Domov Recenzie TEST BMW 218d Active Tourer – tentokrát mu dajte šancu

TEST BMW 218d Active Tourer – tentokrát mu dajte šancu

Jednými nenávidené, inými milované. BMW 2 Active Tourer, auto, ktoré sme nepochopili, teda aspoň v našej krajine. V zahraničí je totiž mimoriadne obľúbené a práve preto dostáva druhú šancu v podobe novej generácie. Dokáže osloviť aj Slovákov?

Príchod dvojkového radu s prívlastkom Active tourer a neskôr väčšej verzie Gran Tourer vzbudil značný rozruch, veď predsa BMW 2 je športovou legendou a tým najlepšie jazdiacim modelom značky. Derivát v podobe rodinného MPV však nie je postavený na základoch športovej verzie, jeho platforma je totiž úplne odlišná a to platí aj pre novú, druhú generáciu. Áno, je to primárne prednokolka, ale veď kto by už len chcel rodinné auto s pohonom zadnej nápravy, či? Alebo by mala otázka skôr znieť, prečo by som si kupoval BMW, keď chcem rodinné auto?

A prečo nie? Poďme do situácie, kedy túžite po BMW, no potrebujete rodinné auto, ktoré bude v prvom rade kompaktné, ale zároveň nechcete žiadne SUV. Pokiaľ ste sa v tomto bode našli, tak presne pre vás je Active Tourer určený. Rozmery sú porovnateľné s BMW X1, no z vlastnej skúsenosti sa nebojím Active Tourer prirovnať k o triedu vyššej X3, a to predovšetkým čo sa týka priestoru na zadných sedadlách.

VIDEORECENZIA

2022 BMW 218 Active Tourer - kladivo na Crossovery? - TEST

Vzhľad, ktorý sa páči

Poďme však pekne po poriadku a pozrime sa spoločne na dizajn novinky. Žiadny zo zástupcov segmentu MPV súťaž krásy pravdepodobne nikdy nevyhrá, to je aj dôvod prečo väčšina ľudí siahne skôr po SUV. Dizajnérom v Mníchove sa však podarilo novej dvojke AT vdýchnuť kúsok dynamiky a ladnejších proporcií. Už viac nevyzerá ako jazvečík a obzvlášť v nami testovanej bielej farbe pôsobí luxusnejším a majestátnejším dojmom.

Masívny predný gril kopíruje aktuálne trendy, ale zároveň proporčne sedí k novej tvári auta. Bočná silueta nápadne pripomína Golf 5 a zadné partie dotvárajú minimalistický nádych celku. Nad základnými parabolickými svetlometmi ani len nerozmýšlajte, nielenže pôsobia priam odpudivo, ale v dnešnej dobe jednoducho potrebujete výkonné svetlá.

Nová epizóda

Interiér už neskrýva žiadne prekvapenia v podobe nutných príplatkov, a tak jednotný sklenený panel s dvojicou displejov dostávate už v základe. Použitá architektúra palubnej dosky zodpovedá tomu, čo sme mohli vidieť v prípade modelu iX. Kvalitné spracovanie je cítiť nielen na mäkčených plochách, ale aj v prípade továrenského spracovania tvrdých plastov, napríklad vo dverách či spodku palubnej dosky.

Technologicky dostávate to najnovšie, čo BMW aktuálne ponúka, až na jeden malý detail v podobe HUD (head up displej), ktorý sa premieta na výstupné sklíčko… Takto sa to predsa nerobí. V tomto prípade stráca HUD akýkoľvek zmysel, pretože informácie sa premietajú niekde na konci palubnej dosky.

Kriticky sa bohužiaľ musíme vyjadriť aj k novej generácii systému iDrive, menu je aktuálne zložitejšie a pre väčšinu užívateľov náročnejšie na ovládanie. Navyše sa nám vytratil povestný otočný ovládač. 

Priestor ktorý potrebujete

BMW 2 Active Tourer ťaží predovšetkým z vnútorného priestoru, zadné sedadlá môžu byť posuvné a delené v pomere 40:20:40. Dostatočne široký nástupný otvor vám umožní ľahkú manipuláciu s detskou sedačkou, a to aj v prípade masívnej ISO-FIX-ovej základne. Bez problémov si do druhého radu sadne aj dospelý pasažier a vnútorná šírka pojme aj troch tínedžerov.

Základný naftový agregát poskytuje slušný výkon 110 kW a krútiaci moment 360Nm. V kombinácii so sedem-stupňovým automatom je naladený dostatočne agiltne tak, aby uspokojil väčšinu potrieb. Skutočne nemusíte siahať po výkonnejšej verzii, pokiaľ nepotrebujete dávku výkonu navyše. Podrobnejšie sme sa novej dvojke Active Tourer venovali v našom videu.

2022 BMW 218 Active Tourer - kladivo na Crossovery? - TEST

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1995 cm3
Max. výkon 110 kW / 150 k
Max. krútiaci moment 360 Nm
Palivo Diesel
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 386 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 824 mm
Výška 1 576 mm
Rázvor náprav 2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 620 kg
Objem batožinového priestoru 470 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,8 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,5 l/100 km
Diaľnica 5,6 l/100 km
Okresky 4,0 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 32 100
Cena testovanej verzie 52 212

TEST BMW iX40 – Ako jazdí základná verzia, dokáže nahradiť obľúbenú X5?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNeuveriteľné…Toyota Yaris Cross GR Sport zavíta aj do Európy
Nasledujúci článokAutonómna jazda – na ktorej strane brehu stojíte vy?