Domov Recenzie PRVÁ JAZDA: Škoda Enyaq iV 80, prekvapil najmä kvalitou spracovania!

PRVÁ JAZDA: Škoda Enyaq iV 80, prekvapil najmä kvalitou spracovania!

Elektromobilita začína až keď Škoda prinesie svoj prvý reálny elektromobil, povedal neznámy autor, pár rokov dozadu. A tak dorazil Enyaq, prvé elektrické SUV značky. Na to aby splnil ambiciózny výrok však logo Škody nestačí, alebo áno?

Vo svojej podstate to asi aj pravdou bude, všetko však ukáže čas. Zatiaľ môžeme vychádzať najmä z trhového podielu ktorý Škoda na Slovensku a v Čechách pravidelne upevňuje. Rovnako predajný úspech Kodiaqu ale aj ostatných modelov. Všeobecne má Enyaq vystlanú cestu k úspechu, jediné čo môže domáceho zákazníka odradiť je cena. Tá štartuje na úrovni 34 590€. Tej sa ale budeme venovať v samostatnom článku.

Teraz si vychutnajte naše prvé jazdné dojmy z novej Škody Enyaq. Pri krátkych domácich jazdách sme vyskúšali, aktuálne najvýkonnejšiu verziu s označením iV 80.

Škoda Enyaq iV 80 - Startstop.sk - PRVÁ JAZDA

Enyaq iV prináša hneď dve možnosti výberu kapacity akumulátora, 60 a 80 kWh. V prípade verzie so slabším akumulátorom dostávate pohon výlučne zadnej nápravy a dojazd 390 kilometrov podľa cyklu WLTP. Pričom výkon predstavuje 132 kW a krútaci moment 310 Nm, maximálna rýchlosť je 160 km/h.

Väčšia kapacita akumulátora odomyká nielen vyšší výkon od 150 kW ale hlavne väčší dojazd a to až 510 km. K dispozícií je taktiež aj pohon všetkých štroch kolies o ktorý sa stará predný a zadný elektromotor. Na ten si však budeme musieť ešte pár mesiacov počkať. Rovnako tak aj na vrchol ponuky, verziu Enyaq RS iV s výkonom 225 kW a krútiacim momentom na úrovni 460 Nm. Samozrejmosťou bude aj pohon 4×4 či maximálna rýchlosť 180 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Enyaq RS iV za 6,2 sekundy pričom ponúkne dojazd 460 kilometrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKomunistické automobilky: Čo sa s nimi stalo po roku 1989?
Nasledujúci článokAlfa Romeo oznámilo koniec modelov Giulia a Stelvio ako ich poznáme