Domov Recenzie TEST Dacia Logan 1.0 TCE LPG – plynová racionalita

TEST Dacia Logan 1.0 TCE LPG – plynová racionalita

V dnešnej dobe kedy sa hovorí o alternatívnych palivách najmä o vodíku sa nejak pozabudlo na staré dobré LPG. Do redakcie sa nám však dostal na test model Dacia Logan LPG. Ako sa nám s ňou jazdilo ?

Logan vychádza z modelu Sandero, s ktorým má identickú väčšinu častí. Samozrejme si čo-to vzala aj z Clia, vonkoncom by sme však tento model neoznačkovali ako karosárska verzia už existujúceho modelu. Logan je unikátny v jednej veci. Jeho konkurencia, ktorá už tak nebola početná, postupne odumrela a ostal tak v podstate jediný sedan B segmentu na trhu.

Dobre sa naň pozerá

Strieborná farba je s malým sedanom obzvlášť sympatická a nečakane elegantná. My by sme určite neznižovali hodnotu Loganu označením taxikársky sen, toto auto môže byť prístupným riešením pre rodinu alebo dôchodcov. Už z minulosti vieme, že vytvoriť pekný a elegantný malý sedan nie je zďaleka ľahká úloha. Dizajnéri Dacie však dávajú každým novým modelom najavo, že ich autá môžu byť síce lacné, no zároveň môžu vyzerať dobre. Vozidlo ma peknú a plynulo spracovanú zadnú časť. Logan má vyrovnané proporcie a ani 15-palcové kolesá s plechovými diskami nepôsobia komicky a lacno.

Priestorové kúsky

Brať Logan ako rodinné auto nebol žiadny vtip, nech sú toho dôkazom výklopné stolčeky pre zadných pasažierov. Tí sa nebudú sťažovať ani na nedostatok priestoru, toho je tu naozaj dosť hlavne pre nohy a nad hlavou, na šírku Logan pojme skôr dvoch. Objem batožinového priestoru je takmer bezodný (528 l), limitom tak bude len jeho vstupný otvor, nebojte sa však, kočík sem dáte aj s bohatou rezervou. Tak, ako sa nám páčila prístrojovka potiahnutá látkou v Sandere (mali sme ju aj v Logane), tu sa nám páčil komfortný prvok v podobe bezkontaktného odomykania a zamykania, kedy sa netreba dotknúť ani len kľučky.

 

Bohatý dojazd

Prvá príjemná vec, ktorú sme si na litrovom stokoňovom trojvalci všimli, je jeho dynamika. Naozaj je prekvapivé, ako sa dokáže auto dostať na požadovanú rýchlosť a aké rýchle reakcie má na plynový pedál. Druhá vec, pohon. Štartovanie prioritne na benzín, po chvíli sa ale vždy prepne na LPG a vy tak môžete jazdiť na plyn, ktorý je z cenového hľadiska priaznivejší ako benzín. Samozrejme si viete typ pohonu manuálne prehodiť, benzín sa bude zapínať len ak bude plynová nádrž prázdna. Nechýba palubný počítač s priemernou spotrebou a dojazdom, údaje ukazuje podľa zvoleného pohonu a všetko je tak prehľadné.

Do koča aj do voza

V Logane nedostanete výkonný motor, ani tu nenájdete luxusné materiály. Z jeho dizajnu tiež nepadnete na zadok. Napriek tomu a hlavne vzhľadom k cene sa budete v jeho priestrannom interiéri cítiť dobre, nič tu nebude vŕzgať, živý trojvalec vás presvedčí a jeho limity prídu až pri naloženom aute. A hlavne kombinácia plných nádrží (50 l benzín, 40 l LPG) vás dostane cez 1000 kilometrov a ešte aj za nízke náklady v prípade LPG.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 74 kW / 100 koní
Krútiaci Moment 170 Nm
Palivo Benzín/LPG
Pohon FWD
Prevodovka Manuálna, 6-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 396 mm
Šírka 1 848 mm
Výška 1 501 mm
Rázvor náprav 2 649 mm
Hmotnosť 1 030 kg
Maximálna rýchlosť 186 km/h
Objem batožinového priestoru 528 l
SPOTREBA
Mesto 6,8 l
Diaľnica 6,2 l
Okresky 5,5 l
Priemer 6,0 l
CENA
Základná cena modelu Od 11 350 €
Cena testovanej verzie 14 080 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové SUV od Hondy k nám dorazí budúci rok. Vychádzať bude z americkej HRV
Nasledujúci článokŠkoda presunula výrobu káblových zväzkov z Ukrajiny do Mladej Boleslavi. Čo bude ďalej?