Domov News TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TSI – rozlúčka ako sa patrí

TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TSI – rozlúčka ako sa patrí

Súčasná generácia Tiguanu prešla modernizáciou v roku 2020. Tento rok sa očakáva nástupca v podobe celkom novej generácie. Má po tých rokoch ešte čo ponúknuť aj súčasný model?

Tiguan tvorí pevnú súčasť produktového radu Volkswagen od roku 2007. Kompaktné SUV sa rýchlo vyvinulo z nováčika značky na predajne najúspešnejší model celého koncernu Volkswagen. Tiguan patrí medzi najpopulárnejšie SUV na svete a najúspešnejšie SUV v Európe s viac ako šiestimi miliónmi vyrobenými vozidlami.

Volkswagen Tiguan

Decentný vzhľad

Volkswagen Tiguan dostal výraznejšie prepracovanú prednú časť s maskou chladiča, ktorá je rozšírená až tak, že spája svetlomety. Tie majú teraz kompletne nový dizajn, ktorý ešte podčiarkuje nový svetelný podpis denných LED svetiel. Prepracovaná kapota opticky predlžuje prednú časť auta, vďaka čomu pôsobí luxusnejším dojmom. Čerešničkou na torte sú nové nárazníky, ktoré najmä vo výbave R-Line dodávajú Tiguanu elegantný a zároveň decentne športový vzhľad. A práve túto športovú verziu sme testovali aj my. Teda športovú, nie tak celkom. Za športovú by sme označili skôr verziu R. 

A čo touchpady?

Samozrejmosťou je nový volant, ktorý je dotykový a auto teda vie, či ho držíte alebo nie. Vyššie výbavy majú na volante aj dotykové ovládacie plôšky. Dotykom sa najnovšie ovláda aj klimatizácia. To už však neskôr pri ďalších modeloch Volkswagenu nebude platiť, pretože Volkswagen sa postupne zbaví dotykových plôch na volante. Dôvod? My po týždni s týmto autom asi tušíme. Jednoducho sa pomocou tak malej plochy nie príliš dobre ovládal infotainment a ďalšie systémy. Takže ako toto ovládanie modernizácia priniesla, tak s touto verziou touchpady aj zaniknú. Volkswagen vypočul viaceré sťažnosti na toto ovládanie a to je len dobre. My sa tak dočkáme návratu fyzických tlačidiel. 

Volkswagen Tiguan

Priestor na prvom mieste

Aj keď sa Volkswagen Tiguan označuje ako kompaktné SUV, až také kompaktné veru nie je. A to ešte nehovoríme o verzii Allspace. Áno, celková dĺžka je „len“ 4,5 metra, ale dôležitý je vnútorný priestor. A ten má vo svojej triede jeden z najväčších. Máme radi autá, ktoré majú v druhom rade nadštandardne veľký priestor pre nohy a rovnako by to malo byť aj s priestorom pre batožinu. Tiguan je presne takým vozidlom. Aj napriek verzii R-Line sú sedadlá tvarované hlavne komfortne, a to ako z hľadiska tvaru, tak aj tvrdosti sedáku a operadla. Druhý rad krásne ukazuje, ako môže byť rodinné SUV priaznivé nielen z hľadiska priestoru pre nohy pasažierov, ale aj variabilné, keďže tento rad disponuje možnosťou posúvania. Batožinu, teda hlavne kam s ňou, nebudete riešiť, objem 615 litrov je viac ako dostatočný. 

Ako jazdí?

Pri Volkswagene sa môžeme spoľahnúť, že pri pohľade do cenníka si môžeme vybrať z pomerne veľkého množstva motorov. Jednak je tu 1.5 TSI (130 k a 150 k), potom testovaný dvojliter TSI (190 k) aj vrcholná verzia R (320 k). Kto by chcel naftu, tak tu má 2.0 TDI (150 k a 200 k). Aké dojmy v nás zanechal benzínový dvojliter? Veľmi slušné. Mestská spotreba bola síce 9 litrov, ale mimo mesta, či už na diaľnici alebo na okreskách, sme jazdili za 6,5 l/100 km. Tento motor nebol v ponuke od začiatku, ale pribudol neskôr. 

Niečo o agregáte

V testovanej 2.0 TSI je s týmto motorom spojený pohon všetkých kolies 4Motion. Systém vypínania dvoch valcov tu nenájdete, no oproti 1.5 TSI je tu nižší kompresný pomer. Zatiaľ čo 1.5 TSI používa suché spojky, 2.0 TSI už má skriňu s mokrými spojkami v olejovom kúpeli. Väčší motor pojme aj viac motorového oleja, nádrž má objem 6,6 litra. Každopádne sa výkonnej benzínovej motorizácie v spojení so SUV netreba báť. Spotreba je hlavne mimo mesta priaznivá voči vašej peňaženke a ani v meste to nebude markantný rozdiel oproti naftovej motorizácii. 

TECHNICKÉ ÚDAJE VW Tiguan
Motor R4
Zdvihový objem 1984 cm3
Max. výkon 140 kW / 190 k
Max. krútiaci moment 320 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 509 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 839 mm
Výška 1 660 mm
Rázvor náprav 2 679 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 710 kg
Objem batožinového priestoru 615 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,4 s
Rozmer pneumatík 255/45 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,1 l/100 km
Diaľnica 6,5 l/100 km
Okresky 6,1 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 31 290
Základná cena testovanej verzie 49 570

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 18

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDacia Spring už nebude taký slimák, dostane výkonnejší elektromotor
Nasledujúci článokTEST BMW R18 Transcontinental – naozajstná radosť z jazdy

4 COMMENTS

  1. Mam Tiguan s motorom 2.0 TSI v meste sa dostat pod 10litrov je velke umenie a dialnica ked idem tachometrovych 140 co je 130km/h tak to je to iste 10litrov … 6.5l to neda ani pri 90km/h

  2. 1.5 TSI DSG v Tiguane nema suche spojky (narozdiel od Karoqu alebo Atecy). Mam tuto motorizaciu (vyrobenu v 2022) a podla podrobnych udajov o vozidle z erWin mam konkretne prevodovku DQ381-7F, co je s mokrymi spojkami a montuje sa do vozidiel s krutiacim momentom az do 500 nm.

    • Dobrý deň, čiastočnú pravdu máme obaja, 2 roky dozadu boli pri 1.5 TSI skutočne používané suché spojky, kvôli horšej spoľahlivosti sa však začali používať olejové.

  3. V clanku je chybne uvedene ze 1.5 TSI ma suche spojky. Mam tuto motorizaciu v Tiguane (vyrobeny 2022), kde mam konkretne prevodovku typu DQ381-7F – to je prevodovka so spojkami v oleji a montuje sa do vozidiel s krutiacim momentom do 500 nm.

Comments are closed.