Nie je to tak dávno, čo Opel oživil slávnu športovú skratku GSi. V modernej histórii to začala Insignia a najnovším prírastkom do rodiny je Corsa GSi. Čo však prináša?

Pri skratke GSi každému automobilovému fanúšikovi napadne úžasný športovo ladený Kadett. Neskôr ale prišla iná trojpísmenová skratka OPC a pôvodné GSi sa tak prepadlo o stupienok nižšie. Podobne, ako Insignia GSi, aj Corsa GSi je skôr niečo ako medzistupeň s optickým paketom, no k dispozícii bude s novým turbobenzínom a športovým podvozkom.

To znamená, že Corsa GSi nebude hothatch v pravom slova zmysle, ale len akýsi “warm” hatch. Podľa anglickej literatúry ide paradoxne o autá, ktoré sú viac zamerané na radosť z jazdy a ovládateľnosť, ako vrcholové hothatche. Dôvodom je práve nižší výkon, s ktorým si vodič vie užiť viac na kľukatých cestičkách.

Keď výkon nie je všetko

Spolu so skratkou GSi príde do malej Corsy aj nový prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,4 litra. Ten ponúkne výkon 110 kW (150 koní) a maximálny krútiaci moment 220 Nm v rozmedzí od 3000 do 4500 otáčok za minútu, čo je úctyhodný parameter. Výkon bude na prednú nápravu prenášať šesťstupňová manuálna prevodovka so skrátenými prevodmi.

Opel Corsa GSi (2018) Erste Details/Erklärung

Vďaka tejto kombinácii by mala malá Corsa zrýchliť na stovku za 8,9 sekundy a maximálne by mala uháňať rýchlosťou 207 kilometrov za hodinu. Opel zverejnil aj pružnosť zrýchlenia z 80 na 120 km/h na piatom prevodovom stupni – to sa má odohrať za 9,9 sekundy. A spotreba? Opel udáva v meste približne 7,9 litra benzínu na 100 km, mimo mesta 5,4 a v kombinovanom cykle 6,3 litra na stovku.

GSi alebo OPC?

Hoci Corsa GSi na svoju športovejšiu sestru s prívlastkom OPC poháňanú 1,6-litrovým turbomotorom stráca 42 kW (57 koní), podvozok by sa u oboch verzií nemal príliš odlišovať. GSi si z OPC prevezme niektoré komponenty, ako napríklad brzdy, či 18-palcové disky obuté na pneumatikách s rozmerom 215/40 R18.

Corsu GSi spozná fanúšik už na prvý pohľad. Od obyčajnej Corsy ju bude odlišovať optický paket, ktorý sa skladá z predného nárazníka, masky chladiča, ale aj iná kapota s otvorom na chladenie. Zo zadnej časti potom zaujme spojler na tretích dverách, ktorý podľa vyjadrenia značky nemá plniť len estetickú funkciu, ale mal by reálne generovať prítlak, a teda aj zvýšenie priľnavosti k vozovke. Okrem toho by mala byť Corsa GSi v ponuke v pestrých farbách.

Zdroje: Opel | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!