne pred modernizáciou sa dá vybaviť zaujímavá cena, tak ako to býva vždy pri takmer všetkých autách.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNórsko má nový svetový rekord, takmer 1/3 predaných áut bola elektrická!
Nasledujúci článokUnikla finálna podoba faceliftovanej vlajkovej lode BMW radu 7!