Domov News TEST Ford S-Max Hybrid – prototyp rodinného auta

TEST Ford S-Max Hybrid – prototyp rodinného auta

Tentokrát do našej redakcie zavítal na týždňový test Ford S-Max Hybrid. Rodinné auto so všetkým čo k tomu patrí. Aj napriek tomu, že segment rodinných MPV pomaly ale isto vymiera a o slovo sa hlásia SUV, stále má čo ponúknuť. Vnútorný priestor, pohodlie a komfort…a to nie je ani zďaleka všetko !

Ford S-Max Hybrid je aktuálne ešte spoločne so súrodencom Ford Galaxy akýmsi jednorožcom na trhu. Segment vozidiel MPV sa pomaly ale isto vytráca z ponuky automobiliek a jeho miesto zaujímajú modely typu crossover, respektíve SUV. Existuje však mnoho podstatných vlastností, ktoré majú vozidlá typy MPV zvládnuté lepšie a S-Max by v tom mohol vyučovať.

Jednoducho vyzerá dobre

To, že dizajn každý z nás vníma subjektívne musíme brať ako fakt. Ak však okolo vás prejde S-Max, jednoznačne spoznáte, že ide o model značky Ford. Charakteristická predná maska s pomerne veľkou mriežkou chladiča nadväzuje na postupne zužujúcu sa kapotu. K tomu skvele ladí spodný nárazník s malým splitterom vo výbave ST Line. V rámci tohto stupňa výbavy máte k dispozícii aj 18-palcové zliatinové disky, športovo ladený zadný nárazník a decentný zadný strešný spojler.

Zadnej časti dominuje pomerne veľké zadné okno oddelené chrómovou lištou od zvyšku piatych dverí batožinového priestoru. Bočný pohľad ukazuje obrovský rázvor kolies (2 850 mm) a krátke previsy vpredu aj vzadu. Samotný rázvor naznačuje, ako veľmi bohatý priestor čaká na posádku vo vnútri modelu S-Max. Celkovo tak dĺžka vozidla dosahuje hodnoty 4 796 mm, jeho šírka sa dostala na hodnotu 1 916 mm a výška 1 655 mm.

Vnútorný priestor nesklame

Rodinné auto by malo ponúkať maximálne využiteľný priestor pre posádku. Či sa ocitnete na predných alebo zadných sedadlách, o priestor nebudete mať núdzu. Začnime tentokrát od zadných sedadiel. Ford S-Max ponúka tri nezávislé sedadlá, ktoré sú samostatné posúvateľné a sklápateľné. Pokiaľ máte veľkú rodinu, alebo iba potrebujete odviezť tri deti, S-Max s tým nemá problém. Na každé sedadlo viete pripevniť detskú autosedačku a tak plne využiť a odviezť s maximálnou bezpečnosťou až tri autosedačky vedľa seba.

Sedadlá v prednom aj zadnom rade poskytujú maximálny komfort. V nami testovanom vozidle sme mali športovo ladené elektrický nastaviteľné polokožené sedadlá s červeným prešívaním, ktoré okrem sedadiel zdobilo aj volant, lakťovú opierku či výplne dverí. Celková ergonómia interiéru je na vysokej úrovni a tak nebudete mať problém ovládať jednotlivé prvky v interiéri intuitívne. Spomínaný volant s červeným prešívaním vám padne do ruky a vďaka jeho multifunkčnosti nemusíte spustiť oči z cesty. Pozitívne treba hodnotiť aj výhľad z kabíny na okolie, čo vám uľahčí rozhodovanie v rozličných situáciách v premávke. Bonusom v zimných mesiacoch určite bude predné vyhrievané okno, vďaka ktorému si ušetríte ranné škriabanie ľadu pred odchodom do práce.

Batožinový priestor patrí medzi jednu z najväčších predností modelu S-Max. V prípade 7-miestneho prevedenia sa jeho objem vyšplhá na 285 litrov za tretím radom sedadiel. V prípade 5-miestneho prevedenia sa objem vyšplhá na 700 litrov a po sklopení druhého radu sedadiel narastie objem batožinového priestoru na 2 020 litrov. Pri sklápaní sedadiel ešte chvíľku zostaneme, keďže S-Max umožňuje komfortné sklápanie každého sedadla zvlášť pomocou tlačidiel v batožinovom priestore. Za príplatok však môžete mať plne elektrické sedadlá aj v zadnom rade.

