Domov Recenzie PRVÁ JAZDA: Nové BMW radu 3 sme vyskúšali aj ako kombík. V kufri...

PRVÁ JAZDA: Nové BMW radu 3 sme vyskúšali aj ako kombík. V kufri skrýval malé prekvapenie

Kombi verzia je prekvapujúco komfortná, praktická a umožňuje užiť si takmer rovnakú zábavu z jazdy, akoby ste sedeli za volantom sedanu

Pokiaľ ide o technológie a motory, kombík, označovaný v BMW ako touring, prichádza na trh v podstate s rovnakou výbavou ako sedan. Viac sme o nich písali  v tomto článku, keď sme sa prvýkrát mohli so sedanom previezť, preto sa teraz sústredíme skôr na to, čo nové bavorský kombík prináša.

Nás celkom zaujalo malé technologické vylepšenie, týkajúce sa podlahy batožinového priestoru. Pre pravdu – neobjavili sme ho sami, ešte pred nastúpením do testovacieho auta, ktorým tentokrát bola verzia 330d xDrive, nás na ňu formou krátkej miniprezentácie upozornili nemeckí inžinieri.

Vylepšenie v kufri

Ide o elektricky ovládané protisklzové „dofukovacie“ pogumované koľajnice, ktoré sa pomocou dvoch elektromotorčekov vysunú pár milimetrov nad povrch  nákladnej plochy. Je to pomerne jednoduché riešenie, ktoré však až prekvapivo dobre dokáže udržať v stabilnej polohe nielen ťažší, ale aj relatívne  ľahší  náklad.

Ten do kufra naložíte bez komplikácií, aj keď máte obe ruky plné – ide to totiž bezdotykovo,  pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Tým sa kufor odomkne a zároveň otvorí, logicky, musíte mať pri sebe kľúč, inak to fungovať nebude.

A ďalšia dôležitá drobnosť  – auto sa môže pochváliť aj výklopným oknom na piatych dverách, to žiaden z jeho priamych konkurentov neponúka.  Je to praktická vec, prevzatá skôr z SUV, crossoverov a menších úžitkových áut, k akým patrí napríklad Citroën Berlingo, v kombíkoch strednej a nižšej strednej triedy je skôr raritou.

A aby sme nezabudli na to najdôležitejšie – aký je vlastne batožinový priestor v BMW radu 3 Touring veľký? Tu sa toho príliš veľa nezmenilo – má objem na úrovni 500 litrov, v podstate takmer rovnaký, ako aj predchodca.

Na ceste  

Kufor je pri kombíku samozrejme dôležitý, ale auto – a najmä BMW, si človek nekupuje len ako praktické rodinné približovadlo, ale chce si v ňom jazdu aj užiť.  Dá sa  to? Odpoveď je jednoduchá – áno. V BMW naozaj mysleli na to, že aj šofér kombíku si rád zašoféruje len tak, pre čistú radosť z jazdenia a urobili všetko preto, aby mohol.  A je úplne jedno, či sedíte v „našej“ pragmatickejšie zvolenej výkonnej 6-valcovej verzii 330d xDrive s výkonom 195 kW, resp. 265 koní a 8-stupňovým automatom, alebo v top verzii BMW M340i xDrive Touring s radovým benzínovým 6-valcom s výkonom 275 kW (374 k).

Do kombíku sme presadli bezprostredne zo sedanu s hybridným pohonom, ktorý sme testovali zároveň. Naše jazdné dojmy z tohto auta si môžete prečítať v článku BMW 330e: plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel.  Zatiaľčo pri hybride – už len kvôli rozdielnej technológii pohonu – nájdete aj drobné dizajnové odlišnosti, interiér kombíku je prakticky identický ako v benzínovom sedane. V porovnaní s predchodcom je sedenie vzadu priestrannejšie (auto mierne narástlo aj pokiaľ ide o vonkajšie rozmery, najviac – o 76 mm na dĺžku) a na všetky tri miesta možno uchytiť detské autosedačky.

Osobná skúsenosť

Kombík v nás zanechal celkovo výborný dojem. Má prakticky identické jazdné vlastnosti ako skôr testovaný sedan, inak povedané – jazdí vynikajúco. Prispieva k tomu aj nižšie položené ťažisko, optimálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50 a zvýšená tuhosť karosérie o 25 percent.

Z hľadiska jazdného komfortu bolo asi najpohodlnejšie zo všetkých troch verzií – v tom sa, na rozdiel od hybridného aj benzínového sedanu, smelo môže porovnávať aj s Mercedesom triedy C.  V tomto smere sú autu určite na prospech aj menšie (rozumej 18-palcové) kolesá.

Navyše v ňom získavate pridanú hodnotu v podobe kufra, schopného previezť objemnejší náklad, čo určite nie je na zahodenie, cenový rozdiel medzi oboma verziami pritom nijako zásadný nebude.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 993 cm3
Max. výkon 195 kW/265 k
Max. krútiaci moment 580 Nm
Palivo nafta
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 709 mm
Šírka 1 827 mm
Výška 1 445 mm
Rázvor náprav 2 851 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 820 kg
Objem batožinového priestoru 500 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 s
Max. rýchlosť 250 km/h
SPOTREBA
Mesto 6,5 l/100 km
Okresky 5,1 l/100 km
Priemer 5,6 l/100 km
CENA
Základná cena modelu V čase testu nezverejnená
Cena testovanej verzie V čase testu nezverejnená

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolkswagen sa rozlúči s aktuálnym logom! Vieme ako bude vyzerať nové!
Nasledujúci článokZimné pneumatiky, olej či lekárnička, kde vybrať to najlepšie?!
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.