Domov Recenzie TEST SsangYong Tivoli Grand, veľa muziky za prijateľné peniaze… Naozaj?

TEST SsangYong Tivoli Grand, veľa muziky za prijateľné peniaze… Naozaj?

SsangYong priniesol na naše trhy novinku v podaní Tivoli Grand. Ide naozaj o auto, ktoré ponúkne veľa muziky za prijateľné peniaze?

Nebudem na úvod klamať. SsangYong si musel u mňa z roku 2018 napraviť renomé. A to veľmi. Naposledy, som mal možnosť vyskúšať zhodou náhod klasické Tivoli. Pred pár rokmi to bolo nemastné, neslané. Vtedy pod kapotou driemala 1,6-tka s výkonom 126 koní. Pri Tivoli Grand sme však na hodnote 163 koní a je to naozaj úplne iná pesnička.

Automobilky si musia prejsť jednotlivým vývinom aby sa dostali do povedomia ľudí. Inak tomu nie je ani pri kórejskej automobilke SsangYong. Tivoli Grand však nie je úplnou novinkou. Ide o modernizovanú verziu modelu XLV, ktorá na istú dobu vypadla z ponuky. Prichádza však späť s novým názvom a menším liftingom a veľmi priaznivou cenou.

Čísla

V porovnaní s „menším“ bratom je Grand naozaj grandiózny. Je dlhší o 255 mm, celková dĺžka je 4.480 mm a rázvor náprav je 2.600 mm. A pochopiteľne o toto výrobcovi naozaj išlo. Išlo im o zväčšenie batožinového priestoru a väčšieho pohodlia pre cestujúcich. Kufor ponúka 720 litrov (oproti „klasike“ je to nárast o 393 litrov). Po sklopení sedadiel je však možnosť natiahnuť to na 1.440 litrov.

Keďže sa nachádzame v SUV, tak je pochopiteľné, že kufor kombíku to nemá. Azda jedinou nevýhodou je členitosť kufra, keďže nemá pevné tvary a taktiež vysoká nakladacia hrana do tohto priestoru. Pokiaľ dáte z kufru preč dvojité dno, do vozidla viete dať predmet o výške jedného metra. Do auta sa taktiež zmestí kompaktný náklad. Ako výhodou sú tri postranné háčiky na každej strane na zavesenie nákladu.

Všetko po starom?

Po interiérovej stránke je všetko ako pri menšom súrodencovi. Palubovke dominuje výrazný stredový panel z lesklého čierneho plastu. Jednoducho nechápem, prečo ešte stále automobilky dávajú do interiérov lesklé plasty. Je to naozaj nevhodný materiál do akéhokoľvek auta. Usádza sa na ňom prach, permanentne je „zaťapkaný“,.. netreba to ďalej ani rozoberať. Vďaka fyzickým tlačidlám sa však tohto „dekoru“ nemusíte ani dotýkať.

Mne osobne ešte stále viac inklinujú klasické dotykové tlačidlá. Tivoli sa tak stáva normálnym použiteľným autom na bežné vozenie. Klíma sa nastavuje normálnym ovládačom, nie na displeji, hlasitosť rádia sa nastavuje tiež na centrálnej konzole, prípadne na volante. V jednoduchosti je krása. Tivoli Grand má 8“ dotykový displej. Nič viac nič menej. Podpora Apple CarPlay / Android Auto funguje bez problémov.

Naša testovaná verzia však mala 10,25 digitálny prístrojový panel, ktorý je jednoduchý, no prehľadný. Použité materiály v aute odpovedajú cene. Moja prvá skúsenosť pred 3 rokmi so SsangYongom nebola moc priaznivá, takže som sa aj celkom obával, čo ma bude čakať. Ako som vyššie spomenul, každá automobilka sa vyvíja a SsangYong postupuje vyššie pomalými krôčikmi za čo dávam naozaj palec hore. Vytkol by som zrejme sedadlá, ktoré mohli byť o čosi pohodlnejšie a lepšie ukotvené.

Auto bolo taktiež vybavené adaptívnym tempomatom, bezdrôtovým nabíjaním telefónu, bezkľúčovým prístupom a dvojzónovou klimatizáciou.