Čo nájdeme pod kapotou ?

Nami testovaný model S-Max disponuje hybridným pohonom, na ktorého vývoji sa istý čas podieľal spoločne s Toyotou. Benzínový štvorvalec Duratec s objemom 2,5 litra je základným stavebným kameňom hybridného pohonu so samodobíjaním. Tento motor pracuje v takzvanom Atkinsonovom cykle s nepriamym vstrekovaním paliva. Výkon spaľovacieho motora je 112 kW, respektíve 151 koní a krútiaci moment 200 Nm. Výkonný elektromotor dosahuje výkon 92 kW, respektíve 125 koní. Systémový výkon hybridného hnacieho ústrojenstva tak dosahuje 140 kW alebo 190 koní a krútiaci moment 200 Nm.

Vysoký kompresný pomer 13:1 zabezpečuje vysokú tepelnú účinnosť a tak sa jazda stáva úspornou. Priemerná spotreba paliva dosiahla hodnotu okolo 5,3 litra na 100 kilometrov. Jazda na diaľnici si vypýtala najviac, tak sme dosiahli spotrebu 6,1 litra, no okresné cesty celkový priemer znížili vďaka spotrebe 4,9 litra. Najnižšia nameraná spotreba bola paradoxne v meste, konkrétne 4,8 litra. To však iba umocňuje fakt, ako veľmi efektívne dokáže hybridné ústrojenstvo pracovať.

Aby sme nezabudli aj na prevodovku, je treba spomenúť, že Ford v prípade S-Max Hybrid používa eCVT prevodovku. V prípade S-Max Hybrid máte k dispozícii len pohon predných kolies. Malú batériu s kapacitou 1,1 kWh umiestnili na spodnú časť zadnej časti, kde kedysi bývala umiestnená rezerva. Znamená to, že síce prídete o rezervu, no neuberá vám to vnútorný priestor vo vozidle. Batéria sa dobíja rekuperáciou alebo prostredníctvom generátora cez spaľovací motor.

Príjemný pocit z jazdy

Aj napriek svojej veľkosti sa Ford S-Max ovláda veľmi jednoducho a manévrovanie s ním je príjemné. Počas jazdy je cítiť ako kvalitne spracovali podvozok a že sa v tomto prípade nikde nešetrilo. Priečne nerovnosti zvláda s gráciou a neprenáša hluk do kabíny. Všeobecne odhlučnenie vozidla je spracované na vysokej úrovni a prináša maximálny komfort pre posádku. Aj pri jazde vo vyššej rýchlosti na diaľnici v tak veľkom vnútornom priestore nemáte problém počuť pasažierov zo zadných sedadiel.

Čo sa týka dynamiky, vozidlo aj vďaka dobre zvládnutému prepojeniu spaľovacieho a elektrického motora jazdi pomerne pružne. Nenechá vás v štichu pri prudšom zrýchlení a jeho výkon uspokojí každého vodiča pri bežnom jazdení.

Poďme si to zhrnúť

Ford S-Max Hybrid patrí medzi autá, ktoré už v aktuálnom rozpoložení trhu nemajú príliš veľa konkurentov. Minimálne v rámci svojho segmentu. No model S-Max ponúka skutočne veľa muziky pre svojich majiteľov. Prináša komfort a bezpečnosť pre posádku a príjemný pocit z jazdy. Ponúka maximálne využiteľný priestor, ktorý má mať každé rodinné auto. A tým S-Max rozhodne je. Aby sme vám nezostali dlžní ešte jeho cenovku. Cena testovaného 5-miestneho modelu s bohatou doplnkovou výbavou sa zastaví na hodnote 49 834 eur s DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 2 490 cm3 + elektromotor
Max. výkon 140 kW / 190 k
Max. krútiaci moment 200 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka eCVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 804 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 916 mm
Výška 1 684 mm
Rázvor náprav 2 850 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 902 kg
Objem batožinového priestoru 700 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
Rozmer pneumatík 235/50 R18
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 4,8 l/100 km
Diaľnica 6,1 l/100 km
Okresky 4,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 44 690 eur
Základná cena testovanej verzie 49 834 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektromobily stačiť nebudú. Európa nechce aby sme vlastnili autá, budúcnosť je…
Nasledujúci článokNové pravidlá v EÚ. Bez týchto systémov si už auto nekúpite

1 COMMENT

Comments are closed.