Domov Lifestyle Nissan GT-R R32: Takto vyzerá renovácia za vyše 300-tisíc eur

Nissan GT-R R32: Takto vyzerá renovácia za vyše 300-tisíc eur

Nismo zverejnil video extrémne detailnej a extrémne drahej renovácie Nissanu GT-R R32. Poteší každého automobilového fanúšika.

Aktuálna doba jednoznačne nepraje spaľovacím motorom: kvôli rôznym nariadeniam a emisným limitom je čoraz ťažšie vyrobiť rýchle automobily spaľujúce benzín s poriadnym zvukom. Niektorí výrobcovia preto hľadajú spôsoby, ako uspokojiť svojich skalných fanúšikov. Predsa len, emisné limity zabili viacero legendárnych áut, po ktorých sme túžili ako malí chlapci (a dievčatá). S jedným z riešení prišiel aj úpravca Nismo, ktorý ukázal video z extrémne detailnej (a extrémne drahej) renovácie kultového Nissanu GT-R generácie R32, ktorý sa vyrábal v rokoch 1989 až 1994.

Legenda ožíva

Japonská automobilka Nissan kedysi ponúkala viacero modelov zameraných na radosť z jazdy. A hoci sa väčšina z nich v Európe nikdy nepredávala (čiže nemôžeme viniť emisné limity), ich výroba bola z rôznych dôvodov pozastavená. Do dnešnej doby sa v produkcii zachoval iba model GT-R a rodina Z, no najnovšie 400 Z do Európy oficiálne nepríde.

Nissan, presnejšie povedané jeho dvorný úpravca Nismo, vyrába v rámci programu Heritage Parts náhradné diely pre viaceré generácie modelu Skyline GT-R, vrátane blokov motorov legendárneho RB26-DETT. A pokiaľ neviete, čo s peniazmi, Nismo vám v továrni v Japonsku zrenovuje celé auto do poslednej skrutky.

Program, ktorý je podrobne zdokumentovaný v novom videu nižšie, sa konkrétne zameriava na GT-R generácie R32. Za predpokladu, že vaše vozidlo Nismo ohodnotí ako dostatočne vhodné (správne, Japonci vám nezrenovujú hocijaké staré R32), proces začína úplnou demontážou vozidla.

Karoséria následne podstúpi viacero testov (okrem iného aj 3D sken), ktorými sa zisťujú prípadné straty na torznej tuhosti, a podľa potreby sa upraví. Medzitým obnovovaciu kúru postupuje aj motor, ktorý sa rovnako nevyhne sérii testov na skúšobnej stolici. To isté sa týka aj ostatných komponentov hnacej sústavy, ako je prevodovka, rozvodovka, hriadele, diferenciály a podobne.

Lepší ako nový

Novšie štandardy požiarnej ochrany znamenajú, že Nismo nemôže používať tie druhy látok, ktoré boli použité pôvodne namontované v kabíne modelu R32. Namiesto toho je použitá rovnaká protipožiarna ochrana, akú je možné nájsť aj v aktuálnej generácii GT-R (R35). Ak sa však zákazník rozhodne, že auto chce zachovať v maximálne originálnom stave, Nismo namiesto výmeny zrenovuje originálnu protipožiarnu ochranu. Tomu sa hovorí dôslednosť.

Akonáhle je všetko zmontované dokopy, auto je otestované a osadené špeciálnou plaketou. Celý proces trvá od šiestich mesiacov do jedného roka a náklady sa líšia v závislosti od požiadaviek zákazníka, ako je napríklad finálne vyladenie motora. Nismo tvrdí, že cena začína na úrovni 45 miliónov jenov, čo je asi 350-tisíc eur…

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=a25rwwXJnKU]

Zdroj: carthrottle / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Nissan Juke DIG-T: Výrazný dizajn mu hrá do karát, ale tá motorizácia?
Nasledujúci článokNové Volvo XC60 bude nabité aplikáciami. A to doslova