Domov Poradňa Blíži sa koniec manuálnych prevodoviek. Čo všetko to dokáže ovplyvniť?

Blíži sa koniec manuálnych prevodoviek. Čo všetko to dokáže ovplyvniť?

Manuálna prevodovka v autách je tu od nepamäti. Väčšina ľudí prestupuje už však do automatických prevodoviek, no stále sa nájdu skalní fanúšikovia manuálnej prevodovky.

Počet vozidiel s automatickou prevodovkou drasticky rastie, čo dokazuje aj správa z Kanady. Magazín Automotive News sa zameral na dostupnosť manuálnych prevodoviek, no správy nie sú dobré. Poukazuje sa na úpadok manuálnych prevodoviek skrz automatické núdzové brzdenie.

Hovorí sa aj o tom, že nástupom elektromobilov bude všeobecný koniec manuálnych prevodoviek. Technicky je však možné postaviť elektromobil a k posunu nebude potrebovať žiadnu prevodovku. Bude postačovať jednostupňový redukčný systém, čo bude mať za následok ľahšie, lacnejšie a jednoduchšie auto.

Kanadský výskum však hovorí o tom, že nemusia to byť práve elektromobily, kvôli ktorým by sme mohli prísť o potešenie z jazdy. K redukcii prevodoviek môže dôjsť vo všeobecnosti aj skôr vďaka bezpečnostným systémom jednotlivých nových vozidiel. Bezpečnostných asistentov stále iba pribúda a príplatkových verzii je stále viac a viac. Niektoré z bezpečnostných prvkov sa riadia lepšie podľa vlastného – automobilového mozgu.

Hlavnou témou zániku je automatické núdzové brzdenie až do zastavenia. Tento bezpečnostný prvok sa nachádza v takmer každom novom aute, od toho najmenšieho až po to najväčšie. Systém automatického núdzového brzdenia funguje tak, že pokiaľ systém vyhodnotí potenciálne riziko na ceste a šofér nereaguje, začne automaticky brzdiť samo a auto tak „nezostrelí“ iné auto, či cyklistu jazdiaceho po strede vozovky.

Pri manuálnej prevodovke to však ide o čosi horšie. Vodič musí zošliapnuť spojkový pedál, aby tieto systémy začali fungovať. Auto sa tak musí vyrovnať so svojou pohybovou energiu a musí prekonať takisto motor. Ten je práve pomocou spojky spojený s kolesami a pri manuálnej prevodovke bez zošliapnutia tieto prvky rozpojiť iba Kia a Hyundai s vlastnými prevodovkami iMT.

TEST Hyundai i20 1.0 TGDI automat alebo manuál, Style alebo Family? Vyskúšali sme ich všetky!

Európa si však zatiaľ našla cestu ako skombinovať núdzové brzdenie s manuálnou prevodovkou. Na našom trhu sa to robí agresívnym zhasnutím motora. Zastavenie pred kolíziou, respektíve možnou prekážkou je pre vozidlo prioritou a naštartovanie zhasnutého motora nie je pre šoféra a elektroniku problémom. V tom prípade, ak sa začnú zavádzať núdzové brzdenia do každého vozidla, ktoré zíde z výrobnej linky, tak počet vozidiel s manuálnou prevodovkou by nemal byť nijak ovplyvnený.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJcanada.autonews.com
Predchádzajúci článokAudi má smelý plán a chystá sa na Rally Dakar 2022!
Nasledujúci článokRenault a Peugeot čelia vážnym obvineniam z emisného podvodu!