Domov News TEST Renault Kangoo VAN E-TECH – prišiel, naložil, odišiel. Nabíjal až po...

TEST Renault Kangoo VAN E-TECH – prišiel, naložil, odišiel. Nabíjal až po práci

Model Kangoo je stálica medzi automobilmi značky Renault. V osobnej aj úžitkovej verzii poskytuje na kompaktnom pôdoryse dostatok miesta pre rodinu alebo náklad, takže je vyhľadávaným automobilom mnohých živnostníkov alebo drobných podnikateľov. Jeho najbližšími konkurentmi sú napríklad Citroen Berlingo alebo Volkswagen Caddy.

Podobne ako Berlingo, úžitkovú verziu Kangoo VAN si môžete zaobstarať s benzínovým alebo naftovým motorom, avšak k dispozícii je aj elektrická verzia E-TECH. Tá disponuje najvyšším výkonom 120 koní. To ju v hierarchii pohonných jednotiek zaraďuje na druhé miesto za benzínový motor TCE s výkonom 130 koní. Ten sa dá objednať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Základná cena tejto spaľovacej verzie s automatom vychádza na 21.000 eur. Renault Kangoo VAN E-TECH sa dá kúpiť od 31.700 eur.

Kompromisy? Nie

Už pri teste naftového Kangoo VAN sme konštatovali, že automobil za volantom vôbec nepôsobí ako úžitkové vozidlo. Je to zásluha kvalitného spracovania, pozície za volantom aj dobre naladeného podvozka. Elektromotor k tomu pridáva ešte tichú prevádzku, takže v kombinácii s dobrým akustickým komfortom (ktorý môže byť aj lepší, čítaj ďalej) a nízkemu aerodynamickému hluku ide o veľmi príjemného spoločníka na každodenné cesty za prácou. Mimochodom, na diaľnici treba počítať s tým, že najvyššia rýchlosť je obmedzená na 130 km/h.

Netreba sa báť toho, že by verzia E-TECH trpela nejakými kompromismi v oblasti veľkosti nákladného priestoru alebo úžitkového zaťaženia. Vôbec tomu tak nie je. Batérie s celkovou využiteľnou kapacitou 45 kWh sú uložené pod podlahou, takže nákladný priestor tým nie je nijakým spôsobom obmedzovaný. Jeho objem je v štandardnom usporiadaní 3300 litrov. Je ho možné zväčšiť šikovným a jednoduchým sklopením predného sedadla do podlahy. Tým nielenže vznikne objem až 3800 litrov, ale najmä dokážete vo vozidle previezť dlhšie predmety. Konkrétne také, ktoré majú dĺžku do troch metrov. To je výrazná pomoc, pretože v základnom usporiadaní do tohto Renaultu naložíte iba predmety dlhé najviac 181 cm.

Potešilo ma veľmi dobré osvetlenie nákladného priestoru. Čo už Renault zvládol menej šťastne, je osvetlenie nabíjacieho portu. Ten sa nachádza pod prednou maskou (pred tým som ale 5 minút strávil skúmaním falošného viečka nádrže na pravej strane). Lenže v tme si naň musíte posvietiť baterkou z telefónu. V ďalších ohľadom je Renault Kangoo VAN E-TECH praktické vozidlo. V kabíne sa nachádza množstvo úložných priestorov. Všetky druhy predmetov, ktoré potrebujete mať počas pracovného dňa v dosahu, si tu viete pekne uložiť.

Sezam, otvor sa

Praktické je aj riešenie Open Sesame s absentujúcim B-stĺpikom. Keďže predné dvere sa otvárajú do pravého uhla a vám pri manipulácii s nákladom pri nakladaní alebo vykladaní nič nebráni v pohybe, viete aj lepšie využiť dostupný priestor. Malú chybičku to ale má. Kvôli nižšej tuhosti ide z tohto miesta počas jazdy vyšší hluk. Za volantom tak máte pocit, akoby ste na parkovisku zabudli zatvoriť dvere. Žiadne pazvuky sme však nezaznamenal od deliacej mreže. Platí to rovnako aj v tom prípade, ak je prisunutá k vodičovi, keď sklopíte sedadlo spolujazdca. S riešením Open Sesame je spojená ešte jedna odlišnosť. Bezpečnostný pás spolujazdca nie je ukotvený vpravo, ale v strede medzi prednými sedadlami.

