Nová generácia sedanu alebo ak chcete po správnosti liftbacku Opel Insignia, prešla výraznou premenou! Dostala tvary pripomínajúce skôr coupe a dokázala výrazne schudnúť.

Insignia je svojim spôsobom vlastne posledný model Oplu, ktorý vychádza z platformy postavenej v rámci koncernu s GM. Ostatné modely ako napríklad Grandland X či Crossland X už využívajú spoločný základ s Peugeot 3008 či 2008 a teda už sú poznačené vstupom Oplu do koncernu PSA. Nová Insignia spôsobila doslova malú revolúciu vo svojej kategórií, pomenoval by som to ako vdýchnutie života do upadajúceho a dnes už dizajnovo nudného segmentu strednej triedy.

Opel Grandland X sa dokázal odlíšiť a zaujať!

Insignia však taktiež aj narástla výrazne do rozmerov. Do dĺžky o 67 milimetrov na finálnu hodnotu 4897 milimetrov. Do šírky o zanedbateľných 7 milimetrov (1863), výška sa znížila o takmer 4 centimetre v prospech športovo tvarovanej karosérie. Rázvor osi kolies dokonca až o takmer 10 centimetrov, čo prinieslo množstvo priestoru hlavne zadným pasažierom, po novom je jeho dĺžka 2829 milimetrov. Objem batožinového priestoru však paradoxne utrpel a prišiel o 30 litrov, jeho aktuálna hodnota tak predstavuje 490 litrov. Hmotnosť sa zredukovala o zhruba 150 kilogramov, čo je skutočne zásadný údaj ktorý by mal prispieť k lepšej ovládateľnosti vozidla.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vráťme sa však k samotnému vzhľadu exteriéru vozidla, ten prešiel skutočnou generálnou zmenou. Dostal ostrejšie línie, predná maska odkazuje na nový dizajnérsky jazyk automobilky. Dva chrómové šípy ohraničujú logo v strede masky. Tento dizajnérsky prvok nesú aj plne diódové adaptívne svetlomety, ktoré plynulo prechádzajú až do bokov karosérie. Bočný pohľad prezrádza jednoznačný cieľ dosiahnuť vzhľad coupe. Ostrá línia na konci zvažujúcej sa strechy dotvára luxusný dojem prémie, dopĺňa ju elegantný prelis vo dverách. Zadný pohľad na môj vkus pôsobí zvláštne, cítim tu jemný nádych amerického dizajnu. Elegantné, pretiahnuté skupinové svetlá majú však podarenú LED grafiku.

Vnútorný priestor prešiel rovnako veľkou zmenou ako zovňajšok Insignie. Pokojne môžeme prehlásiť že tu neostal kameň na kameni. Bledo-čierne vypracovanie interiéru dodáva našej Insignií prémiový nádych. Sedadlá sú kombináciou kože a textílie, palubná doska používa mäkčené plasty v kombinácií s klavírnym lakom rovnako ako aj masívny stredový tunel, tu je však použitá aj koža.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Samotné rozloženie ovládačov je veľmi praktické, dokonca ostalo zachované aj manuálne ovládanie klimatizácie, ktoré navyše dostalo atraktívny vzhľad. Stredový displej infotaimentu cez ktorý ovládate väčšinu funkcií vozidla nijak nenarúša vašu pozornosť, navyše je orientovaný na vodiča. Sekunduje mu takmer plne digitálny prístrojový štít, ten si máte navyše možnosť nastaviť v dvoch grafických úpravách. Jeho grafické vypracovanie je dostatočné a zobrazuje všetky potrebné údaje. Jeho slabou stránkou je, pre mňa nepochopiteľné, miniatúrne zobrazenie mapy. V prípade stredovej konzoly mi chýbalo tlačidlo AutoHold. Naša Insignia bola navyše vybavená aj HUD, ten sa premietal priamo na čelné sklo. Jeho čitateľnosť bola perfektná a zobrazuje aj údaje z navigácie.

Priestor na zadných sedadlách je veľkorysý, áno nieje to Superb ale miesta na nohy máte v Insignií dostatok. Problém môžu mať ľudia nad 190 cm ktorý budú pravdepodobne narážať hlavou o strop ktorý sa kvôli dizajnu karosérie prudko zvažuje. Ja s mojimi 188 centimetrami som hlavou nenarážal o strop, no veľa nechýbalo. Batožinový priestor je dostačujúci aj keď jeho číselná hodnota vás môže odradiť, v skutočnosti sa bez problémov zbalíte na služobnú cestu či rodinnú dovolenku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V prípade našej verzie sa pod kapotou nachádzal preplňovaný naftový agregát 2,0 CDTi s výkonom 125 kW/ 170 koní a krútiacim momentom na úrovni 400 Nm spojený so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho dynamika je viac ako postačujúca, nerobia mu problém rýchle štarty ani potreba predbiehať na okresných cestách.

Je rovnako dobrý v meste ako aj na diaľnici. Spotreba v meste sa kolísala na úrovni zhruba 6,5 litra. Pri pokojnej jazde na diaľnici si motor pýtal 5,9 litra no a finálnu priemernú spotrebu sme dosiahli 5,7 l/100 km. Na okreskách je Insignia schopná jazdiť dokonca aj pod 5 litrov. Osobne by som však zvolil nový osemstupňový automat. Ako väčšie mínus považujem prenikanie hluku z motorové priestoru, nieje to nič zásadné ale čakal som o kúsok lepšie vypracovanie.

Adaptívny tempomat funguje príkladne no práve kvôli jeho plnohodnotnému využitiu by som zvolil automat. FullLED Matrix svetlá majú perfektný dosvit a taktiež dokonalé vyrezávanie. Ich odozva pri prepínaní zo stretávacieho na diaľkový mód je však trochu pomalá a nie raz nám niekto oproti blikol…

Odhlučnenie interiéru ma milo prekvapilo, ani pri vyšších diaľničných rýchlostiach do kabíny nepreniká zásadnejšie aerodynamický hluk. O trochu horšie to však je s hlukom od podvozku, samozrejme že sa pod to podpísali aj 18 palcové zliatinové disky kolies no čakal som niečo viac. Samotné naladenie podvozku je veľmi komfortné aj keď väčšie nerovnosti už nefiltruje s takým prehľadom. Treba však dodať že naša verzia nemala adaptívny podvozok ktorý si za príplatok môžete taktiež zakúpiť. Stabilita vozidla v zákrutách je neporovnateľne lepšia než u predchádzajúcej generácie, dovolím si povedať že Insignia je veľmi hravá a hlavne ľahko ovládateľná. 

V poradí druhá generácia Insignie sa skutočne podarila, inžinieri odviedli kus kvalitnej práce. Auto schudlo, dokázalo zaujať a udržať si potrebnú eleganciu, široká výbava, ponuka motorizácií a prevodoviek je ideálna, skutočne si je z čoho vyberať. Insignia obhájila svoje miesto v segmente, ba čo viac nastavila latku vyššie!