Vstrekovanie MPI do turbo motora bolo odjakživa zárukou až neprimeranej spotreby. „Nissaňácky“ trojvalec však ukazuje, že to dokáže aj inak.

Nissan Micra vo svojej najnovšej verzii už nie je tým ženským zaguľateným autíčkom, ako tomu bolo kedysi. Radí sa medzi najväčšie vozidlá svojho segmentu. Je nižšia ako predchodca, je dlhšia ako predchodca a dokonca aj širšia. Oproti minulej generácií, ktorá pôsobila ako otočenie sa za retro štýlom, táto nová disponuje veľkým športovým charakterom, ktorý je naozaj vhodný do mestskej džungle.

Hravá a agresívna

Už v základnej výbave Micra vyzerá agresívne. Verzia N-Sport, ktorá zavítala do našej redakcie mala hneď niekoľko dizajnových prvkov navyše a dotvárala tak krásny celok agresie. Celkový dizajn spolu s jednotlivými čiernymi doplnkami je príjemným osviežením v segmente typu B. Za Micru N-Sport by sa nemusel hanbiť naozaj žiadny majiteľ, či už muž alebo žena. Na prvý pohľad určite zaujme agresívne tvarovaný predok, vyššie spomínané čierne lišty na prednom nárazníku, či dokonca aj karbónové spätné zrkadlá.

Nová Micra vie byť naozaj vďačným autom. Ak hľadáte auto, ktoré vyzerá, že ide s dobou, má akčný nádych, tak ste si vybrali správne. Micra totiž ponúka aj možnosť personalizácie, čiže sa krásne dokážete odlíšiť od ostatných. Farebná paleta je naozaj pestrá a na svoje si príde naozaj každý. Auto vyzerá dobre aj v bielej perleti, modrej, oranžovej,… Športový vzhľad si pýta extravagantné farby.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Detaily tvoria celok

Interiér dokáže doslova prekvapiť. Spracovanie a výber materiálov je úžasné. Vo svojej kategórií môžem tvrdiť, že táto Micra sa radí k nadpriemeru. Sedadlá a jednotlivé časti palubnej dosky sú z Alcantary s prvkami syntetickej kože. Auto som mal na test začiatkom júla, takže o teplo bolo postarané a občas tieto materiály na našich telách ukázali svoju váhu. Ak sa však nasadlo do vychladeného auta, bolo to bez problémov.

Potešil ma aj športovo tvarovaný volant. Sedadlo je ľahko nastaviteľné, ako pozdĺžne, tak aj výškovo. Človek má v tomto aute stále miesta habadej, či už na nohy alebo nad hlavou. Neradím sa medzi najvyšších ľudí, no úprimne povedané, na zadných miestach toho veľa neostáva. Zadná lavica je prioritne určená ako „núdzové sedenie“, prípadne pre niekoho, kto má výšku maximálne 155 cm. Dlhšie trasy zvládnu na zadnej lavici len tí menej nároční. My sme išli Microu do Slovinského mesta Piran, ale k tomu neskôr.

Micra má takisto veľa úložného priestoru. Samotný kufor má 300 litrov, čo je podľa mňa úplne dostačujúce miesto na tak malé auto. Tri-štyri nákupné tašky tam dáte bez problémov, takisto sa do kufra dokážu zbaliť aj štyria dospelí ľudia na predĺžený víkend. Auto disponuje aj tými „minimalistickejšími“ odkladacími priestormi, kde si viete kadečo odložiť, no stále to nájdete, keďže sa nejedná o veľké vozidlo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Technológia ako ju poznáme

V Micre N-Sport sa nachádza nový 7“ infotainment, ktorý je súčasťou palubnej dosky. Keď si pozriete cenník vozidla, veľa od neho očakávať nemôžete. Dotyková plocha má tie najzákladnejšie funkcie, ktoré bežný užívateľ vozidla využíva. Reakčná doba rýchla, ovládanie intuitívne. Možno, čo by sa dalo vytknúť je absencia navigácie. Predsa len – keď už kupujete vyššiu výbavu, tak očakávate aj nejaké funkcie navyše. Navigáciu však supluje možnosť pripojenia telefónu a podpora AndroidAuto a AppleCarPlay. Pokiaľ Vám stačí zrkadlenie, všetky starosti sú zažehnané a nepotrebujete tým pádom nič riešiť.

Pred vodičom sa nachádza 5“ TFT displej, ktorý ukazuje hodnoty zaznamenávané počas jazdy. Ovládanie je jednoduché, iba sa preklikávate sprava doľava, pokiaľ nenarazíte na to, čo potrebujete. Stlačíte tlačidlo OK a ste vnútri systému. Z osobného hľadiska manuál na obsluhu palubného počítača nebudete potrebovať.

(Ne)šťastný trojvalec?

Znižovanie počtu valcov a objemu. Toto je téma, ktorá nie každému je po chuti a ja to chápem. Skrz emisné normy, Micru v dieselovom prevedení už nedostanete. Nahradili ho benzínové trojvalce s výkonmi 90, 100 a 117 koní. Mnou testovaná verzia mala pod kapotou trojvalec s objemom 0,9-litra a maximálnym výkonom 100 koní. Motor bol spriahnutý s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Nissanu sa podarilo nájsť ten správny výkon pre udržanie si nízky emisií a malej spotreby. Radiace dráhy sú o čosi dlhšie, no dá sa na ne zvyknúť. Motor reaguje ihneď.

Odhlučnenie. S tým som veľmi musel bojovať pri rozjazdoch a rýchlostiach do 50 km/h. To postrehli aj ľudia s ktorými som išiel do Slovinska. Pri rozjazdoch sa chytali za hlavu, no keď sme vyšli na diaľnicu a čakala nás vyše 500 kilometrová štreka, tak na diaľnici bol motor úplne kultivovaný. Keď si aj zadní pasažieri našli svoje ideálne miesto, každý bol spokojný. Auto malo niečo cez 5000 nabehaných kilometrov, čiže už bola ako-tak v zábehu. Cestou tam mala Micra spotrebu 5,6 l/100 km a cestou naspäť 5,4 l/100 km. Výsledný priemer 5,5 l/100 km na tisíc kilometrovej vzdialenosti. To je naozaj úžasné číslo. V meste sa s autom dá jazdiť aj za 4,0-litra.

Podvozok je mäkký, nenakláňa sa a v zákrutách malá Micra dokáže držať svoju stopu. K udržaniu správnej stopy jej pomáhajú pasívne riadené zadné kolesá. Elektronika zasahuje takisto v správnom čase a auto je po technickej stránke dobre spravené.

Na záver

Micra sa určite neradí do kategórie áut, ktoré dokážu trhať asfalt. Pokiaľ sa jedná o vozilo mierené priamo do mesta, netreba váhať. Príjemné jazdné vlastnosti, v meste ľahko zaparkujete a dokonca viete s ňou ísť aj na predĺžený víkend za relatívne málo peňazí. Dizajnovo sa viete odlíšiť, dokážete zaujať.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 74 kW/ 100 k
Max. krútiaci moment 160 Nm
Palivo benzín
Pohon predných kolies
Prevodovka 5-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
Šírka
Výška
Rázvor náprav
Rozmer pneumatík
Objem batožinového priestoru 300 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
SPOTREBA
Mesto 3,9 l/100 km
Diaľnica 5,5 l/100 km
Okresky 4,3 l/100 km
Priemer 4,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od
Cena testovanej verzie 14 540 €