Domov Recenzie TEST SsangYong Musso Grand – obor aj na pomery pickupov

TEST SsangYong Musso Grand – obor aj na pomery pickupov

Musso
V testovanej verzii Premium sa Musso jednoznačne radí k voľnočasovým pickupom.

Musso Grand je na ceste naozaj neprehliadnuteľný, príjemne nás prekvapil cestovným komfortom, dôrazom na kvalitu spracovania a pomerom medzi cenou a hodnotou. Jazdné vlastnosti má skôr priemerné.

Pick-up je pomerne špecifický typ vozidla, dizajnovo sa od seba väčšina modelov príliš neodlišuje, pri jeho výbere preto oveľa viac než konkrétna značka rozhoduje pomer medzi cenou a výbavu, definujúcou aj jeho terénne a pracovné schopnosti.

Musso
Musso Grand patrí k najväčším a najimpozantnejším pickupom na našom trhu.

Na našom trhu patria k silným hráčom Mitsubishi so svojou L200, Nissan Navara, VW Amarok, Ford Ranger a o svoje miesto pod Slnkom sa hlási aj luxusný Mercedes X a Isuzu D-Max. Teraz sa k nim pridáva aj nový SsangYong Musso Grand.  Táto kórejská značka sa pokúša o prienik na náš trh už tretí krát. Vyzerá to tak, že súčasný pokus by už mohol byť úspešný, pravda, ak ho nepribrzdí blížiaca sa kríza.

Musso a tí druhí

Aké šance má jej pickup, sme zisťovali v teste. Aby sme definovali jeho pozíciu, začnime ho trochu netradične – porovnaním základnej ceny 5-miestneho variantu (double cab) a základnej naftovej motorizácie s vyššie zmienenou konkurenciou.

 

SsangYong  Musso Mitsubishi L200 Nissan Navara VW Amarok Ford Ranger Mercedes triedy X Isuzu D-max
2157 cm

133 kW

2268 ccm

110 kW

2298 ccm

120 kW

3.0 V6,

150 kW

3196 ccm

147 kW

2298 ccm

120 kW

1898 ccm

120 kW

25 788 € 27 790 € 31 410 € 42 312 € 33 800 € 41 582 € 28 780 €

 

Na prvý pohľad je nové Musso Grand z hľadiska ceny a výkonu naozaj konkurencieschopné a ak sa pozriete aj na výbavu, tento názor si len potvrdíte. Dôležité však je, ako jazdí a či je naozaj spoľahlivé. Ale najprv predsa len pár riadkov k výbave.

Ak sa pozriete na fotografie, je jasné, že testované Musso vo výbavovej verzii Premium, ktorú sme testovali,  sa chce profilovať skôr ako komfortný voľnočasový pick-up, než drsný pracovný nástroj.  A svedčí  o tom nielen veľký dôraz na vnímanú kvalitu, ale aj  obrovské 20-palcové kolesá, množstvo chrómu a aj niektoré ďalšie prvky výbavy Premium.

Musso
V interiéri je kladený veľký dôraz na vnímanú kvalitu.

V jej cene je napríklad kožený interiér, chladené a vyhrievané predné sedadlá, dvojzónová klimatizácia, navigácia, bezkľúčový prístup a štartovanie, predné a zadné parkovacie senzory, xenónové svetlá a denné LED-ky a v neposlednom rade silnejšia bezpečnostná výbava. Chrómové 20-palcové disky, ktoré vidíte na fotografiách sú však príplatkové, na druhú stranu – stoja len niečo cez 500 eur, čo nie je veľa.

Na druhú stranu – vyše 860 eur za 360-stupňovú kameru je pomerne dosť. V zozname doplnkovej výbavy – aspoň pre luxusnejšiu testovanú verziu nám chýbali aspoň predné LED svetlá a celkovo by si takýto pick-up zaslúžiť aj systém voľby jazdných režimov, optimalizujúcich jeho správanie sa na rôznych povrchoch.  Príjemne nás prekvapila zásuvka na ložnej ploche, nepríjemne fakt, že bola 12-voltová.