Zaťaženie nie je problém

Nákladný priestor môžete zaťažiť predmetmi s hmotnosťou až do 612 kg. Vzhľadom na vonkajšie rozmery automobilu to úplne stačí. Pri vysokom hmotnostnom zaťažení sa naplno prejavia výhody elektrického pohonu. Keďže pod pedálom akcelerátora máte konštantných 245 Nm, vozidlo ani vo väčších stúpaniach nepôsobí ospalým dojmom. Spotreba energie navyše vzrastie minimálne. Takže, ak plánujete s vozidlom často prevážať ťažké náklady, elektrický pohon je v tomto smere lepšou voľbou ako niektorý zo spaľovacích motorov.

Z príplatkových prvkov relatívne bohatej výbavy určite odporúčam siahnuť po digitálnom spätnom zrkadle. Mať prehľad o dianí za vozidlom sa vždy hodí a podobné riešenie v súčasnosti u konkurencie vôbec nie je štandardné. Aj týmto vás chce Renault presvedčiť, že vlastne šoférujete bežný osobák. Kamera spätného zrkadla je zakomponovaná do malej plutvičky na streche. K dispozícii je aj zadná parkovacia kamera, takže parkovanie v úzkych priestoroch je s týmto vozidlom hračkou. Obraz kamery sa tradične premieta na displej multimediálneho systému.

S ohľadom na všetku túto výbavu mi nepríjemne bila do očí jedna vec. Automobil sa štartov… ehm, aktivoval kľúčom. Si predstavte, že napríklad ako taký kuriér musíte po každom nastúpení do vozidla otočiť kľúčom. Pohľad do rozsiahleho cenníka voliteľnej výbavy mi však potvrdil, že tento maličký problém je možné vyriešiť za 100 eur objednaním handsfree karty.

Spotreba energie

Veľkosť batérie je iba jedna. Použitá 45-kilowatthodinová s hmotnosťou 320 kg pri priemernej spotrebe energie 15 kWh/100 km vystačí na dojazd 300 km. Podľa tabuliek. Počas obdobia s vonkajšími teplotami blížiacimi sa nule som v širšom okolí Bratislavy s častým využívaním diaľnic a obchvatov jazdil s Kangoom s priemernou spotrebou energie 21 kWh/100 km. To znamená bezpečný dojazd niečo cez 200 km.

Ak sa chcete dozvedieť, ako podobný typ elektromobilu zvláda dlhšie, medzimestské trasy, pozrite si video z testu Peugeotu. Spomínam si ešte, že pred rokom som pri podobných teplotách jazdil s elektrickou Mokkou od Oplu. Tá má vyššiu kapacitu batérie ako Kangoo, no napriek tomu som pri podobných teplotách na nej nevedel prejsť viac než 160 km na také bežné nabitie (rozumej zo 100 % do 15 % batérie).

Záver

V prípade Renaultu Kangoo vo verzii VAN má zákazník na výber zo spaľovacieho aj elektrického motora. Každý si teda môže vybrať to, čo mu viac vyhovuje. Na tie potreby, na ktoré bolo Kangoo E-TECH postavené, zvláda dobre. Na konci zanechalo dobrý dojem. Nesklamalo a aj s odstupom času prekvapilo pocitom, ktorý sa vám za volantom nespája s úžitkovým vozidlom. A čo sa týka jeho úžitkových vlastností, tak ak plánujete často prevážať ťažký náklad, elektrický pohon bude ten najvhodnejší.

TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Kangoo VAN E-TECH
Motor elektrický
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 45 kWh
Max. výkon 90 kW/ 120 k
Max. krútiaci moment 245 Nm
Dojazd 300 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 486 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 860 mm
Výška 1 808 mm
Rázvor náprav 2 716 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 683 kg
Objem nákladného priestoru 3 300 – 3 800 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,6 s
Rozmer pneumatík 205/60 R16
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 18,3 kWh / 100 km
Diaľnica: 25,5 kWh / 100 km
Okresky: 22,7 kWh / 100 km
Dojazd 225 km
Maximálny nabíjací výkon 80 kW
Doba nabíjania 10 – 100% (7,4 kW) 3,7 hod
Doba nabíjania 15 – 80% (DC) 37 min
CENA
Základná cena modelu 31 700 €
Základná cena testovanej verzie 33 900 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠéf Citroënu: elektromobily zabijú SUV. Jedno nové však dostalo slovenské ceny
Nasledujúci článokJaponsko je hore nohami, predstavili nový Nissan GT-R