Ľúbi si cucnúť

SsangYong Tivoli Grand je ponúkaný iba s jednou motorizáciou a to so štvorvalcovou 1,5-kou. Štandardom je spriahnutie so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V ponuke je taktiež šesťstupňový automat s hydromeničom Aisin. Nevýhodou je, že zväčšené Tivoli nezoženiete s pohonom 4×4.

Motor produkuje maximálny výkon 120 kW / 163 koní pri 5.000 ot./min. maximálny krútiaci moment vrcholí pri 4.000 ot./min a jeho hodnota je 260 Nm. Veľkou výhodou auta je, že ťahá od nízkych otáčok a pustí vás aj do tých vyšších. Športovec to s jeho váhou nie je, no netreba sa báť predbiehania. Automatická prevodovka taktiež ponúka možnosť manuálneho radenia, respektíve polomanuálneho.

Pri diaľničnej rýchlosti motor točí cca 2.500 ot./min. pri 90 km/h okolo 1.800 ot./min. Spotreba? Veľmi zaujímavé prekvapenie. V dnešnej dobe sme všetci zvyknutí, že turbomotry sa hýbu so spotrebou okolo 7 litrov. Aj väčšie autá. Tivoli Grand je opakom. Priemerná spotreba po týždňovom jazdení bola 9,5 l / 100 km. V meste som sa hýbal ľahko pod 10 litrami, cca 9,7 l / 100 km. Diaľnica si vypýtala 8,4 l / 100 km.

Poddajnosť?

Veľkým prekvapením, teda minimálne pre mňa, bolo zistenie, že vpredu sa nachádza McPherson a vzadu torzná tyč. Podvozok je príjemne odhlučnený a do kabíny neprechádza veľké množstvo hluku. Celkové naladenie mi však prišlo až moc tuhé. Na druhú stranu, pre športovejšiu jazdu to bolo iba bonusom, keďže je auto dobre čitateľné a zákruty vyberá s prehľadom. Predĺžené Tivoli tak pôsobí stabilne a vyspelo.

Koniec..?

SsangYong Tivoli Grand je veľmi zaujímavé auto. Vzhľadom pripomína Ameriku, v interiéri zas striedmosť Európy. Do tohto testu som išiel s veľkými obavami a malou dušičkou. Predčilo však moje skepsy a zlé skúsenosti. Spracovanie, pohodlnosť a hlavne cena ma dokázali presvedčiť o opaku.

Tivoli Grand začína na sume 16.190 €! Nami testovaná verzia sa ľahko prehupla cez 21.500 €. Keby to dáme do porovnania, najzákladnejší Hyundai Tucson začína na sume 22.290 €. Škoda Karoq na 20.180 €, no s trojvalcom a výkonom 115 koní. Porovnanie cena – výkon veľmi hrá do kariet SsangYongu.

Lacné veci však niekedy vzbudzujú nedôveru. Úprimne môžem však povedať, že Tivoli Grand ma veľmi príjemne prekvapilo a zásadnejších chýb som nenašiel. Osobne som si myslel, že cena tohto auta sa bude hýbať na úrovni 26 tisíc. Praktických SUV na trhu do 21 tisíc je naozaj málo a Tivoli Grand je jeho pekným obrazom.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 497 cm3
Max. výkon 120 kW / 163 koní
Max. krútiaci moment 260 Nm
Palivo benzín
Pohon predný
Prevodovka 6-stupňová, automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 480 mm
Šírka 1 810 mm
Výška 1 660 mm
Rázvor náprav 2 600 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 880 kg
Objem batožinového priestoru 720 l
Maximálna rýchlosť 175 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,7 l / 100 km
Diaľnica 8,4 l / 100 km
Okresky 8,5 l / 100 km
Priemer 9,5 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu 16 190 eur
Cena testovanej verzie 21 830 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPo Prešove sa dočkala aj Bratislava, Triblavina je oficiálne otvorená
Nasledujúci článokTEST Renault Kangoo VAN, Mercedes medzi úžitkovými dodávkami