Domov News Pozeráme sa na najdrahšiu Corvette všetkých čias?

Pozeráme sa na najdrahšiu Corvette všetkých čias?

Chevrolet Corvette môžeme s čistým svedomím zaradiť medzi legendy amerických ciest. Už zopár desaťročí prináša tento model radosť svojim majiteľom. Aktuálne sa schyľuje k predaju možno najdrahšieho kúsku na svete. Oranžový roadster pravdepodobne stanoví nový rekord aj napriek chýbajúcim prvkom základnej výbavy.

Chevrolet Corvette Stingray ZL-1 Convertible z roku 1969 čaká na svojho nového majiteľa. Jeden bohatý šťastlivec si už čoskoro pridá do svojej zbierky tento unikátny model. Aukčná sieň RM Sotheby´s ponúka práve túto verziu pomerne masovo produkovaného športového vozidla. No nejde iba o hocijaký kúsok, pod kapotou totiž skrýva sedemlitrový osemvalec, ktorý narobí dosť veľký cirkus.

Neskutočný objem, neskutočný výkon

Tento kúsok je iba jedným z celkovo dvoch vyrobených, ktoré pod kapotu dostali celohliníkový motor 7,0 V8 big block ZL-1. Rovnako tak ide iba o jediný kúsok na svete v karosárskom prevedení roadster. Tento klenot z konca 60. rokov má obrovskú hodnotu. Aj odborníci z aukčnej siene RM Sotheby´s odhadujú jeho konečnú cenu oscilujúcu medzi 2,5 až 3 miliónmi dolárov.

Špecifický a veľmi cenený pohon ZL-1 má viacero predností. Medzi ne patrí napríklad aj nižšia hmotnosť či lepšie prepracovanie a naladenie ako napríklad L88 big block V8, ktorý Chevrolet používal. Sedemlitrové monštrum pod kapotou má vylepšené piesty, pevnejšie ojnice, špeciálne upravený kľukový hriadeľ a vačky s vyšším zdvihom. Jeho výsledný výkon sa zastavil na hodnote 418 kW, respektíve 568 koní. Treba pripomenúť, že sa bavíme o modeli z roku 1969.

Za silu sa trpí

Tento motor pôvodne navrhli ako súčasť homologizačného experimentu NHRA a FIA. Nikdy však nedospel do predaja verejnosti. Základný model stál v tých rokoch zhruba 4 781 dolárov. Ak ste chceli mať motor L88, priplatili ste si ďalšiu tisícku navyše. Motor ZL-1 však obral peňaženku potenciálneho záujemcu o ďalších takmer 5 tisíc dolárov.

Dvojnásobná cena za toto auto mala vplyv na výbavu. Ak by ste šli do špecifikácie s motorom ZL-1, pripravili by ste sa o rádio, klimatizáciu, kúrenie, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie okien a kryt ventilátoru. Tieto spomenuté prvky boli nahradené odpružením, doplnkami podvozku alebo iným zapaľovaním.

Prekoná rekord?

Ponúkaný kúsok je vôbec prvým modelom Chevrolet Corvette s motorom ZL-1. Jeho majiteľom bol John W. Maher, ktorý miloval autá a tento kúsok sa stal pre neho akousi ukážkou charizmy. Oranžovú farbu s označením Monaco Orange si vybral ako znak poďakovania istému Gradymu Davisovi, ktorý v tej dobe plnil rolu viceprezidenta spoločnosti Gulf Reasearch a pomáhal mu s nákupom tohto auta.

Auto si prešlo plnohodnotnou renováciou. 26. januára 2023 sa dozvieme, či tento kúsok prekoná rekord, ktorý aktuálne drží model C2 L88 z roku 1967. Rekord činí čiastku 3,85 milióna dolárov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMansory urobilo z Urusu trojdverák, má vyše 900 koní
Nasledujúci článokDacia Spring už nebude taký slimák, dostane výkonnejší elektromotor