Po viac ako 3 rokoch od začiatku výstavby novej električkovej trate do Petržalky, v úseku Jungmannova – Janíkov dvor, sme sa previezli prvou skúšobnou električkou.
Bratislava prevádzku na tejto električkovej trati ešte ale nespustí, pretože je potrebné vykonať posledné dokončovacie práce na nástupištiach, priľahlých objektoch a dokončiť všetky povoľovacie procesy. Všetko by malo byť dokončené na jar 2025, kedy túto električkovú trať budú môcť využívať aj cestujúci. Úplné dokončenie celého projektu je naplánované na koniec augusta 2025. V tom čase bude dokončené aj premostenie Kutlíkovej ulice.
Električková trať do Petržalky patrí medzi najväčšie dopravné projekty Bratislavy za posledné roky. Nová radiála má celkovú dĺžku 3,9 kilometra a kvôli nej sa museli vybudovať štyri mostné objekty, deväť nových križovatiek riadených svetelnou signalizáciou, tridsaťtri zastávkových prístreškov či premiestniť protitanková stena. Na svoje si prídu aj cyklisti, ktorí budú môcť využívať šesť kilometrov nových cyklotrás. Projekt zásadným spôsobom rozšíri verejnú hromadnú dopravu naprieč Petržalkou a efektívnejšie prepojí najväčšie slovenské sídlisko s centrom mesta.

Na mapu električkových tratí pribudne sedem nových zastávok – Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor. Dopravný podnik Bratislava avizuje, že z Janíkovho dvora (teda z konca Petržalky) sa cestujúci do centra mesta dostanú za 12 minút. V čase dopravnej špičky budú električky premávať každé 2 minúty. V každom smere bude prepravná kapacita električiek až 30 000 ľudí denne.
Nová električková trať však nie sú iba koľaje a električka. Mesto k projektu pristupovalo komplexne, takže v rámci neho sa budovali aj nové priľahlé objekty ako lávky, prestupné uzly či výsadba zelene. Pozdĺž celej trate pribudnú stromy, krovy, trvalky a prístrešky na zastávkach budú pozostávať z bezúdržbových vegetačných striech. Magistrát na sociálnej sieti uviedol, že most pri Kostole Svätej rodiny má za sebou úspešnú zaťažovaciu skúšku.