Domov Recenzie TEST Honda HR-V, nesmierne praktický crossover. Teraz je ten správny čas…

TEST Honda HR-V, nesmierne praktický crossover. Teraz je ten správny čas…

Keď v roku 1999 dorazila prvá generácia Hondy HR-V mnohí ju odsúdili a predurčili k neúspechu. Dizajn, ako aj samotná koncepcia bola príliš odvážna, jednoducho prišla príliš skoro. Dá sa povedať, že automobilka týmto modelom v podstate založila segment dnešných crossoverov. Po niekoľkoročnej odmlke dorazila druhá generácia až v roku 2013, s tou pôvodnou však nemala veľa spoločného.

TEST Honda HR-V 2022 - je praktická ale toto radšej neskúšajte

V poradí tretia generácia prichádza na trh s dizajnom aj koncepciou jasne odkazujúcou na tú prvú. Teraz je ten správny čas! Minimalistické tvary karosérie, skrytá maska chladiča, nepriznaná dvojica zadných dverí či vysoký postoj vďaka väčšej svetlej výške. Nová Honda HR-V vsadila na všetky atribúty jedinečnej koncepcie pôvodnej verzie. Dizajn je síce subjektívny, no nebojím sa prehlásiť, že toto auto vyzerá skvelo.

Zadné partie prudko stúpajú smerom nahor a odkrývajú pomerne veľkú časť podvozku a samotných kolies. Prepojené zadné skupinové svetlá len umocňujú atraktívny a veľmi decentný dizajn celého auta.

Pozor na veľkosť

Podobne ako model z roku 99, aj súčasná generácia stojí na skutočne kompaktnom základe. Platformu zdieľa spoločne s modelom Jazz, čo nám už čo to o rozmeroch auta napovie. Naživo je auto podstatne menšie než ako pôsobí na fotografiách. Aj napriek tomu je vnútorný priestor v skutku bohatý, a to najmä na zadných sedadlách.

Do druhého radu si pokojne a s veľkou rezervou sadne aj 188 centimetrov vysoký chlap. Jediným limitujúcim faktorom je samotná šírka vozidla. Vďaka netradičnému umiestneniu palivovej nádrže, pod sedadlami v prvom rade, vznikol zaujímavý šikmý sklon pre chodidlá zadných pasažierov. Niečo podobné nájdete za príplatok v limuzínach prémiových značiek. Paradoxne, umiestnenie nádrže negatívne neovplyvnilo ani posed či samotný výhľad vodiča smerom von z auta.

Batožinový priestor však medzigeneračne prišiel o viac ako 100 litrov, čo je skutočne nezvyčajné, väčšinou objem narastá. Z pôvodných 470 litrov klesol na dnešných 319 litrov. Bohužiaľ výtku musíme vysloviť aj k riešeniu platá, lacné jednoduché spracovanie je reálny krok späť. Podobné látkové prevedenie ponúka aj Toyota Yaris Cross.

Tradičný interiér

Architektúra prístrojovej dosky zásadným spôsobom neohúri, ale ani nesklame. V princípe vychádza opäť z modelu Jazz, aj keď prináša niekoľko nových riešení. Za zmienku stoja výduchy ventilácie so zaujímavým manuálnym spôsobom ovládania prúdenia vzduchu.

Systém infotainmentu je skôr jednoduchý a neponúka príliš možností, podobne ako čiastočne digitálny prístrojový štít. Vďaka tomu sa v ovládaní nestratí ani starší majiteľ, mladšia cieľová skupina ocení najmä bezdrôtové Apple Car Play či Android Auto. Panel klimatizácie v porovnaní s predchodcom zaradil spiatočku a vrátil sa ku klasickým kruhovým otočným ovládačom. Minulá generácia vsadila na digitálny panel, čo so sebou prinieslo množstvo negatívnych hodnotení od majiteľov. Honda tak vypočula vlastných zákazníkov, za čo jej patrí pochvala.

Čisto mestská voľba

Nové hybridné ústrojenstvo pozostávajúce z benzínového štvorvalca, elektromotora a batérie jasne definovalo primárne určenie tohto modelu. Sústava s označením eHEV, známa z modelu Jazz, dostala vyšší výkon, no aj napriek tomu rozhodne nie je dynamickou voľbou. Do mesta však postačí.

Spaľovací agregát slúži primárne ako generátor pre batériu s kapacitou 1 kWh, respektíve priamo pre elektromotor. Vo finále sa tak Honda HR-V správa skôr ako elektromobil, najmä v meste a na okreskách. Benzínový motor, pracujúci v atkinsonovom cykle sa dokáže prostredníctvom suchej spojky aj na priamo pripojiť ku kolesám a poháňať ich. Deje sa tak najmä pri vyšších rýchlostiach nad 80 km za hodinu.

Viac sa dozviete v našej videorecenzii na našom YouTube kanáli

TEST Honda HR-V 2022 - je praktická ale toto radšej neskúšajte

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1 498 cm3
Max. výkon 96 kW / 131 k
Max. krútiaci moment 253 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY  
Dĺžka 4 340 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 866 mm
Výška 1 582 mm
Rázvor náprav 2 610 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 452 kg
Objem batožinového priestoru 319 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,7 s
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Rozmer pneumatík
SPOTREBA (počas testu)  
Mesto 5,5 l/100 km
Diaľnica 8,5 l/100 km
Okresky 6,4 l/100 km
CENA  
Základná cena modelu 27 490 eur
Základná cena testovanej verzie 30 790 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBrzdy – na čo netreba nikdy zabudnúť? Tieto informácie vám možno niekedy zachránia život
Nasledujúci článokNový Ford Mustang poodhaľuje svoje krivky. Takto bude vyzerať…