Domov SPRÁVY Doprava Autonómne autá ako nástroj MHD? V Nemecku sa chystajú spustiť unikátny projekt

Autonómne autá ako nástroj MHD? V Nemecku sa chystajú spustiť unikátny projekt

Nemecko má riešenie na nedostatok vodičov autobusov v odľahlých regiónoch. Obyvateľov budú prevážať autonómne čínske elektromobily od značky NIO.

V nemeckej spolkovej krajine Hesensko ohlásil národný železničný dopravca Deutsche Bahn veľký projekt s automatizovanou kyvadlovou dopravou s využitím elektrických vozidiel od čínskeho výrobcu NIO. Do konca roka 2023 má byť v prevádzke viac ako 100 vozidiel, ktoré obslúžia viac ako 3 000 virtuálnych zastávok vo vidieckych oblastiach s nižšou hustotou obyvateľstva.

Dcérska spoločnosť Deutsche Bahn CleverShuttle má prevádzkovať autonómne vozidlá, zatiaľ čo ďalšia dcérska spoločnosť Deutsche Bahn ioki má poskytnúť softvér na rezerváciu a plánovanie trasy. Partner projektu Mobileye špecializujúci sa na autonómne vozidlá a dodá systém autonómneho riadenia, ktorý sa bude používať s vozidlami čínskeho výrobcu. Mobileye je zase dcérska spoločnosť|Intelu, ktorá v októbri minulého roka vstúpila na burzu. Pre služby kyvadlovej dopravy budú použité elektromobily NIO ES8 vybavené technológiou Mobileye pre automatizovanú jazdu. Spoločnosti Mobileye a NIO strategické partnerstvo oznámili minulý mesiac.

Podľa CleverShuttle budú pre pilotnú fázu použité len vozidlá značky NIO. Na strane Mobileye sú k dispozícii vozidlá spĺňajúce všetky potrebné technické požiadavky na okamžité autonómne použitie 4. úrovne iba od tohto čínskeho výrobcu. CleverShuttle zároveň tvrdí, že rokuje aj s ďalšími výrobcami automobilov o umožnení prepravy autonómnymi vozidlami v strednodobom horizonte.

NIO

Riešia problém nedostatku šoférov

Kyvadlová autobusová doprava pre oblasti verejnej dopravy s nízkou hustotou je súčasťou federálne financovaného projektu Deutsche Bahn, Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) a miestnych partnerov HEAG mobilo a Kreisverkehrsgesellschaft Offenbach. Pre sprievodný výskum sú súčasťou financovania aj Nemecké letecké centrum, Technologický inštitút v Karlsruhe a Združenie nemeckých dopravných spoločností. Dr. Volker Wissing, spolkový minister digitálnych záležitostí a dopravy, vysvetlil, že poskytovanie služieb verejnej dopravy na vidieku je ekonomickou výzvou. Odhaduje sa totiž, že do roku 2030 bude Nemecku chýbať približne 87 000 vodičov autobusov. To pre krajinu predstavuje veľký problém. Na dosiahnutie stanovených klimatických cieľov totiž nevyhnutne potrebuje fungujúcu verejnú dopravu vo všetkých svojich oblastiach. Autonómne vozidlá, ktoré bude možné privolať na požiadanie, sú preto kľúčovou súčasťou naplnenia cieľov transformácie mobility.

Prvé automatizované vozidlo vyrazí na cesty v Darmstadte. Čoskoro ho bude nasledovať ďalších 14 vozidiel. Osem z nich bude pôsobiť v okrese Offenbach a sedem v Darmstadte. Vozidlá budú mať spočiatku špeciálne vyškolených vodičov a budú jazdiť bez cestujúcich. V druhej fáze bude služba testovaná už s cestujúcimi a vozidlá budú integrované v Darmstadte do už existujúcich služieb verejnej dopravy. Doteraz tieto služby poskytovali klasické spaľovacie vozidlá s vodičmi. Ich úlohou bolo dopĺňať kapacitu železničnej dopravy v oblastiach s nižšou hustotou obyvateľstva, ktoré nemajú dostatočný dopyt po veľkých autobusoch s pravidelnými spojmi a trasami.

Deklarovaným cieľom tohto projektu je prilákať nových zákazníkov do miestnej verejnej dopravy prostredníctvom flexibilných služieb na požiadanie. Evelyn Palla, riaditeľka regionálnej dopravy Deutsche Bahn AG, povedala: „S našimi dcérskymi spoločnosťami CleverShuttle a ioki robíme verejnú dopravu tak pohodlnou a flexibilnou ako vlastníctvo auta.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJdeutschebahn.com
Predchádzajúci článokNissan chce do roku 2030 predstaviť 19 nových elektromobilov. Bude medzi nimi aj GT-R?
Nasledujúci článokHranicu s Ukrajinou bude strážiť 12 nových Tucsonov