Domov Recenzie TEST Nissan Juke DIG-T: Výrazný dizajn mu hrá do karát, ale tá...

TEST Nissan Juke DIG-T: Výrazný dizajn mu hrá do karát, ale tá motorizácia?

Máloktoré auto sa oproti svojim predchodcom zlepšilo tak výrazne ako Nissan Juke.

Juke je vyrábaný vo Veľkej Británii predovšetkým pre svoj obľúbený európsky trh. Táto skutočnosť je zrejmá z prekvapivo kvalitných povrchových úprav, ktoré sa nachádzajú vo vnútri, ale aj pod kapotou. Hovorím o účinnosti maloobjemného trojvalcového turbomotora a dvojspojkovej prevodovky.

Vďaka jedinečnému štýlu ide o vozidlo, ktoré sa pohybuje niekde medzi nedokončeným kompaktným autom a SUV-čkom určeným na asfaltku. Jeho zaoblenú schránku to spája s určitým športovým duchom a veľmi osobitým japonským imidžom. V podstate je ako ninja – nápadný a vulgárny.

Nissan Juke druhej generácie už dávno nie je iba dynamickým autom so zábavným a jedinečným dizajnom. Dozrel vďaka zväčšeniu všetkých svojich rozmerov. Teraz meria na dĺžku 4,21 metra, čím ponúka viac miesta pre rodinu a pre štyroch cestujúcich je skutočne pohodlný. Rast vonkajších rozmerov je spôsobený skutočnosťou, že je postavený na rovnakej platforme CMF-B ako Renault Captur.

Jeho rázvor narástol o 10,5 centimetra, takže aj vzadu sediaci pasažieri získali 5,8 centimetra pre kolená. V kufri táto hodnota priniesla objem 422 litrov, čo je na jeho veľkosť primeraný údaj. Po sklopení zadného radu sedadiel kufor miesto na batožinu narastie na 925 litrov. Pokiaľ nepatríte medzi šoférov, ktorí často vezú 4-člennú posádku, zväčšenie miesta pocítite na prepracovaných 5-tych dverách, cez ktoré sa teraz náklad zdvíha oveľa pohodlnejšie, pretože sa rozšírili.

Nissan stavil všetko na jeden motor

Dostávame sa k mechanickému ústrojenstvu nového Nissanu. Druhá generácia malého SUV má v súčasnosti na výber iba jednu možnosť. Takže to nie je tak úplne vaša voľba, pretože na výber nemáte. Nafta bola z ponuky úplne vymazaná. Zdá sa nám to ako trochu riskantná stávka a zrejme to bude jedna z nevýhod pre zákazníkov. Značka ale uisťuje verejnosť tým, že touto konfiguráciou vraj pokryje až 80 % dopytu.

Juke je v ponuke s jediným benzínovým trojvalcovým motorom, ktorý poskytuje výkon 114 konských síl a krútiaci moment 180 Nm. Ten však môže po dobu 25 sekúnd vzrásť na 200 Nm, keď zošliapnete plynový pedál na podlahu a spustí sa funkcia s názvom Over Torque. Auto je teraz rýchlejšie o 15 %, z pokoja na 100 km/hod zrýchli za 11,8 sekundy. Aj keď automatická dvojspojková prevodovka spomalila auto pri štarte o 1,1 sekundy, práve vďaka nej sú emisie vozidla znížené až o 30 %.

Je potrebné povedať, že tento motor vo svojej triede vyniká a jeho kultivovanosť je oveľa lepšia ako u iných značiek. Inak povedané, nemá taký otravný zvuk ako iné trojvalce. To hovorí aj o dobrom odhlučnení priestoru pre cestujúcich. Na diaľničných trasách pri vyššej rýchlosti je ale dosť počuť podvozok a kolesá. Oficiálna kombinovaná spotreba podľa cyklu WLTP je stanovená na hodnotu 5,9 l/100 km. Reálne sa ale zvýšila na 6,7 l/100 km, čo ale nie je pri aute v zábehu také prekvapivé.

