Domov SPRÁVY News Dacia Jogger už aj ako hybrid – ten cenový rozdiel bije do...

Dacia Jogger už aj ako hybrid – ten cenový rozdiel bije do očí

Foto: Dacia

Najnovšie nariadenie o globálnej bezpečnosti stanovuje nové požiadavky na bezpečnosť vozidiel v Európskej únii. GSR2 obsahuje pravidlá, ktoré majú zvýšiť bezpečnosť na cestách pre všetkých vrátane chodcov a cyklistov. Súčasťou zmien v nariadení GSR2 je, že od júla 2024 budú povinné určité bezpečnostné zariadenia. Nový predpis bude spĺňať aj celý modelový rad značky Dacia. 

Dacia implementáciu nových bezpečnostných funkcií spojila aj s niekoľkými ďalšími vizuálnymi i technickými zmenami. Tak napríklad béžový metalický lak Safari sa stáva exkluzívnou farbou pre Sandero Stepway. Metalíza Shiste Grey, ktorá bola predtým vyhradená pre model Jogger a metalíza Cèdre Green sú teraz k dispozícii aj pre Sandero a Sandero Stepway od výbavového stupňa Expression.

Modely Jogger a Sandero Stepway Expression sú takisto vybavené novou nálepkou na oboch predných dverách pod bočnými zrkadlami. Nálepka obsahuje emblém Dacia Link a GPS súradnice zodpovedajúce polohe známej rumunskej cesty Transfagarașan.

Dacia Sandero Stepway. Foto: Dacia
Viac bezpečnosti

V celom modelovom rade, počnúc výbavou Essential, bola zavedená nová bezpečnostná výbava, ktorá spĺňa nové požiadavky GSR2:

  • Záznamník údajov o nehode (čierna skrinka)
  • Príprava na alkoholový tester
  • Rozpoznávanie dopravných značiek s upozornením na rýchlosť
  • Systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu
  • Asistent udržiavania v jazdnom pruhu
  • Varovanie pred únavou vodiča
  • Zadné parkovacie senzory
  • Dažďový a svetelný senzor
  • Pokročilý systém núdzového brzdenia (chodci a cyklisti)
  • Signál núdzového zastavenia

Tlačidlo “My Safety” na prístrojovej doske umožňuje vodičovi deaktivovať určité systémy ADAS počas jazdy a pri každom naštartovaní vozidla. Okrem toho je celý modelový rad vybavený nálepkou Rescue QR Code, ktorá zostáva dobre viditeľná na čelnom a zadnom skle. Po naskenovaní pomocou špeciálnej aplikácie umožňuje prístup k informačnej brožúre Dacia Rescue. Hasiči tak majú k dispozícii všetky informácie potrebné na bezpečný a rýchly zásah v núdzovej situácii, čím ušetria cenné minúty.

Dacia Sandero Stepway. Foto: Dacia

Jogger ďalej získal port USB-C v prednej časti a manuálnu klimatizáciu od verzie Essential. Z karosérie boli odstránené všetky chrómové dizajnové prvky a v kabíne sa už nenachádza žiadna prírodná koža. Stručná 32-stranová používateľská príručka opisuje všetky najnovšie kľúčové funkcie vozidla a dopĺňa tradičnú používateľskú príručku (~ 400 strán). Zákazníci majú jednoduchý prístup k podrobným digitálnym verziám prostredníctvom QR kódu, ktorý je súčasťou používateľskej príručky, alebo prostredníctvom aplikácie My Dacia. Môžu si tiež objednať papierovú verziu podrobnej príručky prostredníctvom siete Dacia.

Dacia Jogger
Dacia Jogger. Foto: Dacia
Dacia Jogger Hybrid 140

Dacia Jogger je už dostupná aj s hybridnou motorizáciou s výkonom 140 koní, ktorá kombinuje dva elektromotory a spaľovací motor. V meste možno až 80 % času jazdy absolvovať v čisto elektrickom režime, čím sa spotreba paliva zníži až o 40 %. Jogger Hybrid 140 je vybavený úplne novým 7-palcovým prístrojovým panelom, ktorý sme prvýkrát videli v novom Dusteri. Vďaka funkcii E-Save

Nová funkcia E-SAVE umožňuje nastaviť cieľovú úroveň nabitia trakčnej batérie (~ 70 %), aby sa ušetril dostatok energie na neskoršiu časť cesty. Ak vodiči vedia, že ich čakajú špecifické jazdné podmienky (stúpania), môžu tento režim aktivovať niekoľko kilometrov vopred (<5 km) a deaktivovať ho po skončení strmého stúpania.

Dacia Jogger Hybrid 140 vo výbave Expression stojí 23 000 € v 5-miestnej konfigurácii a 23 900 € v 7-miestnej. S vyššou výbavou Extreme vzrastie cena o 1 000 €. V porovnaní s benzínovou jednotkou TCe 110 je hybridná verzia drahšia o 4 500 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNadšenie opadlo. Čínska kópia Porsche sa ľuďom rozpadá pod rukami
Nasledujúci článokTesla “uväznila” ženu počas aktualizácie, teplota v aute dosiahla 48°C
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.