Domov Recenzie TEST Opel Grandland 1,2 Turbo Rodinné SUV ukázalo krajšiu tvár

TEST Opel Grandland 1,2 Turbo Rodinné SUV ukázalo krajšiu tvár

Opel pomaly sústreďuje svoje sily na modernizáciu celého modelového portfólia. To v praxi znamená nielen výraznú modernizáciu, ale aj úplné obmieňanie modelovej rady.

Model Grandland je tu už nejaký rok a preto sme sa úprimne potešili, keď prišiel s novou tvárou. Od okraja hladko zaoblenej kultovej masky Opel Vizor až po končeky tvarovaných zadných svetiel LED – na modeli Grandland je stále čo objavovať. Nám sa tento dizajnový jazyk páči, pretože prináša vlastnú identitu značky a pomáha nám zabudnúť na neisté a nezaraditeľné dizajnové smerovanie automobilky z minulosti. Spojenie výrazne športovej estetiky a precíznych nemeckých línií mu dodáva jedinečne dominantný charakter na ceste, ktorý prekonáva všetky očakávania. Grandland konečne vyzerá tak, ako má vyzerať moderný zástupca značky 21. storočia. 

 

Interiér príjemne prekvapí

Nový Grandland je vybavený najnovším plne digitálnym kokpitom Pure Panel. Obsahuje 7-palcovú dotykovú obrazovku multimediálneho systému a 10-palcovú dotykovú obrazovku navigačného systému, takže zostať v kontakte a zabávať sa je jednoduchosť sama. Svoj smartfón si pripojíte jednoducho pomocou systému Apple CarPlay alebo Android Auto a môžete používať mapy, služby odosielania a prijímania správ či streamovanie hudby prostredníctvom šiestich dokonale vyladených reproduktorov. V praxi to vyzerá tak, že klasické usporiadanie tlačidiel ostalo v podstate zachované, čím sa Opel netajil ani v minulosti, ale zároveň výrazne pribudlo dotykových plôch a centimetrov na uhlopriečke displejov.

 

Jazda

Objem na prvý pohľad neohúri, výkon 130 koní je už lepší. Treba však spomenúť, že ide o trojvalec, čo mu pravdupovediac na zvukovom prejave neubralo. Agregát sa však cíti najlepšie vo vyšších otáčkach, čo však priamo úmerne zvyšuje aj spotrebu. V meste počítajte so spotrebou okolo 8 l/100 km, na diaľnici klesne spotreba približne o liter. 

 

A čo pohon?

A čo pohon 4×4? Ten čakajte len vo verzii PHEV, tu vám pomôže systém IntelliGrip. Ten dodáva výkon dynamického pohonu modelu Opel Grandland presne tam, kde je potrebný, aby sa zvýšila priľnavosť v náročných podmienkach a nedochádzalo k prekĺzavaniu kolies. Tento inteligentný systém umožňuje optimálnu trakciu a stabilitu na všetkých druhoch povrchu, automaticky upravuje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá a mení nastavenia elektronického stabilizačného programu (ESP). Vodiči si môžu vopred nastaviť systém IntelliGrip na použitie na blate, snehu alebo piesku pomocou jednoduchého otočného ovládača na stredovej konzole – alebo ho ponechať v režime bežnej jazdy „Normal“ a nechať systém IntelliGrip, aby monitoroval situáciu sám, kým vy si budete vychutnávať bezpečnejšiu a príjemnejšiu jazdu mestom i po diaľnici. 

 

Čo na neho hovoríme?

Model Grandland dokáže rovnako ako napríklad Peugeot 3008 plniť bez problémov funkciu rodinného auta. S objemom batožinového priestoru 514 litrov zvládnete s dvoma deťmi väčšinu rodinných ciest, prajný je aj druhý rad s dostatkom priestoru. Možno by to chcelo niečo väčšie a výkonnejšie pod kapotou, čo je však problém celého koncernu. Netreba zabudnúť ani na motoristov, ktorí majú problémy s chrbticou. Ergonomické aktívne predné sedadlá modelu Opel Grandland s certifikáciou nemeckého združenia AGR ponúkajú vynikajúce sedenie na dlhé cesty. 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R3
Zdvihový objem 198 cm3
Max. výkon 96 kW/130 k
Max. krútiaci moment 230 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 477 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 906 mm
Výška 1 609 mm
Rázvor náprav 2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 461 kg
Objem batožinového priestoru 514 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,3 s
Rozmer pneumatík 245/55 R18
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,9 l/100 km
Diaľnica 6,6 l/100 km
Okresky 5,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 27 490
Základná cena testovanej verzie 32 190

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJazdiť na streche továrne? V Turíne vznikla nezvyčajná atrakcia
Nasledujúci článokTEST Volvo C40 Recharge Twin, SUV Coupé s výkonom viac ako 400 koní