V Peugeote 508 SW sa hybridizácia rýmuje skôr s výkonom ako s hospodárnosťou. Nejde teda o veľký atmosférický Atkinsonov cyklus, ale o prebublávanie 1,6 PureTech s výkonom 180 koní.

Po čisto elektrickej 208 a 2008 Peugeot nezastaviteľným tempom pokračuje vo svojej energetickej stratégii pokropiť hybridizáciou niektoré svoje modely. V tomto prípade Francúzi skombinovali benzínový motor, ktorý sa v modelovej rade 508 už nachádza, s elektromotorom. Je to recept k úspechu 508 SW Hybrid?

TEST Peugeot 508 SW Hybrid, keď eko-motor dokáže podvádzať

Cieľ Peugeotu je jasný už na prvý pohľad – vytvoriť prémiový kombík pre rodinu, ktorý bude stáť na vrchole segmentu. Ruka v ruke s jasným úmyslom ide nie len kvalita použitých materiálov, možnosti vybavenia a vstavané technológie, ale okrem odvahy aj imidž. Model 508 SW hybrid je jedným z mála členov rodiny v segmente D, ktorý si svoje miesto nebojí obhájiť aj napriek trendu SUV a crossoverov.

Hoci je krása subjektívna vlastnosť, väčšina ľudí, ktorý mali možnosť vidieť a posúdiť dizajn tejto 508 SW, súhlasia so mnou, že sa jedná o skutočne nádherné auto. Na prednej maske nájdeme súčasný obraz francúzskej firmy sprevádzaný pohľadom na roztrhnutú optiku. Výraz tváre bez výrazných prvkoch vyniká chrómovými detailmi a predovšetkým integráciou denného svietenia v podobe tesákov. Pohľad zozadu stojí tiež určite za hriech a ani vaša polovička na vás nebude nadávať, kebyže sa otočíte za takýmto zadkom.

Spĺňa požiadavky prémiovej triedy?

Francúzske kombi je nádherné na úkor priestrannosti a viditeľnosti. Nemyslím si, že niekto očakáva, že 508 SW bude rovnako priestranná a ovládateľná ako škoda Superb. Namiesto toho získate dekor a interiér, ktorý je mimoriadny a naozaj solídny. Peugeot je dobrý v používaní jedinečných materiálových kombinácií veľmi vysokej kvality, ktorej montáž je na takej úrovni, o ktorej sa nám ani pred 10 rokmi nesnívalo.

Malý volant a vysoko zasadené prístrojové vybavenie, kde má hybrid vlastný displej, zďaleka nie je vhodný pre každého. Pre nižších alebo vyšších ľudí bude nastavenie tej ideálnej polohy otázkou buď niekoľkých sekúnd, alebo niekoľkých jázd. A aj tak sa možno nebudete cítiť úplne stopercentne. Ale na všetko si treba časom zvykať. Okrem toho sú tu športové sedadlá, ktoré veľmi dobre držia, sú pohodlné aj na dlhšie cesty a na dotyk sú skutočne príjemné. Mnohé dojmy z interiéru už vychválili kolegovia, pretože sme mali možnosť testovať už verziu 508 SW GT, 508 SW Allure aj klasický sedan. V tejto recenzii sa budem venovať zmenám, ktoré priniesol hybrid.

TEST Peugeot 508 SW Hybrid, keď eko-motor dokáže podvádzať

Čo ukrýva dlhočizné telo 508-čky? 

Dynamika sa posunula k lepšiemu a nie je to iba v číslach, ale nezaškodí si pár parametrov spomenúť, aby ste vedeli, s čím máte dočinenia. Testovanou verziou je plug-in hybrid s kombinovaným celkovým výkonom 225 koní a krútiacim momentom 360 Nm. Kvôli novému zelenšiemu pohonu je 508 SW o 275 kilogramov ťažšia. Zanecháva to stopy aj pri jazdných vlastnostiach, zväčša ale pozitívne. Na ceste je auto pevnejšie a vplyv odpruženia je cítiť len v malých dávkach.

508 SW kombinuje benzínový motor, ktorý poznáme z bežnej modelovej rady, s elektromotorom. Samotný 1,6-litrový turbomotor poskytuje výkon 180 koní, zatiaľ čo samotný elektromotor dodáva autu výkon 110 koní. Logicky nám to vychádza tak, že celkový výkon by mal byť 290 koní, však? No pozor, tieto dve hodnoty sa nikdy nedajú spočítať, takže celkový výkon auta je 225 konských síl. Pohyb zabezpečuje klasická osemstupňová automatická prevodovka, takže vo francúzskom PHEV nečakajte až tak plynulé elektrické prechody.

