Domov Recenzie TEST Peugeot e-208 mestský elektromobil očami ženy

TEST Peugeot e-208 mestský elektromobil očami ženy

V redakcii sa nám do rúk opäť dostalo slávne auto roka 2020. Nový Peugeot 208 sme otestovali tentokrát v jeho elektrickej podobe s označením e-208.

Hneď na úvod by som začala upozornením, že táto recenzia bude trošku iná, keďže ju za prvé píšem prvýkrát a za druhé som žena. Tým nijak nechcem dehonestovať ženy, ale pri voľbe auta nás/mňa zaujímajú možno trochu odlišné vlastnosti vozidla ako mužov. Či moje očakávania elektrická 208 splnila, uvidíte samy.

Túto francúzsku, elektrickú šelmu sme dostali do redakcie v krásnej modrej metalíze, s názvom Vertigo. Farba auta je pre mňa určite rozhodujúci faktor, keďže nie každé auto vynikne v nudnej čiernej alebo bielej. Každý sa predsa na ceste chce cítiť výnimočne a priťahovať pohľady ostatných.

Zaostrené na detail

Pri pohľade na prednú masku chladiča nás, okrem už typických LED svetlometov, pripomínajúcich zuby šabľozubého tigra, upútal aj jemný detail. Na samotnej maske je využitá rovnaká farba ako na karosérii, nehovoriac o samotnom logu, ktoré dopĺňajú bledomodré obrysy. Moderný mestský vzhľad auta dotvárajú aj opticky spojené zadné svetlomety.

Na test sme mali 5 dverovú verziu, iná ani nie je, ktorá sa so svojimi rozmermi dĺžkou 4 055 milimetrov, šírkou 1 745 milimetrov a výškou 1 430 milimetrov, stáva obratným spoločníkom na cestách. Rázvor osí kolies má rozmer 2 540 milimetrov. K impozantnému zovňajšku samozrejme patria aj dizajnové hliníkové 17″ disky kolies s diamantovým efektom, ktoré plnia aerodynamickú funkciu vozidla.

Pohľad dovnútra 

Samotný interiér vozidla sa oproti klasickej 208 zásadnými detailmi nelíši, niekomu môže prísť malý ale ja osobne sa nemám načo sťažovať, meriam totiž iba 158 centimetrov. Za najdôležitejšiu vec, v interiéri považujem sedačky. Sedačky v nami testovanej verzii s možnosťou vyhrievania, boli potiahnuté alcantarou s pekným modro-zeleným prešívaním po bokoch. Jediná vec, ktorá mi v súvislosti so sedačkou chýbala bolo jej elektrické nastavenie. Osobne nech sa snažím, ako chcem úplne ideálnu polohu si nikdy neviem nájsť, pretože práve tie milimetre, akými viete elektrické sedačky posúvať mi chýbajú, do maximálneho pohodlia.

Čo sa týka priestoru na sedenie pre zadných pasažierov, myslím, že vyšší ľudia sa musia uskromniť, ale s tým treba počítať v tejto kategórii auta. Informácia, že si sama za seba sadnem a mám dostatok miesta, nie je úplne relevantná keďže sa zmestím všade, bez problémov. V prípade, že vzadu budete voziť najmä deti, je priestoru dostatok. Taktiež sa už klasicky zadné sedadlá nezaobídu bez isofixu.

Samotný batožinový priestor, napriek tomu, že sa jedná o elektromobil tak v porovnaní s  ostatnými verziami z neho neubudlo ani o liter. Po sklopení zadných sedadiel, je na úrovni 311 litrov, čo úplne stačí aj na väčší nákup v obchode.

Samotný infotaiment

Ďalšia vec, na ktorú si v prvom momente musím dlhšie zvykať je samotný volant, ktorý svojou veľkosťou pôsobí ako hračkársky. Po pár kilometroch, na to však zabudnete. Volant bol potiahnutý kožou a doplnený o vyhrievanie. Osobne sa mi veľmi páči jednoduchosť a intuitívnosť tlačidiel na volante, nie je ich tam zbytočne veľa, čiže nemusíte jedným okom pozerať a rozmýšľať, čo vlastne chcete stlačiť. Samotná jazda bola veľmi komfortná k čomu prispelo aj dobré odhlučnenie. Úprimne povedané ja mám v aute vždy hlučno ale občas keď chcem chvíľku pokoja, tak musím uznať že okrem aerodynamického hluku pri vyšších rýchlostiach ma nič nerušilo.

