ZSE Drive prináša unikátnu službu pre slovenských elektromobilistov. Tí sa už viac nemusia obávať situácie, kedy by ich auto nestihlo prísť k nabíjačke.
Medzi jeden z hlavných argumentov odporcov elektromobility patrí dojazd a časté otázky: čo ak sa mi vybije auto uprostred cesty? Čo ak nestihnem prísť na nabíjačku? Čo ak nabíjačka nebude fungovať? ZSE Drive prináša odpoveď v podobe takzvaného poistenia dojazdu.
Ako to funguje?
Základnou podmienkou je byť členom programu ZSE Drive. Poistenie je totiž automaticky zahrnuté v programoch Partner a Flat. V prípade, ak sa vám vybije auto skôr ako stihnete prísť na nabíjačku, máte nárok na bezplatné odtiahnutie vozidla k najbližšej ZSE nabíjačke alebo k vám domov. To isté platí aj pre prípad, že k nabíjačke dôjdete, ale z rôznych príčin bude mimo prevádzky a vy už nebudete môcť pokračovať k ďalšej stanici.
Za takúto asistenčnú službu pritom nič navyše nezaplatíte, je totiž súčasťou predplateného nabíjacieho programu od ZSE. Službu zabezpečuje Europ Assistance 24/7, pričom sa vzťahuje na všetky nabíjacie stanice ZSE Drive, vrátane tých, ktoré sú súčasťou domáceho aj zahraničného či partnerského roamingu. Služba zároveň platí v celej EÚ a vybraných krajinách Európy.
Požiadať o toto poistenie môže ktorýkoľvek zákazník ZSE Drive s programom Partner alebo Flat, ktorý sa po aktivácii zmení na Partner Safe a Partner Flat. Proces aktivácie je jednoduchý, zabezpečuje ho priamo ZSE prostredníctvom vášho súhlasu.
Nabíjačiek je čoraz viac
Sieť nabíjacích staníc na Slovensku sa neustále rozrastá. ZSE Drive sa netají cieľom stať sa najväčším poskytovateľom na lokálnom trhu. Napriek tomu, že pred niekoľkými rokmi bola ich sieť sústredená prevažne na západe krajiny, dnes expandujú ďalej na východ. Aktuálne ZSE Drive disponuje 148 lokalitami na ktorých nájdeme 171 DC nabíjacích bodov s výkonom od 50 do 350 kW. Opomenúť nemôžeme ani 262 AC nabíjacích bodov s výkonom 22 kW.
Do konca roku 2024 plánujú spustiť ďalších 115 nabíjacích bodov s výkonom 150 až 300 kW. V porovnaní so zvyškom Európy však stále zaostávame, a to najmä čo sa podielu predaných elektromobilov týka. Tejto, pre nás ešte stále úvodnej fáze elektrifikácie, by mal pomôcť štát, vo forme dotácií na korekciu vyšších cien elektrifikovaných vozidiel.