Taliani predstavili cestný špeciál na základoch Alpine A110. Zagato AGTZ Twin Tail čerpá zo špeciálu pre Le Mans.
Talianske dizajnové štúdio je vo vodách automobilového priemyslu známym pojmom. Na svojom konte majú od založenia v roku 1919 nespočetné množstvo priam legendárnych modelov inšpirovaných motoršportom. Ich najnovší počin, Zagato AGTZ Twin Tail, čerpá inšpiráciu zo zabudnutého špeciálu Le Mans. Novinka stojí na základoch Alpine A110, má však oveľa prepracovanejšiu aerodynamiku a jeden nevšedný prvok.
Zabudnutý špeciál
Pri spomenutí najslávnejších vytrvalostných pretekov 24h Le Mans si ľudia vybavujú množstvo pretekárskych špeciálov. Na tento si však pravdepodobne nespomenie ani jeden. Alpine A220 sa po trati preháňalo v roku 1968. Tri vozy preteky nedokončili a štvrtý, so štartovacím číslom 30, skončil ôsmy. Z triumfu sa vtedy tešila automobilka Ford s ich modelom GT40 v rukách mexického pretekára Pedra Rodrigueza. Vtedajší špeciál bol poháňaný 3-litrovým motorom V8. Oproti svojmu predchodcovi bol širší, väčší a mal väčšie kolesá. Mal pravostranné riadenie, nakoľko väčšina zákrut na okruhu je pravých.
Na nepoznanie
Ako sme už spomínali, pôvodným darcom je Alpine A110. Všimne si to však len veľmi pozorné oko. Prakticky tu nezostal kameň na kameni a podobnosť s darcom len jemne naznačujú základné proporcie. Twin Tail okamžite zaujme svojou zadnou časťou. Vo svete motoršportu takýto typ zadnej časti poznáme pod pojmom Long Tail. Pri autách s homologizáciou do bežnej premávky vídame tento prvok veľmi ojedinele, je to čisto z praktických dôvodov, aby nedošlo k poškodeniu pri manévrovaní v meste alebo parkovaní. Zagato tento problém vyriešilo po svojom. Celá zadná časť je jednoducho odnímateľná a vymeniteľná s kratším dielom. Podla talianskej značky máte v prípade dlhšej zadnej časti k dispozícií oveľa lepšiu aerodynamiku pre lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Bohužiaľ, technické dáta si výrobca nechal pre seba.
Pre vyvolených
Samozrejme, ako pri každom aute podobného typu, aj toto je veľmi limitovaná záležitosť. Talianske štúdio vyrobí len 19 exemplárov, pričom tri z nich vidíme na oficiálnych fotografiách. Základná cena každého vyrobeného kusu je enormných, takmer 651 000 eur. Za túto premrštenú sumu si môžete dovoliť približne 10 kusov klasickej A110.