Domov SPRÁVY Elektromobilita Praktickejší, no stále športový. To je Škoda Enyaq RS iV

Praktickejší, no stále športový. To je Škoda Enyaq RS iV

Česká automobilka rozširuje svoje portfólio športovo ladených modelov o ďalšie SUV. Spoznávame tak dlho očakávaný Enyaq RS iV, ktorý prichádza s rovnakou technikou ako jeho súrodenec vo verzii coupé.

Automobilka našich západných susedov predstavuje podľa vlastných slov ekologický športový vrchol, ktorý ponúka takmer 300 koní. Doteraz sme tento model vo vrcholnej verzií poznali len ako coupé, no teraz k nám však z Mladej Boleslavy posielajú praktickejší variant Škoda Enyaq RS iV. Prídu si tak na svoje aj rodinne založený oteckovia a mamičky so športovým duchom.

Škoda Enyaq RS iV

Rovnaká technika

Tak ako sme už vyššie spomínali, praktickejšia verzia zdieľa rovnakú techniku so svojim súrodencom v karosérii coupé. O pohon sa teda starajú dva elektromotory, z toho každý na jednej náprave. Výkon je dokopy 220 kW (299 koní) a krútiaci moment 460 Nm. Vďaka tomuto výkonu zrýchľuje toto elektrické SUV na 100 km/h za 6,5 sekundy. Škoda Enyaq RS iV k tomu ponúka aj akumulátor s kapacitou 82 kWh. Podľa výrobcu a WLTP normy dokáže na jedno nabitie prejsť trasu dlhšiu než 500 kilometrov, čomu dopomáha aj výborný súčiniteľ odporu vzduchu, a to na úrovni len 0,265. Toto je naozaj slušný údaj, vzhľadom na nemalú čelnú plochu. Navyše, vďaka nabíjaciemu výkonu 135 kW dokážete nabiť Enyaq RS iV na rýchlonabíjacích staniciach z 10 na 80 % už za 36 minút.

Škoda Enyaq RS iV

Praktickejší, nie však oveľa

Novinka je síce praktickejšia, nie však markantným spôsobom. Svedčí o tom aj objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje len o 15 litrov lepšiu hodnotu ako pri vzhľadovo atraktívnejšej verzii coupé. Celkový objem tak v štandardnom rozložení sedadiel dosahuje 585 litrov. Po sklopení druhého radu sedadiel táto hodnota narastie na 1710 litrov. Čo sa týka všetkých ostatných rozmerov, novinka je úplne totožná so svojim súrodencom. To sa týka aj dizajnu. Nehľadajte tu žiadne dizajnové rozdiely. V štandardnej výbave dostanete 13-palcový dotykový displej, ktorému sekunduje menší, 5,3-palcový prístrojový panel. Vo verzii RS navyše dostanete v základnej výbave aj head-up displej, trojzónovú automatickú klimatizáciu, prémiovú audio sústavu Canton s dvanástimi reproduktormi a hlavne športový podvozok. Naopak, za príplatok si môžete dopriať panoramatické strešné okno, podvozok s adaptívnymi tlmičmi, alebo pôvodné 20-palcové disky kolies môžete nahradiť 21-palcovými.

ssangyong-torres-evx

Škoda Enyaq RS iV

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSkutok sa nestal? Vysvetľujeme, čo bude kľúčové v súdnom procese s Dědečkom
Nasledujúci článokPRVÁ JAZDA Mercedes-Benz GLC – fanúšikovia sa majú na čo tešiť, je jednoducho skvelá