A touto pripomienkou sa voľne dostáva nielen k jazdným vlastnostiam, ale zároveň aj k základnému rozdielu medzi dostupnými výbavovými stupňami Outdoor a Premium. Z nášho pohľadu ním nie sú rôzne luxusné doplnky, ale skôr fakt, že štandardom vzadu je vo verzii Premium päťprvková náprava, zatiaľčo v Outdoor výbave je tuhá náprava s listovými pružinami a k tomu aj uzávierka zadného diferenciálu.

Len pre zaujímavosť – ako opciu máte nápravu s listovými pružinami aj vo verzii Luxury, potom  sa však musíte uspokojiť aj s menšími 17-palcovými kolesami. Automatická prevodovka od Aisinu so šiestimi stupňami je príplatková pre obe verzie, stojí necelých 1 700 eur.

Stavaný skôr na silu, než na dynamiku

Z hľadiska jazdných vlastností je najväčšou slabinou všetkých pickupov bez výnimky veľmi ľahká zadná časť (samozrejme, ak jazdia bez nákladu). To limituje cestovný komfort. Pocítite to najmä pri prejazde priečnych nerovností, ale v kombinácii s vyšším ťažiskom – Musso má svetlú výšku 220 mm a je vysoký takmer 1,9 metra – má ľahká zadná časť samozrejme negatívny vplyv  na jazdnú stabilitu aj pri prejazde zákrut, s tým treba jednoducho rátať.

Musso
Povinná výbava a zdvihák su uložené za sklopnými zadnými sedadlami.

V porovnaní s konkurenciou ale patrí, aspoň v testovanej verzii, skôr ku komfortnejšie naladeným modelom. A navyše pôsobí s dĺžkou cez 5,4 metra (čo je najviac spomedzi vyššie uvedených pickupov), už zmienenou výškou na hranici 1,9 metra a obrovskými chrómovanými kolesami naozaj impozantne. Na druhú stranu – nastúpiť do neho je už celkom športový výkon, najmä pre dámy. Predné madlo totiž na palubnej doske nie je a dosiahnuť na stropné nie je jednoduché.

Čítajte viac:
TEST Ssangyong Tivoli 1.5 GDI Turbo 4×4 – Ako keď Kolumbus objavil Ameriku

Motor si v SsangYongu vyvinuli sami, má 133 kW a k tomu veľmi slušných 420 Nm, dostupných v rozpätí od 1600 do 2600 otáčok. Stavaný je však, tak ako sa pri pickupoch patrí, skôr na silu, než na dynamiku. Takže žiadne extra zrýchlenie od neho nečakajte. Šesťstupňový automat tiež radí plynulo a komfortne, no nepatrí k najrýchlejším.  Pokiaľ ide o spotrebu, tá je, vzhľadom na rozmery auta a hmotnosť vše 2,1 tony veľmi slušná, celkovo sa nám priemer po odjazdení približne tisíc kilometrov s miernou prevahou okresiek nad diaľnicami a cestami v meste ustálil medzi deviatimi a desiatimi litrami.

Musso
Vzadu sa toho pri pickupoch dizajnovo nedá veľa vymyslieť, no kombinácia loga, prelisov a svetiel je v prípade tohto auta celkom vydarená.

Z nášho pohľadu je SsangYong Musso naozaj konkurencieschopný pickup. Jazdné vlastnosti sú priemerné, cestovný komfort mierne nadštandardný, rovnako ako aj kvalita spracovania interiéru, spotreba dobrá a pomer medzi cenou a hodnotou je naozaj výhodný, vynikne to najmú pri testovanej luxusnejšej verzii.

Technické údaje
SsangYong Musso Grand  2.2 e-XDI
Usporiadanie a počet valcov V4
Zdvihový objem 1498 cm3
Max. výkon 133 kW/181 k pri 4 000 ot.
Max. krútiaci moment 420 Nm pri 1600 – 2600 ot.
Palivo nafta
Pohon 4×4
Prevodovka automat, 6 stupňov
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 405 mm
Šírka 1950 mm (sklop. zrkadlá)
Výška 1 855 mm
Rázvor náprav 3 210 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 100 kg
Objem batožinového priestoru _
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Max. rýchlosť 172 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (NEDC) 8,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 25 788 eur
Základná cena testovanej verzie 33 588 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda láka na nový crossover, Vision IN sa však na Slovensko nedostane
Nasledujúci článokToyota si vybuduje vlastné mesto budúcnosti plné vozidiel a robotov
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.