Domov Recenzie TEST Toto Audi A3 je liek na drahý benzín, konečne plug-in hybrid...

TEST Toto Audi A3 je liek na drahý benzín, konečne plug-in hybrid ktorý dáva zmysel

V časoch, keď cena paliva atakuje hranicu 2€, každý spôsob ako ušetriť sa počíta. Množstvo ľudí, však ešte nie je pripravených spoľahnúť sa na čisto elektrický pohon. Práve pre takých je zaujímavou možnosťou plug-in hybrid.

Lenže, väčšina plug-in hybridov sú obrovské SUV, ktoré sú tak ekologické, ako je Cola bez cukru zdravá. Príjemným osviežením je, keď sa objaví auto, ktoré toto pravidlo narúša. Nie každý vie, že plug-in hybrid je technológia, ktorej korene siahajú na posvätnú pôdu okruhu La Sarthe, kde sa konajú legendárne 24 hodinové preteky Le Mans. A kto iný by mal techniku spojenia spaľováku a elektromotra ovládať lepšie, než historicky prvý víťaz s hybridným pohonom. Audi.

300 km bez 1 litra benzínu? Audi A3 40 TFSI e TEST

Tankovanie raz za dva mesiace?

Samozrejme, aj nemecká značka ponúka celý zástup SUV, ktorých spotreba jedného litra na 100 existuje iba v marketingových rozprávkach, ale je tu A3 TFSIe. Názov síce za veľa nestojí, ale auto ako také je závan čerstvého vánku a krátkodobé navrátenie dojmu, že plug-in hybrid má zmysel. V prvom rade, A3 je kompaktný hatchback. To sa prejavuje na jeho váhe, ktorá je síce o 200 kilogramov vyššia, než u štandardnej A3, ale stále neprekračuje psychologickú hranicu 2 ton. Čo je však najlepšie, vďaka kompaktným rozmerom dokáže naplno využívať pomerne malú batériu. Tá ma kapacitu 13 kWh a v meste s ňou dokážete prejsť aj 300 kilometrov bez spálenia jediného litra benzínu. Počkať, 300 kilometrov? Áno, len musíte dodržať názov pohonu. Plug in zásuvka všade, kde sa dá. A denne najazdiť menej ako 65 kilometrov, čo nie je tak ťažka úloha. Pretože v meste prejdete 60 kilometrov takmer vždy. Samozrejme, v kombinovanej premávke, alebo na diaľnici to už tak priaznivé nebude, ale to je problém všetkých áut tohto typu.

Plugnutý budete poriadne dlho

Vážnejším nedostatkom je pomalé nabíjanie, ktoré nedosahuje ani troch kilowattov, čiže s výkonom 2,9 kW strávite pri wallboxe 4 a pol hodiny. Poteší aspoň šikovná nabíjačka, ktorá vám ušetrí peniaze za celý Wallbox, ak máte doma 400v zásuvku. Samozrejme, môžete využiť aj benzínový štvorvalec pod kapotou. 1,4l motor produkuje 150 koní a aj keď máte úplne vybitú batériu, auto sa správa ako obyčajný hybrid. Elektromotor pomáha vždy, keď sa dá. Do rýchlosti 20 km/h sa vždy rozbiehate na elektrický pohon a aj pri predbiehaní oceníte, že vďaka elektromotoru máte k dispozícii kombinovaný výkon 204 koní a 330 Nm.

Jazdné vlastnosti na jednotku

Lenže stále vozíte zbytočných 200 kilogramov extra váhy, ktorú nevyužívate. Toto negatívum však zázračne vôbec necítite v zákrutách. V nich sa A3 správa priam ukážkovo, reaguje presne na pokyny volantu a váha v zadnej časti ju nenúti k nečakanej pretáčavosti. Museli by ste jazdiť skutočne na hrane, aby ste dostali A3 do úzkych. Pri aute zameranom na priaznivú spotrebu je ešte dôležitejší komfort. Ten nebol kompromitovaný šoférskym naladením podvozku a napriek tomu, že jazda nie je úplne hladká, ide o kompromis, ktorý veľmi ochotne príjmete. Počas jazdy si zároveň zamilujete sedadlá, ktoré sú súčasťou interiérového S line balíku. Výborne držia v zákrutách, pričom sú pohodlné. Obdobne príjemný je pohľad na samotnú A3. Auto pôsobí dynamicky a nenásilne, čo je dnes celkom vzácny úkaz.

Záver

Musím sa priznať, že A3 TFSIe má veľmi bavilo. Lenže cenník tú radosť a celkový zmysel tohto auta akosi pokazí. Tento, povedzme stredne vybavený hatchback, stojí 51 000€. A to je cena, ktorá vás donúti zamyslieť sa nad tým, či vám toto auto skutočne niečo ušetrí.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1395 cm3 + elektromotor
Max. výkon 150 kW / 204 k
Max. krútiaci moment 350 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 343 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 984 mm
Výška 1 450 mm
Rázvor náprav 2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 635 kg
Objem batožinového priestoru 280 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s
Rozmer pneumatík 225/40 R18
SPOTREBA (počas testu)
Elektromotor
Mesto: 15,1 kWh / 100 km
Diaľnica: 26,5 kWh / 100 km
Okresky: 16,5 kWh / 100 km
Hybrid
Mesto 4,4 l/100km
Diaľnica 7,8 l/100km
Okresky 5,4 l/100km
Dojazd 580km
Maximálny nabíjací výkon 2,9 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 4,30 hod
CENA
Základná cena modelu 27 430 eur
Základná cena testovanej verzie 41 180 eur

300 km bez 1 litra benzínu? Audi A3 40 TFSI e TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai IONIQ 6: prejde vyše 600 km a to nie je všetko
Nasledujúci článokUž to majú spočítané aj Lietadlá. EÚ ich tlačí do udržateľného paliva