Domov Recenzie TEST Nissan Townstar Combi – dokáže nahradiť obľúbené MPV modely?

TEST Nissan Townstar Combi – dokáže nahradiť obľúbené MPV modely?

Z obľúbených MPV sa dnes stal ohrozený druh, zákazníci preferujú SUV. Je tu však ešte jeden segment, ktorý zdá sa, naberá na sile. Malé osobné úžitkové vozidlá sa stávajú čoraz populárnejšími. Vody chce rozvíriť aj Nissan Townstar.

Pokiaľ vám nový Nissan Townstar niečo pripomína, nebude to náhoda. Má totiž spoločné gény s Renaultom Kangoo a Mercedesom triedy T. Všetky tri autá stoja na totožnej podvozkovej platforme a využívajú zdieľanú aliančnú techniku, vrátane agregátov. Podobnou cestou sa vydáva čoraz viac automobiliek, skvelým príkladom je aj Ford Tourneo alias VW Caddy.

Francúzsko-nemecko-japonské trojičky sa dokázali navzájom dostatočne odlíšiť, pričom Nissan Townstar prevzal úlohu cenovo dostupného zástupcu s jasne zadefinovaným balíkom výbavy. Jeho vzhľad pôsobí solídne a vzhľadom na daný segment dodržuje konzervatívny charakter. Príbuznosť zbadáte pri pohľade na zadné a bočné partie.

Praktický v každom ohľade

Predné dvere sa otvárajú prakticky do pravého uhla, vďaka čomu si uľahčíte manipuláciu, napríklad s detskou sedačkou na sedadle spolujazdca. Zadné dvere sú posuvné, a to po oboch stranách už v základe. Veko batožinového priestoru je masívne, a tak treba rátať s dostatočnou rezervou pri parkovaní. Škoda, že Nissan nemyslel na otvárateľné zadné sklo, vďaka čomu by uľahčil prístup k drobnostiam v kufri.

TEST Nissan Townstar - dokáže nahradiť MPV modely?

Zadné sedadlá sú tvarované a tri samostatné, no delené su v pomere 60:40. Miesto si nájde aj trojica dospelých, no limitujúca bude najmä šírka. Nad hlavou počítajte s takmer pol metrovou rezervou a kolená si tiež nebudete tlačiť. Chýbal nám však odkladací priestor vo dverách a možnosť uložiť fľašu či plechovku. Sklápacie stolíky ponúkajú len výrez na kávu. Čo však oceníte, sú samostatné výduchy ventilácie pre druhý rad sedadiel. Trojicu detských sedačiek vedľa seba neumiestnite, ISO-FIX sa nachádza len na krajných sedadlách a vpredu na sedadle spolujazdca.

Priestor pre vodiča je takmer identický s Renaultom Kangoo, vrátane všetkých ovládacích prvkov. Pochvala poputuje k panelu klimatizácie, ktorý patrí k tým najlepším, čo môžete v autách v súčasnosti nájsť. Pochádza z dielne Renaultu, rovnako ako aj displej infotainmentu. Spracovanie je veľmi jednoduché, no nikoho neurazí. Potrápiť vás môže len slabšia odozva na dotyk.

Výhradné zastúpenie tvrdých plastov nám v tomto prípade neprekážalo, vzhľadom na kategóriu auta. Obávať sa nemusíte ani vŕzgania, keďže spracovanie je na vysokej úrovni. Vpredu už núdza o odkladacie priestory nie je, ten najväčší sa nachádza rovno nad hlavami vodiča a spolujazdca. Nechýbajú ani praktické výrezy na palubnej doske či uzatvárateľný priestor s USB portami priamo nad volantom. Poteší tiež priehradka pred spolujazdcom, ktorá je skôr výsuvným šuflíkom.

Takmer ako osobák

K celkovému pozitívnemu dojmu z Nissanu Townstar prispel aj podvozok. Ten je nesmierne komfortný a podobne ako pri VW Caddy pripomína skôr osobné auto než úžitkovú dodávku. Filtrácia nerovností predčí aj mnohé osobné modely, náklony karosérie sú zredukované na minimum a obávať sa nemusíte ani o spotrebu. Pod kapotou sa totiž ukrýva overený benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra. Rovnaký nájdete od Dacie Duster až po Mercedes triedy A.

Jeho dynamika je dostatočná, pričom najviac vás prekvapí pomerne vysoký krútiaci moment a záťah od nízkych otáčok. Spotreba je do značnej miery závislá od obsadenia a vášho jazdného štýlu. Pokiaľ auto nešetríte, rátajte s hodnotami okolo 8 litrov, naopak s kľudnou nohou sa dostanete ľahko k hranici piatich litrov.

Pragmatik bez špekulácií

Nissan Townstar ponúka rozumnú paletu asistenčných a bezpečnostných systémov, vrátane komfortných prvkov výbavy. V porovnaní s Renaultom je ochudobnený o plné LED svetlomety a niekoľko vychytávok, ktoré však nemusí oceniť každý. Za menšie negatívum môžeme považovať aj absenciu naftovej motorizácie a iných výkonových verzií agregátov, tak ako pri Kangoo či triede T.

Prekážať môže aj absencia automatickej prevodovky. Celkovo je tak ponuka konfigurácie značne oklieštená. Townstar sa vám však odmení priaznivou cenovkou, skvelými jazdnými vlastnosťami a obrovským vnútorným priestorom. Podrobnejšie sme sa mu venovali v našej videorecenzii.

TEST Nissan Townstar - dokáže nahradiť MPV modely?

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1 333 cm3
Max. výkon 96 kW/130 k
Max. krútiaci moment 240 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6 st. MT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 486 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 860 mm
Výška 1 893 mm
Rázvor 2 716 mm
Objem batožinového priestoru 775 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
Maximálna rýchlosť 183 km/h
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 8,0 l/100 km
Diaľnica 8,5 l/100 km
Okresky 5,6 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 25 490 €
Cena testovanej verzie 28 590 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLidl spustil predaj vlastného wallboxu, jeho cena vás prekvapí
Nasledujúci článokPorsche venuje 1 milión eur na pomoc ľudom zasiahnutých zemetrasením