Čisto elektrické vozidlo Venturi Antarctica sa dočkalo najnovšej verzie a je pripravené zdolať Antarktídu. Tento expedičný, elektrický mini tank uzrel svetlo sveta už pred viac ako desiatimi rokmi.
V decembri absolvuje veľkú antarktickú misiu. Na túto expedíciu je vybavený novým zovňajškom, dlhším dojazdom, prepracovanými pásmi a dvojnásobnou kapacitou osôb.
Vývoj tohto plne elektrického polárneho vozidla Venturi Antarctica začal ešte v roku 2009. S podnetom na jeho vývoj prišiel monacký princ Albert II., ktorého po absolvovaní polárnej expedície trápilo, že výskumné stanice nepoužívali ekologickejšie vozidlá. Jeho vlastná nadácia sa preto spojila s firmou Venturi a začali pracovať na vývoji prvej verzie antarktického vozidla s nulovými emisiami.

Vývoj a precízne testovanie.
Takéto vozidlo rozhodne nemá ľahkú úlohu. Preto spoločnosť Venturi naozaj dbá na precízny vývoj v tých najzložitejších podmienkach. Naposledy sa prototyp s označením V2 pripravoval na skúšku v náročných klimatických podmienkach v severnej britskej Kolumbii. Podľa firmy Venturi dopadlo testovanie dobre, rozhodli sa však počas dvoch rokov od uplynutia poslednej testovacej expedície svoje vozidlo ešte vylepšiť.

Do tretice všetko dobré.
Tretia, zatiaľ posledná evolúcia tohto ekologického vozidla dostala nový tvar karosérie, ktorý odkazuje na úplne prvé zhmotnenie tejto myšlienky. Tak ako prvotná verzia má aj táto posledná rozdelený vnútorný priestor pre miesto pre vodiča a pasažiera, hneď za nimi sa nachádza miesto pre ďalších cestujúcich, respektíve potrebný náklad. Tieto dve časti sú od seba oddelené rámovou konštrukciou, ktorá zároveň tvorí výstuhu karosérie. Po stranách zadnej časti sú umiestnené sklápacie sedadlá a vývojárom sa tak podarilo dosiahnuť dvoj-násobnú kapacitu osôb na 6.

Väčší dojazd.
Aj napriek o takmer 500 kilogramov väčšej hmotnosti sa vývojárom podarilo celkový dojazd navýšiť. Síce sa dojazd predĺžil, stále s ním však neprejdete za hranicu 50 kilometrov. Venturi Antarctica má vo svojich útrobách zabudovanú 52,6 kWh batériu, ktorá dodáva energiu dvom motorom s výkonom 60 kW/ 80 koní. V závislosti od nabíjacej infraštruktúry dokážete toto polárne vozidlo nabiť za 18 hodín. Vďaka solárnemu panelu umiestnenému na streche dokážete batériu čiastočne dobíjať aj počas misie. Zároveň je určené do teplotných podmienok štartujúcich na hranici -60 °C.

Prvá stanica s nulovými emisiami.
Zatiaľ posledný prototyp bol predstavený v rámci osláv Svetového dňa životného prostredia. Dodaný bol do belgickej výskumnej stanice princeznej Alžbety, prvej antarktickej stanice s nulovými emisiami. Prvé uvedenie vozidla do prevádzky je naplánované na December. V belgickej stanici má nahradiť staré vozidlá so spaľovacím motorom, namiesto ktorých vedci chodievali pešo aby neznečistili získané vzorky. Do odovzdanie ho však spoločnosť Venturi bude naďalej vystavovať rozličným skúškam odolnosti, aby zabezpečili čo najlepšiu kvalitu a spoľahlivosť.