V Tatrách sme zistili kde je hranica predného pohonu modelu 3008 s GripControl

3008 ktorá sa pýši titulom auto roka sa nám na redakčný test dostala do rúk pomerne neskoro, vybrali sme sa ju však spolu s Peugeot Traveller otestovať do Tatier. Niet pochýb, že Peugeot urobil dobre keď sa rozhodol radikálne vstúpiť do segmentu SUV výraznou premenou predchádzajúcej generácie 3008, ktorý nám pripomínal skôr nafúknutú 308 a akýsi druh MPV.

Druhá generácia sa stala výrazne atraktívnejšou čomu dopomohol najmä dynamický vzhľad exteriéru. Prednej časti dominujú opticky rozdelené Full-LED svetlomety s funkciou automatického prepínania stretávacích svetiel s diaľkovými, ktorá fungovala na sto percent. Línia svetlometov ďalej pokračuje na bokoch falošnými vetracími otvormi, ktoré však pôsobia dravo a elegantne. V redakcií sa nám však najviac pozdávala zadná časť, ktorej dominuje drasticky skosená línia strechy a vystupujúca línia dverí smerom nahor, ktoré sú ukončené do pôsobivých LED svetiel pripomínajúcich levie pazúre.

Futuristický dobrý dojem tvorí aj interiér na ktorom dizajnéri skutočne zapracovali a kvalita použitých materiálov taktiež zodpovedá prvotnému očarujúcemu dojmu. Inovatívne riešenie digitálneho prístrojového panelu a malého skoseného volantu, ktoré prevzala 3008 od svojho menšieho súrodenca 308 sa sem skutočne hodí. Malý volant nepôsobí takým rušivým dojmom ako pri 5008, kde nám prišiel volant skutočne smiešny na tak veľké auto. Nami testovaná verzia bola doplnená o textilné obklady interiéru, ktoré prekvapivo pôsobili štýlovo.

Starší benzínový agregát 1.6 THP v spojení s automatickou šesťstupňovou prevodovkou nám prišiel pomerne dosť lenivý a hlavne nenásytný. Napriek svojmu papierovému výkonu 121 kW a 165 koní nás nedokázal ohúriť, skôr nám to prišlo ako keby sa jeho výkon niekde strácal aj keď je pravda že po prepnutí na manuálne radenie a zvolenie športového režimu sa 3008 prebrala k životu. Túto motorizáciu by som si pri konfigurácií pravdepodobne nezvolil. Kombinovaná spotreba pri nájazde 1100 km predstavovala hodnotu 9,7 l/100 km je to dosť ale priznávam že sme zrovna úsporne nejazdili.

No a teraz sa dostávame k spomínanej otázke ktorá nás a väčšinu potencionálnych záujemcov skutočne zaujímala. A tou je absencia pohonu prednej aj zadnej nápravy. Naša verzia disponovala kúzelným ovládačom schopným upravovať charakteristiku rozdeľovania krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá prednej hnanej nápravy, ktorý Peugeot nazýva GripControl. Okrem bežného nastavenia ponúka režim sneh, blato a piesok. Musím uznať že pri prvotnom prechode lesným terénom nemala 3008 problém s trochou blata, mokrým lístím či dokonca menším krížením náprav. No potom sme však narazili na o niečo hlbšie blato kde Peugeot po chvíli boja nenávratne zapadol, som však presvedčený o tom že ak by sme mali obutý vyšší profil pneumatík dostali by sme sa z toho. A tak sme dosiahli pomyselnú hranicu predného náhonu.

Na záver však treba uznať že Peugeot 3008 sa vydaril a skutočne sa jedná o všestranné auto aj keď titulom SUV by som ho nepasoval, každopádne titul auto roka si zaslúži. Priestorovo Peugeot tiež obstál a batožinový priestor na úrovni 520 litrov je slušným štandardom. Za mínusy by som označil horšiu filtráciu nerovností zadnej nápravy či nami dlhodobo kritizovaný spomalený infotaiment.

 

Dĺžka (mm) 4 447
Šírka (mm) 1 841
Výška (mm) 1 624
Rázvor (mm) 2 675
Objem batožinového priestoru 520/l
Spotreba (test) (l/100km) 9,7 l
Cena testovaného modelu 30 650€