Domov Recenzie TEST Jazdenky: Toyota Land Cruiser po 140 000 km, je naozaj spoľahlivá?

TEST Jazdenky: Toyota Land Cruiser po 140 000 km, je naozaj spoľahlivá?

Jazdený Land Crusier ako držiak alebo zbytočne vyhodené peniaze? Vyskúšali sme jazdený kúsok z roku 2014 s viac ako 144 000 najazdenými kilometrami. Prekvapanie sa však nekonalo…

Toyota patrí dlhodobo medzi najspoľahlivejšie značky vôbec a Land Crusier je označovaný ako kráľ off-rodov. Nami testovaná štvrtá generácia započala svoju púť už v roku 2009 a predáva sa dodnes. Aj keď už bola predstavená úplne nová, piata generácia s označením 250. V minulosti bolo možné zadovážiť si aj takzvaný veľký Land Crusier, no v Európe aktuálne nájdeme už len menšiu verziu bez osemvalca. Štvrtá generácia si počas svojho života prešla dvojicou faceliftov. Ten prvý z roku 2013 jej priniesol zvlášný dizajn predných svetlometov, ktorý sa mnohým nepozdával. Toyota ho nakoniec zmenila s príchodom druhého faceliftu v roku 2019 do súčasnej podoby.

Toyota Land Cruiser po 140 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Azda najzásadnejšou zmenou bolo nahradenie naftového trojlitra za modernejšiu dva-osmičku. Tá dostala okrem iného aj Ad-Blue a filter pevných častíc. Toyota si však dokázala poradiť aj s týmito emisnými výzvami a tak sa zaobišla bez rôznych technických problémov, ktoré trápili iné značky v servise. Spomenúť treba napríklad samostatné tlačidlo na ovládanie vypaľovania filtra DPF či dokonca špeciálny piaty vstrek, vďaka ktorému sa palivo nemiešalo s olejom.

To pravé orechové

Vráťme sa však k nášmu kúsku z roku 2014, ten má totiž konvenčný naftový štvorvalec s objemom 3,0 litre. Naladený je na výkon 140 kW a kombinovaný s 5-stupňovou automatickou prevodovkou. Aj keď to papierovo možno nevyzerá nejako vábne, stačí to. Dynamika je dostatočná aj pri vyšších rýchlostiach na diaľnici. Motor je pomerne dosť dobre odhlučnený a naftový zvuk dodávky sa prejaví iba pri vysokých otáčkach. Zmieriť sa však budete musieť s pomerne vysokou spotrebou atakujúcou 20 litrov v meste. Na okreskách a na diaľnici to zvládne na úrovni 10 litrov. Naopak, očarí vás podvozok a jeho naladenie.

My sme mali obuté AT-čkové pneumatiky, ktoré kupodivu nebolo vôbec cítiť. Pri diaľničnom tempe mierne vibruje volant, ale to je úplne bežné. Dokonca, v porovnaní s inými autami na rámovej konštrukcii a AT obutím, je Land Cruiser výrazne kultivovanejší a komfortný. To isté platí o prakticky akomkoľvek povrchu, zredukované sú aj náklony karosérie, pričom vôbec nemáte pocit, že šoférujete tank.

Klasická rámová konštrukcia je prakticky nezničiteľná, aj keď svoje slabé miesto odhaľuje v podobe povrchovej hrdze. Väčšina majiteľov preto odporúča ihneď po kúpe dodatočné nastriekanie podvozku špeciálnym náterom. Ak to predchádzajúci majiteľ pri kúpe nového auta podcenil, spoznáte to pri aute zdvihnutom na zdviháku. Predná náprava sa môže pochváliť lichobežníkom, pričom zadná je tuhá. Ale pozor, aj tu Toyota zašla o poznanie ďalej. Nájsť môžete modely s klasickými vinutými pružinami, ale aj vzduchovými vankúšmi. Nehovoriac o masívnej konštrukcii, ktorá zvládne naozaj všetko.

Kúpiť či nekúpiť

Niet pochýb o tom, že Toyota Land Cruiser je naozaj spoľahlivou jazdenkou pripravenou na bláznivý terén, ale aj kultivovanú jazdu v meste. Interiér síce pôsobí značne zastaralo, no všetko má svoje miesto a ovládať sa ho naučí každý. Veď napokon je to stále off-road. Prekvapiť dokáže pomerne bohatá výbava. Náš kúsok mal okrem iného aj elektricky ovládaný volant či 360° parkovaciu kameru vyskladanú zo štyroch kamier.

Priestorovo sa nie je na čo sťažovať, najmä batožinový priestor je bohatý a po sklopení zadných sedadiel vás čaká neuveriteľných 2 000 litrov. Veko, respektíve dvere sa otvárajú do boku a nakladací otvor pojme prakticky čokoľvek. Rezerva je umiestnená buď zo spodu alebo priamo na dverách. Trochu menej miesta je na sedadlách v druhom rade, kam sa síce zmestí aj dvojmetrový chlap, no rezerva na kolená nie je príliš veľká.

Odradiť vás môže len cena, keďže Land Cruiser začína na cca 20 000 € za najviac ojazdené kúsky z úvodu produkcie. Cena nami testovanej verzie dosiahla 30 000 €. Ako jazdenka si tak Land Cruiser drží svoju cenu.

Toyota Land Cruiser po 140 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 21

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokLambo neodpisuje spaľováky. Čaká, či e-palivá majú budúcnosť
Nasledujúci článokTradícia Ferrari pokračuje modelom 296 Challenge