Domov RETRO TEST Jazdenky: Mercedes-Benz ML 2013 (W166), prečo je lepší ako BMW X5?

TEST Jazdenky: Mercedes-Benz ML 2013 (W166), prečo je lepší ako BMW X5?

Záujem o jazdené vozidlá rastie, spôsobuje to nie len inflácia, ale najmä nedostatok nových vozidiel a všeobecne dlhé čakacie lehoty na objednané autá. Kvalitná ,,jazdenka“ preto nemusí byť zlou voľbou, dôležite je skontrolovať servisnú históriu a overiť si pravosť údajov. My sme sa rozhodli preveriť legendárnu triedu M od Mercedesu.

Trieda M bola jedným z prvých SUV v prémiovom segmente, o niekoľko rokov neskôr ju nasledovalo BMW X5. Mercedes však názvoslovie zmenil a nami testovaná tretia generácia z roku 2013 už niesla označenie ML. Príchod tretej generácie v roku 2011 predznamenal obrovskú obľubu tohto segmentu, čo neskôr v roku 2015 pri príležitosti uvedenia faceliftu potvrdil aj príchod ďalšej karosárskej verzie v štýle SUV Coupé. Zároveň sa opäť zmenilo názvoslovie a nové označenie GLE sa používa dodnes. Tretia generácia ukončila svoju púť v roku 2019.

Dizajn je veľmi fádny a od svojho predchodcu sa príliš neodlišuje, čo kritizovali aj samotní majitelia, ale aj dobové recenzie. Najmä v čiernej farbe sa strácajú všetky kontúry auta a pôsobí tak staršie, stávka na bielu tak môže byť správnym krokom. Po facelifte dorazila aj výkonnejšia svetelná technika, no ani bi xenóny nie sú zlé.

Bohatý priestor

Konzervatívny vzhľad sa pretavil aj do interiéru, kde je všetko síce prehľadne umiestnené, ale dnes už auto pôsobí výrazne zastaralo. V porovnaní s dobovým BMW X5, ktorého horizontálne tvarovaná palubná doska pôsobí dobre aj v súčasnosti. Citlivejšie bol zapracovaný aj samotný displej infotainmentu a BMW používalo aj menej tlačidiel, respektíve ich dokázalo krajšie upratať. Na druhej strane treba pochváliť výhľad, dostatok odkladacích priestorov a použité materiály.

Tou najväčšou doménou v porovnaní s konkurenciou je rozhodne vnútorný priestor. Osobne mám pocit, že ML tretej generácie ponúka viac miesta pre zadných pasažierov ako súčasné BMW X5. To isté platí aj o batožinovom priestore, ktorý je skutočne rozmerný a s X5 sa nedá porovnať. Jeho základný objem je 690 litrov. Za menšiu výtku môžeme označiť len absenciu roviny po sklopení druhého radu sedadiel.

Zaujimavé motorizácie

Pod označením 250d sa ukrýval naftový bi-turbo štvorvalec s objemom 2,1 litra, výkonom 150 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Prekvapivo je jeho výkon dostatočný aj na takto veľké SUV, no chýba výkonová rezerva, najmä na diaľnici. Priemerná spotreba sa dokáže vyšplhať aj na hranicu 10 litrov. Práve preto odporúčame siahnuť skôr po naftovom šesťvalci, ktorý sa hodí o čosi viac k charakteru auta a odvďačí sa vám aj nižšou spotrebou.

K dispozícii boli aj benzínové šesťvalce alebo osemvalce s výkonom od 225 kW do 430 kW. Sedemstupňová automatická prevodovka bola súčasťou štandardnej výbavy a po facelifte ju nahradila nová 9-stupňová. Aj po nájazde viac ako 120 000 kilometrov je trieda ML stále veľmi solídnym autom, ktoré vás príjemne prekvapí jazdným komfortom, ale najmä odhlučnením. Ticho na palube je zabezpečené aj v lacnejších verziách bez akustických skiel. Menším sklamaním bolo len riadenie, ktoré pôsobí až príliš vymäknuto.

Pri kúpe rozhodne odporúčame skontrolovať všetky elektronické súčasti vozidla, predovšetkým však vzduchový podvozok, pokiaľ ním vozidlo disponovalo. Čo sa týka ceny, najlacnejšie kúsky začínajú na úrovni 15 000 eur, verzia po facelifte začína na 35 000 eur. Podrobnejšie sme sa tomuto autu venovali v našej videorecenzii na našom YouTube.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!