Ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou mení pravidlá na Prístavnom moste v Bratislave. Zmeny boli avizované už po dokončení napojenia D4 v smere z Jaroviec na D1 v smere do Trnavy. Opatrenie má odbremeniť Bratislavu od tranzitnej dopravy v smere na Žilinu.
V noci z utorka na stredu boli rozmiestnené desiatky dopravných značiek, ktoré navigujú tranzitnú dopravu z diaľnice D2 (Pečňa – Petržalka) na diaľnicu D4, po ktorej sa vozidlá následne dostanú na križovatku D1/D4. Nákladné vozidlá, ktoré doteraz prechádzali vnútorným obchvatom mesta cez Prístavný most, tak odbremenia dopravu na mimoriadne exponovanom mieste.
Ministerstvo dopravy aj Národná diaľničná spoločnosť dúfajú, že presmerovaním tranzitnej dopravy smerujúcej na Žilinu mimo intravilánu Bratislavy sa postupne zjednoduší aj dopravná situácia na obchádzkovej vetve D1 v smere z Bratislavy. „Nejde len o otázku dopravy, ale aj o otázku kvality života v meste. Cieľom presmerovania tranzitnej dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívne vplyvy dopravy na obyvateľov ako je hlučnosť, prašnosť či znečistenie ovzdušia,“ vysvetlil minister dopravy Jozef Ráž.
Odklon nákladnej dopravy, ktorá len prechádza Bratislavou, je možný vďaka dokončeniu napojeniu D4 na D1. Diaľničiari ho dokončili v decembri minulého roka, rovnako tak je možné prejsť z D1 v smere od Trnavy na diaľnicu D4. Vďaka otvoreniu nových diaľničných vetiev už dnes obchvat D4/R7 pohlcuje celý medziročný nárast nákladnej dopravy, ktorý by za iných okolností ešte viac zaťažil bratislavský Prístavný most. Intravilánom hlavného mesta už teraz denne prechádza v priemere až o 570 kamiónov menej, v porovnaní s obdobím, kedy prepojenie D1/D4 nebolo otvorené.

Prístavným mostom budú prechádzať iba vozidlá slúžiace na zásobovanie
Podľa nových pravidiel by cez bratislavský Prístavný most mali prechádzať iba tie vozidlá nad 3,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. Tranzitná doprava je odklonená z D2 (Pečňa – Petržalka) na D4 a následne sa tranzitujúce vozidlá dostanú na D1 prostredníctvom novootvorenej vetvy z D4 v križovatke D1/D4.„Na osadení nového dopravného značenia sa pracovalo v noci, kedy tento úsek nie je intenzívne využívaný motoristami. Za jednu noc sa podarilo umiestniť viac ako 55 dopravných značení bez zásadného obmedzenia dopravy. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak zostane trvalým riešením,“ podotkol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.
Vylúčenie tranzitnej dopravy je bežné vo väčšine veľkých európskych miest. Cieľom presmerovania dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívny vplyv dopravy na obyvateľov.