Najväčšou výsadou interiéru je nový, vylepšený 3D i-cockpit s trojrozmerným digitálnym štítom. Pre zjednodušenie, premietajú sa vám údaje z displeja do 3D obrazu, tvorí to tak dojem akoby vystupovali do priestoru. Čo sa týka sa samotného infotaimentu tvorí ho 10″ dotykový HD displej. K dispozícii je pripojenie android auto aj applecar play. Osobne mi infotaiment pri Francúzoch príde zbytočne zložitý a zmätočný. Čo však oceňujem sú pekné, moderné tlačidlá na ovládanie klimatizácie. Dizajn interiéru dopĺňa aj ambientné osvetlenie palubnej dosky a dverí, nastaviteľné hneď v niekoľkých farbách.

Ako jazdí elektrická šelma ?

Prejdime k samotnej jazde a dojazdu. Výkon e208 je 100 kW čiže 136 koní a krútiacim momentom na úrovni 260 Nm. Dojazd auta podľa WLTP je na hodnote 340 kilometrov, čo sú papierové hodnoty. Ako sa hovorí, papier znesie veľa, rovnako to je aj v tomto prípade. V chladnom počasí, ktoré sme mali počas testu, je túto hodnotu až nereálne dosiahnuť. S tým však treba počítať. Všetko závisí aj od vašej jazdy a výberu jazdných režimov, klasicky je na výber režim Normal, Eco a Sport.

Trasy, ktoré som s autom jazdila boli väčšinou v meste, v kombinácii s okreskami. Spotreba sa pohybovala medzi 17 až 19 kWh na 100 kilometrov. Samozrejme vyskúšali sme aj cestu po diaľnici z Bratislavy do Trnavy, kde nám však spotreba rapídne začala stúpať. Pri štandardnej diaľničnej rýchlosti sme sa dostali na úroveň skoro 24 kWh na 100 kilometrov. Dobiť sa dokáže na 100 kW nabíjačke na 80% za niečo vyše pol hodinky. Za ten čas v pokoji stihnete aj nakúpiť.

Spoločníci na cestách

Nesmieme zabudnúť na technológie, ktoré boli súčasťou našej výbavy a ktoré sú veľmi vďačným spoločníkom na cestách. Určite v prvom rade medzi ne patrí adaptívny tempomat spolu s funkciou udržiavania vozidla v jazdnom pruhu. Nie každá automobilka má toto držanie v pruhoch dobre spracované, niekedy vás to zbytočne ťahá z čiary na čiaru, čo však nie je prípad e208.

Ďalším pre mňa nepostrádateľným prvkom výbavy je sledovanie mŕtveho uhla, čo už väčšinou býva štandardom. V neposlednom rade sú to automatické stierače a automatické prepínanie diaľkových svetiel, čo je vec na ktorú som si tak zvykla.

Pár slov na záver

Vráťme sa teda k otázke na začiatku, či elektrická 208 splnila moje očakávania. Môžem s pokojným svedomím konštatovať, že áno. Elektrické autá v dnešnej dobe zažívajú obrovský boom, čo však stále vnímam ako negatívum je nedostatočná sieť nabíjacích staníc, z tohto dôvodu sa prikláňam a si stojím za svojím názorom, že elektrické auto by bola moja voľba buď, ako druhé auto do domácnosti alebo pre ľudí, ktorí žijú v meste a využívali by ho prioritne na jazdy po meste prípadne po okreskách.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický, asynchrónny
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 50 kWh
Max. výkon 100 kW/136 k
Max. krútiaci moment 260 Nm
Dojazd 340 km
Pohon AWD / RWD / FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 055 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 765 mm
Výška 1 430 mm
Rázvor náprav 2 540 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 530 kg
Objem batožinového priestoru 311 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Rozmer pneumatík
SPOTREBA (počas testu)
Elektromotor
Mesto: 13,6 kWh / 100 km
Diaľnica: 23,3 kWh / 100 km
Okresky: 16,9 kWh / 100 km
Dojazd 280km
Maximálny nabíjací výkon 100kW
Doba nabíjania 0 – 100% 90 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 29 390 eur
Základná cena testovanej verzie 33 590 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokIch revírom je diaľnica, ich tempo je vraždené! Ich názov je Diaľničná Patrola!
Nasledujúci článokFormula F1 brázdila Bratislavu už v roku 1974, za socializmu ju šoféroval…