Domov Recenzie TEST Mazda CX-5 Skyactiv-G165 – má sa stále kam posunúť?

TEST Mazda CX-5 Skyactiv-G165 – má sa stále kam posunúť?

Celosvetovo sa doteraz predalo viac než tri milióny vozidiel Mazda CX-5. V Česku viac než 7 300 vozidiel a na Slovensku viac než 3 300. Na Slovensku si za minulý rok drží pekné druhé miesto za Mazdou CX-30, ale je suverénne najväčším obľúbencom českých zákazníkov.

Unikátna stratégia

Mazda už dlhodobo postupuje konzervatívnym spôsobom pri procese modernizácie svojich modelov. Ak má predstaviť niečo celkom nové alebo priniesť novú generáciu existujúceho modelu, tak niekoľko rokov zdokonaľuje drobnými vylepšeniami svoje existujúce modely. Je to pomerne netradičné riešenie, keďže ostatné automobilky prinášajú v priebehu životnosti modelu väčšinou jeden výrazný facelift. Tentokrát však Mazda vyhlasuje, že ide o pomerne radikálnu modernizáciu. Súčasná generácia bola uvedená v roku 2017. Dizajnéri sa snažili zmeniť čo najmenej časti dizajnu, ktoré u zákazníkov rezonujú, namiesto toho sa snažili zdokonaľovať jeho unikátne tvary, hlavne v prednej časti vozidla. 

Tri odlišné modely

Predná časť modelu CX-5 na rok 2022 je vybavená novou trojrozmernejšou maskou chladiča a charakteristickým logom v tvare krídiel. Prepracované sú tiež predné aj zadné svetlá a pribudla nová verzia vonkajšieho laku vo farbe Zircon Sand. Tri nové modelové triedy sa vyznačujú detailnými rozdielmi, ktoré definujú ich príznačné rysy. Stupne výbavy sa tak teraz dosť výrazne odlišujú a prinášajú výrazný individualizačný prvok. 

Newground

Ponúka striebornú povrchovú úpravu spodných ochranných prvkov na predných a zadných nárazníkoch a ozdobných líšt dverí, čierne spätné zrkadlá, limetkovo zelené detaily na prednej maske a strojovo obrábané 17-palcové strieborné alebo 19-palcové čierne zliatinové disky. Interiér kombinuje semišové čalúnenie s limetkovo zeleným prešívaním a lamelami výduchov klimatizácie. 

Homura Plus

Očarí športovou lesklou čiernou povrchovou úpravou prednej masky, charakteristickým logom v tvare krídiel, spodnými časťami nárazníka, podbehmi kolies, ozdobnými prvkami dverí a spätnými zrkadlami, ktoré vdýchnu karosérii dynamický športový vzhľad.

Takumi Plus

Kombinuje unifikovaný a jednofarebný exteriér, ktorý zvýrazňuje nádhernú príťažlivosť dynamických foriem dizajnu Kodo. Svetlostrieborný lak s brilantným leskom na 19-palcových zliatinových diskoch umocňuje masívny kovový vzhľad vozidla.

Decentný interiér

Každý, kto príde do prvého kontaktu s nejakým súčasným modelom Mazdy sa čuduje, ako pôsobí interiér prémiovo. Na to, že sedadlá sú potiahnuté kvalitnou kožou sme si už zvykli, testovaná verzia mala nečakane látkou potiahnuté sedadlá. A vôbec to nepôsobilo zle alebo lacno. Kvalitné sedenie ostalo zachované napriek zmene použitého materiálu. Mimochodom, pri modernizácii sa využila ďalšia generácia architektúry Mazda Skyactiv-Vehicle Architecture, ktorá ešte viac vylepšuje karosériu, odpruženie a sedadlá s cieľom zvýšiť jazdný komfort a eliminovať únavu. Výrazne sa tiež znížila prevádzková hlučnosť, najmä pri jazde na nerovných povrchoch, akým je napríklad štrková cesta. Mali sme možnosť to vyskúšať pri jazde v daždi a od mokrej vozovky do interiéru neprenikali naozaj takmer žiadne zvuky. 

Ako to jazdí?

Pri Mazde sme si už zvykli, že si ide tak trochu vlastnou cestou. Ako keby sa japonskej automobilky netýkali emisné normy, ktoré samozrejme spĺňa, ale bez potreby sa pred niekým skláňať alebo znižovať objemy svojich motorov. Netradične sme dostali auto s manuálnou prevodovkou, čo je však v prípade Mazdy skôr výhoda. Netradične preto, lebo pri vozidle s cenou nad 32 000 to nie je celkom bežné.

Poteší aj fakt, že s manuálom môžete mať nielen prednokolku, ale aj štvorkolku. Absolútne fenomenálne je samotné riadenie a jeho odozva. Manuálna prevodovka by niekomu mohla vadiť kvôli komfortu radenia, ale jej presné a krátke dráhy vyvolávajú dojem, že nesedíte v SUV. Pruženie a nastavenie podvozka tiež radia CX-5 k tvrdším zástupcom triedy, hlavne s väčšími kolesami je podvozok viac športový ako by niekomu mohlo byť príjemné. Ale je to Mazda, takže sme si už zvykli na to, že jazda je s akýmkoľvek modelom tejto značky zážitkom.  

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1998 cm3
Max. výkon 121 kW / 165 k
Max. krútiaci moment 213 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 550 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 840 mm
Výška 1 680 mm
Rázvor náprav 2 700 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 772 kg
Objem batožinového priestoru 506 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
Rozmer pneumatík 225/55 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 8,2 l/100 km
Diaľnica 7,1 l/100 km
Okresky 6,2 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 28 450
Základná cena testovanej verzie 32 650

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW CE 04 – prvá elektrická lastovička medzi motorkami
Nasledujúci článokTEST Honda Monkey 125 – opica, ktorú chcete mať