Domov Recenzie PRVÉ DOJMY: KIA EV9 – toto dokáže so sedadlami, nahradí MPV?

PRVÉ DOJMY: KIA EV9 – toto dokáže so sedadlami, nahradí MPV?

V rámci európskej premiéry sme sa vôbec po prvýkrát mohli stretnúť s novou vlajkovou loďou značky KIA. Či už po dizajnovej stránke, alebo technologickej, KIA EV9 posúva úroveň do nových výšin.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Vxzjrq5DaMc]

Od prvého momentu zaujme dizajn a nebudeme preháňať ak povieme, že toto je rozumnejší Cybertruck. Ostré línie, robustný postoj a hra svetiel. Napriek masívnemu tvaru dosahuje hodnota odporu vzduchu iba 0,28. Svetlá sú samozrejme full LED a v vo vyšších výbavách aj Matrix LED.

V Európe bez osvetlenej masky

V Európe však zatiaľ môžeme zabudnúť na efektnú podsvietenú prednú masku, ale KIA intenzívne pracuje na jej homologizácii. Čo však máme sú digitálne spätne zrkadlá. Ako mnoho vecí, aj tie sú na KII vôbec prvýkrát. Rozmiestnenie vnútorných obrazoviek je adekvátne a aspoň na prvý pohľad sa zdá, že sa ich netreba báť. Digitálne vie byť aj stredové zrkadlo, čo zaručí nerušený pohľad vzad. Zadné okno má svoj malý stierač, ukrytý v strešnom spojleri, ale jeho stieracie schopnosti ostávajú zatiaľ otázne.

Masívny priestor v každom rade

Kufor ponúka masívny objem 728 litrov v 5 miestnej konfigurácii. Ak zdvihnete 3 rad sedadiel, stále vám ostane  333 litrov. To je o 6 litrov viac, než pri takom BMW X7. KIA. však objemom vzadu nekončí, pretože pod prednou kapotou nájdeme predný kufor, ktorý má buď 90, alebo 52 litrov. Záleží, či máte verziu s pohonom zadných, alebo všetkých kolies. Priestorovo je EV9 milým prekvapením.

V rámci prvého dotyku sme si sadli 3 dospelí muži do všetkých troch radov a všetci sme sedeli komfortne. Aj v treťom rade máte dostatok priestoru na nohy aj hlavu a nesadíte v nejakej krkolomnej polohe. Taktiež máte aj samostatný prívod vzduchu, alebo USB-C porty. V strednom rade už máme úplne iný level luxusu, keďže sedadlá môžete všemožne nastavovať a pasažieri majú svoju vlastnú klimatizáciu. Nastavujú nie len teplotu, ale aj intenzitu fúkania, alebo smer.

Unikátne riešenie

Veľkou novinkou je 180 stupňové otáčanie stredných sedadiel. V praxi sa však žiadne karavanové sedenie nekoná a ak vzadu nesedia malé deti, na nejaké socializovanie to nevyužijete. Oveľa praktickejšie to môže byť, keď sedadlo vytočíte smerom von z auta a môžete úplne jednoducho namontovať detskú sedačku.

Až tri obrazovky

Pasažierov vpredu hýčka KIA všetkým, čo aktuálne má. Sú tu známe relaxačné sedadlá, použité sú recyklované materiáli a už v predprodukčnom aute bolo spracovanie na vysokej úrovni. V EV9 debutuje aj nové rozloženie obrazoviek. Dve 12,3“ obrazovky doplnil 5,1“ dotykový panel, určený výhradne pre klimatizáciu. Jeho funkcionalita bola dobrá, len jeho pozícia môže byť problémom. Mierne ho totiž zakrýval volant, ale musíme si počkať na redakčný test a až potom môžeme celé riešenie súdiť.

K dispozícii máte aj takzvaný frunk.
V úvode dve verzie

Pochopiteľne, zo statickej prezentácie nemôžeme súdiť jazdu. Tak aspoň základné čísla. EV9 bude v Európe dostupná iba s najväčšou 99,8 kWh batériou. Ponúkať sa bude v úvode v dvoch verziách. Pohon zadných kolies dostane 150 kW/204 k a pohon všetkých štyroch kolies ponúkne až 283 kW/384 k. Dojazd by sa mal pohybovať na úrovni 541, respektíve 497 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon bude 240 kW a už za 15 minút môžete dobiť 239 kilometrov dojazdu. A vo finále, všetkých kempistov poteší ťažná kapacita 2 500 kg.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Vxzjrq5DaMc]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHrozivá nehoda v Indy 500, tu išlo o život
Nasledujúci článokRallye Tatry v podaní Tomáša Pašiaka