Domov SPRÁVY News Nový Mercedes-AMG E 53 je šesťvalcový plugin s výkonom 612 koní

Nový Mercedes-AMG E 53 je šesťvalcový plugin s výkonom 612 koní

Foto: Mercedes-AMG

Elektrifikácia s know-how z F1, ale žiadny štvorvalec. To je základná charakteristika úplne nového Mercedesu AMG E 53, ktorého benzínový motor má dokonca výkon vyšší ako predchodca.

Mercedes-AMG E 53 je ďalším AMG s možnosťou pripojenia do elektrickej siete, avšak na rozdiel od športových derivátov tried C a GLC ukrýva pod kapotou benzínový trojlitrový šesťvalec. Mercedes súčasne predstavuje obe karosárske verzie sedan aj kombi. Spaľovací agregát podporuje elektromotor s výkonom 163 koní, takže kombinovaný výkon pohonnej sústavy je 585 koní. Avšak pri aktivácii systému Race Start (Launch Control) sa tento kombinovaný výkon dočasne zvýši až na 612 koní. Medzigeneračne vzrástla aj hodnota maximálneho krútiaceho momentu. Kým predchodca si musel vystačiť s 520 Nm, novinka prenáša na všetky štyri kolesá až 750 Nm.

Foto: Mercedes-AMG
Veľká batéria

Éčko tak na cestách predvádza skutočne atletické výkony. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,8 sekundy, o niečo ťažšiemu kombi to trvá o desatinku pomalšie. Maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h, ale s príplatkovým balíkom sa posunie na 280 km/h. Trakčná batéria s napätím 400 voltov má celkovú kapacitu 28,6 kWh a je inštalovaná v zadnej časti pod podlahou kufra. Denne využiteľný energetický obsah je zmenšený na 21,22 kWh, pretože časť energie je vždy vyhradená na vysokovýkonnú jazdu. Sedanu aj kombi to však vystačí na elektrický dojazd 100 km. Na elektrinu pritom môžu cestovať maximálnou rýchlosťou 140 km/h.

Elektromotor je zabudovaný v 9-stupňovej automatickej prevodovke. V porovnaní s civilnou triedou E má AMG tuhšiu karosériu, väčšie brzdy a štandardne riadenie zadných kolies. Pohon všetkých kolies je kombinovaný s adaptívnym pružením s variabilným tlmením. E 53 AMG má aj o niečo agresívnejší dizajn so širšími prednými blatníkmi, rozšíreným rozchodom prednej nápravy, osvetlenou mriežkou chladiča a štvoricu koncoviek výfukového systému.

Foto: Mercedes-AMG

Trieda E je už desaťročia jedným z našich najobľúbenejších modelov a chceme na tom stavať s novým E 53 HYBRID. Vozidlo ponúka typickú radosť z jazdy AMG s vynikajúcou odozvou, skvelou jazdnou dynamikou a športovým dizajnom. Ako plug-in hybrid spája E 53 HYBRID silný výkon s efektívnosťou. Vďaka vysokému elektrickému dojazdu možno mnohé každodenné cesty absolvovať čisto elektricky. Vozidlo zároveň prichádza s rozsiahlou štandardnou výbavou vrátane plne variabilného pohonu všetkých kolies a aktívneho riadenia zadnej nápravy. Týmto spôsobom ponúkame našim zákazníkom vozidlo, ktoré je ideálne pre ich vysoké nároky,“ povedal na margo novinky Michael Schiebe, generálny riaditeľ Mercedes-AMG.

Foto: Mercedes-AMG
Hmotnosť je zatiaľ záhadou

Na nabíjanie striedavým prúdom je zabudovaná nabíjačka s nabíjacím výkonom 11 kW. Samozrejme, vozidlo je možné nabíjať aj jednosmerným prúdom s výkonom až 60 kW, takže nabitie batérie z 10 % na 80 % trvá približne 20 minút. Výkon rekuperácie je až 120 kW. V štandardnom automatickom režime systém automaticky volí úroveň výkonu rekuperácie v závislosti od dopravnej situácie. Úroveň rekuperácie je možné nastaviť v troch stupňoch vrátane jazdy s jedným pedálom. Samotný trojlitrový radový šesťvalec má výkon 449 koní, čo je v porovnaní s predchádzajúcou verziou v E 53 radu W213 viac o 14 koní.

K zvýšeniu výkonu prispieva nové twin-scroll turbodúchadlo na výfukové plyny s vyšším plniacim tlakom (1,5 baru namiesto doterajších 1,1 baru), inštalácia dodatočného predného chladiču a úprava softvéru. Základom vysokovýkonného športového brzdového systému AMG sú vnútorne vetrané brzdové kotúče s rozmermi 370 x 36 milimetrov na prednej náprave a štvorpiestikové pevné strmene. Na zadnej náprave sú 360 x 26 milimetrov s jednopiestovými plávajúcimi strmeňmi. Hmotnosť vozidiel zatiaľ Mercedes nezverejnil.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mercedes-AMG
Predchádzajúci článokNajstaršia kórejská automobilka mení svoj názov
Nasledujúci článokMOTO TEST BMW R 1250 R – spoľahlivý naháč