Pretekárska séria Indy 500 ukázala, že motoršport jednoznačne nepatrí do selekcie bezpečných športov. O nebezpečenstve na trati sa majú možnosť presvedčiť nielen samotní pretekári, ale častokrát aj diváci na tribúnach. Presne túto vetu potvrdila nedávna nehoda, kedy odtrhnuté koleso monopostu pretekára Kyla Kirkwooda len o vlások minulo divákov na tribúne.
Preteky seriálu Indy 500 v americkom Indianapolise si zapísali už svoju 107. čiarku a prvých 150 kôl sa javilo pomerne pokojných. Záver tohto pretekárskeho podujatia sa však premenil na trošku divokejší a nebezpečný zážitok. Traťoví maršali museli v priebehu niekoľkých kôl dokonca až trikrát ukázať pretekárom červenú vlajku. Prvá z nich však vyzerala úplne najhoršie a najnebezpečnejšie.
Strata prítlaku a takmer tragédia
Josefovi Newgardenovi sa podarilo tesne pred koncom pretekov dostať pred Felixa Rosenqvista. Avšak pilot stajne McLaren, ktorá je skôr známejšia svojou účasťou v seriáli F1, stratil prítlak na prednej časti svojho monopostu. Kvôli tomu nabúral do vonkajšej bariéry a úplne neovládateľný monopost sa presunul cez celú šírku trate na vnútorný okraj, kde trafil monopost Kyla Kirkwooda, jazdca tímu Andretti Autosport.
Aj napriek veľkej snahe vyhnúť sa stretu s iným monopostom sa to Kirkwoodovi nepodarilo a jeho monopost sa obrátil dolu hlavou. Niekoľko dlhých stoviek metrov sa kĺzal po opačnej strane ako je bežné. Akoby zázrakom vyviazol pretekár Kirkwood bez vážnejších zranení. Okrem nebezpečenstva pre samotného pilota však nastala nebezpečná situácia aj pre divákov. Zadné koleso sa odtrhlo a po náraze preniklo až za ochranné pletivo.
História sa opakovala
Našťastie, minulo ľudí a nikoho nezasiahlo. Pri pohľade na takto hrozivú nehodu behá mráz po chrbte. Odtrhnuté koleso skončilo až na neďalekom parkovisku za tribúnou a narazilo do odstaveného automobilu jedného z divákov. Škody na zdraví nevznikli, organizátori evidovali iba škody na majetku.
Už minulosť série Indy 500 ukázala, že motoršport patrí medzi nebezpečné športy. Ešte v rokoch 1938, respektíve 1987 prišli v následku nehody na trati o život diváci. Možno aj preto narástla výška ochranného pletiva na 6 metrov. Pôvodne stačilo o 1,5 metra menej.
https://www.youtube.com/watch?v=TnzMQPfdAAg