Misia dizajnu splnená

Ak sa ako automobilka chystáte prerobiť úspešný model automobilu faceliftom, je dôležité, aby ste nezmenili jeho vzhľad príliš radikálne. Najmä ak si chcete udržať reputáciu a širokú škálu zákazníkov. V tomto prípade bola práca dizajnérskeho tímu úspešná. Juke si nepomýlite so žiadnou inou značkou alebo iným modelom z ponuky Nissanu. Výrazné okrúhle svetlomety a denné svietenie sa jednoznačne inšpirovali prvou generáciou. Najväčšou zmenou v dizajne sú sklopené zadné svetlá, ktoré pôsobia oveľa konvenčnejšie. V C-čkovom stĺpiku sa snúbi ilúzia plávajúcej strechy.

Rovnakú originalitu, akou sa Juke chváli zvonka, oceňujeme aj vo vnútri. Spoločnosť Nissan sa snažila reprodukovať športovú atmosféru v modernejšej kabíne. 8-palcová obrazovka nasadená na vrchnej časti palubnej dosky pôsobí síce troška zastaralo, ale podobné riešenie nájdeme aj v iných značkách. Celkovo je palubná doska príjemná a jej ovládanie je intuitívne – tlačidlá, ktoré tak často nepoužívate, sú umiestnené vľavo za volantom. Kúrenie má také kompaktné zoskupenie, že ho môžete ovládať naslepo. V porovnaní s dotykovým ovládaním je to skvelá vec.

Juke však odlišuje od zvyšku segmentu práve posed. Nissanu sa podarilo umiestniť volant, pedále a sedadlá tak, aby ste získali pocit, že sedíte v nízkom športovom automobile. To neznamená, že sedíte hlboko pod priedelom palubnej dosky a nemáte takmer žiadny výhľad. Línia okna nie je prehnane vysoká, výhľad navôkol je vynikajúci a môžete sa pozerať cez širokú kapotu. Až keď vystúpite, uvedomíte si, že ste práve sedeli v kompaktnom SUV namiesto nejakého športového kupé.

V porovnaní s predchádzajúcim modelom sa priestor výrazne zlepšil, najmä na zadných sedadlách. Nový Juke musí totiž kompenzovať odchod modelu Note. Pre zadných pasažierov sú hodnoty pre posed výhodnejšie ako pri iných SUV zo segmentu, najmä kvôli pohľadu cez okná. Deliaca línia dverí je síce pomerne vysoká, ale tiahne sa Ďaleko dozadu. Nie je to absolútne také klaustrofobické ako v Toyote CH-R alebo v DS 3.

Resumé

Nový Nissan Juke sa možno stal o niečo konvenčnejším oproti svojmu predchodcovi, stále to však nie je tuctové auto. Športové línie mu sedia, jedinou chybičkou vnútornej krásy môže byť obmedzená ponuka agregátov. Za vyše 25 000 eur dostanete pekný interiér, bohatú výbavu a dostatok vnútorného priestoru. Milovníkov hudby určite poteší možnosť zabudovaných reproduktorov Bose, ktoré svoje kúzlo robia z opierok hlavy.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 85 kW/114 k
Max. krútiaci moment 180 – 200 Nm
Palivo Benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 210 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 800 mm
Výška 1 595 mm
Rázvor náprav 2 636 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 210 kg
Objem batožinového priestoru 422 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
SPOTREBA (počas testu)
Kombinovaná 6,7 l/100km
CENA
Základná cena modelu 15 590 eur
Základná cena testovanej verzie 25 460 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokEmisná norma Euro 7 – tajný koniec spaľovacích motorov
Nasledujúci článokNissan GT-R R32: Takto vyzerá renovácia za vyše 300-tisíc eur