Audi začiatkom tohto roka prekvapilo fanúšikov motoršportu oznámením plánov na návrat k rally. Plán so vstupom na Rally Dakar je podporovaný továrňami a mal by prísť v roku 2022. Teraz Audi opäť prekvapuje zostavou jazdcov vrátane zvučných mien ako Stéphane Peterhansel, Mattias Ekström a jedinečný Carlos Sainz starší.
Znamená to, že tento púštny stroj pre Rally Dakar, ktorý bude využívať inovatívne elektrifikované pohonné ústrojenstvo na predĺženie dojazdu, bude pilotovať Peterhansel – víťaz Dakaru, Ekström – dvojnásobný šampión seriálu cestovných vozidiel DTM a Carlos Sainz – dvojnásobný šampión WRC a trojnásobný víťaz Dakaru. Ekström sa spojí s Emilom Bergkvistom, Peterhansel s Edwardom Boulangerom a k Sainzovi sa pripojí Španiel Španiel Lucas Cruz.
„Audi je prvým výrobcom, ktorý do takéhoto projektu automobilu vstúpil,“ uviedol Cruz. „Pre náš šport je dôležité a pozitívne urobiť tento krok a spoliehať sa na nové energie v najťažšej motoristickej udalosti na svete. Na Rally Dakar je to veľmi komplikované. Audi si trúfa na niečo, čo doteraz nikto neurobil. Je to budúcnosť. “ Je to tiež prvýkrát, čo sa Ingolstadt zúčastni náročných terénnych pretekov s podporou továrne, odkedy Walter Röhrl v roku 1987 zvíťazil na Pikes Peak v Quattro S1.
Čo vieme o rally verzii Audi stvorenej na Dakar?
Zatiaľ nebolo odhalené obrovské množstvo informácii. Audi odhalilo iba obrázok svojho závodného automobilu zahaleného pod plachtou. Veľa detailov tento záber síce neprezradí, ale silueta terénnej karosérie dominuje na vrchole terénnych pneumatík a ťažkého podvozku navrhnutého pre maximálny zdvih kolies. Ten je dizajnovaný tak, aby zvládol aj tie najnáročnejšie podmienky púštnych pretekov.
Všimnúť si tiež môžeme osvetlený znak Audi a úzke štrbinové svetlomety. O pohonných jednotkách sa toho vie ešte menej. Audi však potvrdilo, že ako generátor pre elektrifikovanú pohonnú jednotku použije benzínový motor TFSI.
„Vozidlo bude poháňané silným elektrickým pohonom,“ hovorí Audi. „Potrebná energia pochádza z vysokonapäťového akumulátora, ktorý je možné podľa potreby nabíjať počas jazdy prostredníctvom meniča energie vo forme vysoko účinného motora TFSI. Cieľom je v nasledujúcich rokoch neustále zlepšovať výkon elektrického hnacieho ústrojenstva a batérie. Skúsenosti získané v tomto procese by sa potom mali zahrnúť do ďalšieho vývoja budúcich elektrifikovaných výrobných modelov.“
Dakar na scénu, čau Formula E
Potvrdenie účasti na Rally Dakar nasledovalo krátko po prekvapivom konci záväzku spoločnosti Audi k Formule E po viac ako šiestich rokoch. Či sa automobilke podarí tento ambiciózny ťah je zatiaľ otázne. Ale trend elektrifikácie pomaly ale isto atakuje aj hranice extrémneho motoršportu, akým Rally Dakar istotne je.