Domov Recenzie TEST VW Polo GTI 2,0 TSI – Všetko v jednom

TEST VW Polo GTI 2,0 TSI – Všetko v jednom

V dnešnej dobe sme si zvykli na to, že v jednej veci máme ukrytých niekoľko ďalších. Predsa len, predstavte si ten nepohodlný svet, v ktorom by ste museli na sledovanie videí, počúvanie hudby a posielanie mailov používať rozdielne prístroje. A podobne to funguje aj s najnovším VW Polo GTI.

Mám chuť napísať, že Polo GTI bolo akýmsi retrospektívnym návratom do minulosti. Nebolo to však určite po dizajnovej stránke. Modernizácia mu upravila predné aj zadné svetlá, kde a tam pridala ostrejšiu krivku a v noci ohúrite všetkých naokolo svetelnou líniou spájajúcou predné Matrix LED svetlá.

TEST Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI - Všetko v jednom

Ani interiér nepôsobí v žiadnom prípade zastaralo. Pred vami sa rozprestiera 10,25“ digitálny prístrojový štít, za ktorý si ale musíte priplatiť. Neponúka žiadne pretekárske štýly zobrazenia, je to úplná koncernová klasika, ktorá nič nepokazí. V strede máte k dispozícii 8“ dotykový displej, ktorého softvér fungoval pomerne spoľahlivo a pod ním dotykový panel klimatizácie.

Ten je na pol ceste medzi tradičným a plne dotykovým, ale predsa len ešte elegantnejšie a praktickejšie riešenie nájdeme napríklad v novej Audi A3. Športový volant, výborné sedačky s ikonickým károvaným poťahom a plaketky GTI vám dajú jasne najavo, že nesedíte v obyčajnom Pole.

Parádny motor

Pod kapotu si našiel možno naposledy cestu plnotučný dvojlitrový štvorvalec TSI. Jeho výkon 206 koní a 320 Nm síce nie sú nijako závratné čísla, ale šprint na stovku zvládne za slušných 6,5 sekundy. Úprimne, pri jazde by som aj povedal, že tých koní je tam viac. Motor má nádhernú krivku nástupu výkonu, keď máte maximálny krútiaci moment k dispozícii už od 1 500 otáčok. V našom prípade 7-stupňová DSG si samozrejme častokrát robila veci po svojom a pri preraďovaní smerom na hor ani nestojí za reč s ňou bojovať. Aspoň pri podraďovaní je relatívne poslušná.

Zábava v rámci normy

Polo GTI váži 1 394 kg, čo je primeraná váha a jeho podvozok s ňou krásne pracuje. Elektronický samosvorný diferenciál stráži trakciu a naladenie tlmičov zabraňuje výraznému poskakovaniu. Nie je to po šoférskej stránke žiadne terno na úrovni i20N alebo Fiesty ST, ale úsmev na tvári vám zaručene vyčaruje. Hlavne pri pomyslení, že sedíte stále v aute, ktoré bez problémov zoberiete zajtra, pozajtra, o týždeň, o rok,… hocikedy kamkoľvek.

Je dostatočne pohodlné a kultivované na to, aby to bol hothatch na každý deň. Práve to je ten retrospektívny zážitok. V dobe, kedy je každý hothatch stavaný ako pretekárske auto, ktoré plieska do výfuku, je veľmi tvrdé a často na hranici každodennej využiteľnosti, to Polo GTI robí ako typický Volkswagen. A takmer aj s ľudovou cenou. Len inflácia sa na ňom podpísala a časy, kedy začínalo okolo 20 tisíc eur sä zdá sa nenávratne preč.

TEST Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI - Všetko v jednom

TECHNICKÉ ÚDAJE

VW Polo GTI

Motor

R4

Zdvihový objem

1984 cm3

Max. výkon

152 kW/206k

Max. krútiaci moment

320 Nm

Palivo

benzín

Pohon

FWD

Prevodovka

7 st. DSG

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 074 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 751 mm

Výška

1 431 mm

Rázvor

2 549 mm

Objem palivovej nádrže

40 l

Objem batožinového priestoru

305 l

Zrýchlenie 0-100 km/h

6,5 s

Maximálna rýchlosť

240 km/h

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

8.0 l/100 km

Diaľnica

7,2 l/100 km

Okresky

6,1 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

27 690 €

Cena testovanej verzie

29 810 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes EQG dostane revolučnú technológiu
Nasledujúci článokŠkoda Slavia dostala päť hviezd v Global NCAP