Domov News Nikto ich nechce. Nio počíta predaj áut v Európe na prstoch rúk

Nikto ich nechce. Nio počíta predaj áut v Európe na prstoch rúk

Čínska značka Nio nevstúpila do roku 2023 tou správnou nohou. Predaj jej elektromobilov sa v januári 2023 výrazne prepadol.

Podľa prvých štatistických údajov hlásia úrady v Holandsku 12 nových registrácii automobilov značky Nio – z toho sú 2 sedany ET7 a 10 SUV ES8. Pritom v decembri 2022 sa automobilke podarilo predať 54 vozidiel. Šokujúci 98-percentný pokles musia zástupcovia značky reportovať z Nórska. Kým v decembri 2022 predali v tejto krajine 142 vozidiel, v januári to boli iba 3 (!) kusy.

Pokles predaja zaznamenal tento výrobca aj na domácom trhu v Číne. Medzimesačný pokles činí 46 %, keď počet registrovaných vozidiel dosiahol v januári 8.506. Kým v Európe sa predáva viac vozidiel typu SUV, v Číne tvorí drvivú väčšinu objemu predaj sedanov (6.316 k 2.190). Kým výhovorkami poklesu predaja v Číne môžu byť prázdniny, oslavy nového roka a situácia ohľadne covidu, v Európe žiadne z týchto veci Nio riešiť nemuselo.

Nio

Vyše milión swapov za 2 týždne

Prvého februára sa v Holandsku začal predávať model EL7, čo je luxusné SUV. V marci sa očakáva začiatok predaja sedanu ET5. Už sme vás informovali o tom, že Nio zatiaľ ako jediná automobilka presadzuje plne automatizované výmeny batérií, čo podstatne skráti čas potrebný na „nabitie auta“. Celý proces výmeny vybitých batérií za nabité je ukončený za 6 minút. Špecialisti značky Nio však naďalej pracujú na zdokonalení a zrýchlení tohto systému, ktorý by mal byť neskôr schopný túto výmenu vykonať za menej ako 3 minúty. Tzv. Nio Power Swap Stations sa pritom vyrábajú v susednom Maďarsku.

Spoločnosť tiež oznámila, že medzi 13. a 31. januárom vykonala v Číne viac ako 1 milión výmen batérií. Z toho 384 tisíc výmen bolo bezplatných, keďže značka počas čínskeho sviatku ponúkala na diaľniciach túto službu bezplatne. Nio v súčasnosti prevádzkuje v Číne 1313 takýchto výmenných staníc.

Nio

Ofenzíva bude pokračovať

Nio má s európskych trhom veľké plány. Prezident spoločnosti Qin Lihong pred niekoľkými dňami potvrdil, že pracujú na základnej podznačke s názvom Alps, ktorá začne uvádzať automobily na trh koncom roka 2024. Ešte pred tým však bude uvedená na trh značka Firefly, ktorá sa zameria na cenovo dostupné vozidlá pod 30 tisíc eur.

A ako sa darilo konkurencii? Spoločnosť BYD zaregistrovala v Holandsku v januári 62 vozidiel, Xpeng 1 vozidlo a Lyn&Co 796 vozidiel. Čo sa týka Nórska, portál Tek.no uviedol, že tohtoročný januárový predaj bol v najhorší od roku 1962. Údaje Rady pre cestné informácie (OFV) ukazujú, že minulý mesiac bolo zaregistrovaných len 1 860 osobných áut, čo je pokles o 6 097 áut alebo 76,6 % oproti predchádzajúcemu mesiacu.

Ford Mustang Mach-E - TOP 5 plusov a mínusov

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 61

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST SsangYong Korando – toto je 5 dôvodov, prečo sa tak predáva
Nasledujúci článokNavara sa vrátila na slovenský trh. V showroome Nissanu ju ale nehľadajte