Domov Recenzie TEST Jazdenky: Ford Focus 2016 2,0 TDCi – spoľahlivá kvalita, pozor však...

TEST Jazdenky: Ford Focus 2016 2,0 TDCi – spoľahlivá kvalita, pozor však na automat…

Jeden z najobľúbenejších zástupcov nižšej strednej triedy, Ford Focus z roku 2016. Je spoľahlivou jazdenkou aj s blížiacim sa nájazdom 200 000 kilometrov? Vyskúšali sme overený naftový dvojliter s manuálnou prevodovkou.

Ford Focus tretej generácie bol opäť globálnym modelom, čo sa odrazilo aj na jeho dizajne. Kým predfaceliftované kúsky mnohí označovali ako príliš ázijské, po facelifte sa všetko zmenilo, Focus začal pripomínať Aston Martin.

Ford Focus 2016 2.0 TDCi - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Hodnotenie Autoporadca.sk

Autor: Daniel Miklóši

Ford Focus. Tak znie meno jedného z najväčších hráčov v nižšej strednej triede. A čo je pod kabátom 3. generácie? V prvom rade vzhľadom na veľkosť exteriéru podpriemerný batožinový priestor najmä vo verzii hatchback.

V interiéri tiež nie je miesta na rozdávanie, obzvlášť na zadných sedadlách. Pocitu vzdušnosti nepomáha ani veľká prístrojová doska s trčiacim stredovým panelom do priestoru. Jej spracovanie je priemernej kvality a jej celkový dizajn a strieborné prvky v prístrojovej doske pôsobia plastovo a lacno.

Podvozok si drží dobrú kvalitu čo sa týka mechanickej odolnosti a bez vážnych investícií zvládne porciu cca 200 000 km. Jazdné vlastnosti sú opäť výborné. Zdá sa, že Ford zabojoval aj s najväčším problémom prvých dvoch generácií – hrdzou. Trojky sa zatiaľ držia obstojne.

Najväčšou pýchou Fordu bola bez pochýb verzia RS, žiaľ, po krátkej dobe užívania sa ukázalo, že takmer všetky autá skôr či neskôr utrpeli závažnú poruchu spojenú s únikom chladiacej kvapaliny do spaľovacieho priestoru. Taktiež spotreba paliva bola u týchto motorov aj na danú triedu hothatch enormná.

Klady vozidla

  • až na pár detailov mechanicky dobre postavené auto v troch karosárskych verziách;
  • na trhu je pomerne rozsiahla ponuka jazdeniek, verzií motorov je dostatok, či už chcete benzín alebo diesel, manuál alebo automat;
  • kto chce jednoduchý a odolný motor s nízkymi servisnými nákladmi, má stále šancu s atmosféricky plnenou 1,6kou, ktorá je rokmi vychytaná a spoľahlivá;
  • dobré pokrytie servisnej siete v rámci celého Slovenska, pomerne rozsiahla ponuka náhradných dielov aj z druhovýroby;
  • jazdné vlastnosti patria stále k vrcholu segmentu a vedia potešiť najmä dynamicky jazdiacich šoférov.

Zápory vozidla

  • málo miesta v interiéri, podpriemerný batožinový priestor vzhľadom na veľkosť vozidla;
  • problémové automatické prevodovky PowerShift – vyhnite sa obzvlášť suchým dvojspojkám. Opravy sa rátajú v tisíckach eur. Nepodceňuje to pri kúpe;
  • Ostrá verzia RS 4×4 je na prevádzku mimoriadne nákladná a náchylná k drahým poruchám, ak hľadáte zábavný Focus, siahnite radšej po verzii ST;
  • kvalita spracovania interiéru býva miestami slabšia, objavujú sa pazvuky, vŕzganie alebo pukanie;
  • u verzií 1,0 Ecoboost kratšia životnosť spojky, nutnosť výmeny nezriedka aj pod hranicou 100 000 km;
  • multimediálny systém Sync 2 nie je funkčne a užívateľsky príliš príjemný, zlepšenie nastalo až s upgradom na verziu Sync 3;
  • verzie motorov 1,5 a 1,6 Ecoboost majú o niečo vyššiu priemernú spotrebu ako by ste čakali a jazda s trochou dynamiky je v podstate stále s číslom cez 8 litrov;
  • ak je možnosť, z naftových zástupcov voľte radšej 2,0 TDCi ako 1,6 a 1,5 TDCi. Spotreba je takmer rovnaká, konštrukčne je však dvojliter odolnejší a trvácnejší. Pri nájazde okolo 200 000 km už rátajte s možnou poruchou turba, vstrekovačov, EGR ventilu, DPF filtra alebo dvojhmotového zotrvačníku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMitsubishi ASX končí. Kedy môžeme očakávať nástupcu?
Nasledujúci článokVietnamská automobilka Vinfast už teraz konkuruje svetovým automobilkám