Batéria je miestom odkiaľ elektromotor získava potrebnú energiu a má kapacitu 11,8 kWh, čo je celkom vyhovujúca veľkosť. Navyše svojim umiestnením pod zadnými sedadlami žiadnym spôsobom neovplyvnila priestor, takže to má Peugeot veľmi dômyselne vyriešené. Pre porovnanie zo spomínanou českou konkurenciou, Škoda Superb iV má kapacitu batérie na hodnote 13 kWh. Peugeot už zareagoval na potreby trhu aj väčšou 13,2 kWh batériou, no tá je zatiaľ vyhradená iba pre výkonnejšiu verziu 300E s PHEV s výkonom 300 konských síl. Ako prebieha jej nabíjanie, keďže sa jedná o hybrid?

Polo-elektrizovanú 508-čku možno štandardne nabíjať výkonom 3,7 kW a ak po ceste nájdete aj výkonnejší nabíjací stojan, môže pridať až 22 kW za hodinu. Ak sa vám pošťastí, aj tak by ste nemali čakať od vozidla, že bude schopné nabiť na 100 % kapacity. Pre elektrifikované automobily je obdobnou verziou 80 % nabitej batérie, ktorá úplne postačuje. V prípade štandardnej nabíjacej stanice potrvá nabíjanie približne 1,5 hodiny.

Ideálny eko-motor aj pre lenivých, ktorým sa nechce nabíjať

Peugeot tvrdí, že testované kombi by malo prejsť 56 kilometrov na čistú elektrinu a realita nie je až tak vzdialená odhadovaným číslam. 60 kilometrov bude reálnych iba v prípade, že auto budete neustále využívať iba v mestskej prevádzke. Keď využijete obchvat, diaľnice a okresné cesty, číslo sa nezníži síce až tak rapídne, ale 40 a 60 kilometrov aj tak nemusí byť pre niekoho rozhodujúcim faktorom. A pre tých, čo nechcú zabíjať čas nabíjaním hybridu, je tu jedna možnosť, ako podvádzať.

TEST Peugeot 508 SW Hybrid, keď eko-motor dokáže podvádzať

Nejde až tak o úplne podvádzanie, ale hybrid je určený predovšetkým na to, aby zapájal spaľovací motor len v nevyhnutných prípadoch. Pokiaľ ale nemáte čas hľadať nabíjaciu stanicu alebo ste jednoducho lenivý a kašlete na životné prostredie, je tu pre vás funkcia eSave. Vďaka tejto funkcii môže byť benzínový motor nútený neustále pracovať a dobíjať batériu. V ponuke na paneli informácií si sami zvolíte, či to má byť výkon na 10 či 20 kilometrov, alebo či si prajete nabiť maximálnu kapacitu batérie.

Na elektrickú nádrž sa mi podarilo cez týždeň kombinácie rôznych rýchlostných limitov najazdiť 35 kilometrov. 508 SW Hybrid sa automaticky rozbieha na elektrický pohon (plne elektrický!). S ťažkou nohou na plynovom pedáli, ktorú využívate pri vjazde na diaľnicu určite aj vy, sa benzínový motor naštartuje pomerne rýchlo. Tento proces síce prebieha s miernym trhnutím v hnacej sústave, ale nie je to oproti klasickej manuálnej prevodovke markantný rozdiel a motor sa navyše po chvíľke upokojí.

Pri jazde na diaľnici sa ale aj tak najlepšie osvedčil jazdný režim Hybrid – benzínovému motoru poskytuje pomoc elektromotora, ale zároveň šetrí veľa energie na cestu a vo väčšej miere ju môžete využiť neskôr v meste pri nižšej rýchlosti a menšom zábere motora. Keď som skúšala čisto elektrický režim, nie je žiadnym prekvapením, že po pár kilometroch sa jednoducho prepol. Jednoducho PHEV.

Resumé

Aj keď je jeho cenovka vyššia ako by sme chceli, za zaplatené peniaze dostanete vynikajúce auto. Peugeot 508 SW Hybrid je dobrý produkt s úspešným dizajnom a kvalitným interiérom, ktorý presahuje do prémiovej triedy. A ani pohonom vás nesklame. Nemusíte sa báť horských ciest, rodinných dovoleniek ani sťahovania. Tieto vlastnosti z neho robia skvelú alternatívu k stredne veľkým SUV a je takmer jedinou možnosťou, pokiaľ chcete takýto typ plug-in hybridu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Technické údaje
Peugeot 508 SW Hybrid
Usporiadanie a počet valcov radový 4-valec
Zdvihový objem 1598 cm3
Max. výkon 133 kW/180 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Benzín
Elektromotor (batéria) 11,8 kWh
Max. výkon 80 kW/110 k
Max. krútiaci moment 60 Nm
Pohon 2WD
Prevodovka AT8
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 790 mm
Šírka so sklop. zrkadlami 1 907 mm
Výška 1 390 mm
Rázvor náprav 2 800 mm
Prevádzková hmotnosť (premerná): 1 859 kg
Objem batožinového priestoru 530 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,2 s
Max. rýchlosť 250 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 5,9 – 6,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 30 790 eur
Základná cena testovanej verzie 44 090 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!