Za prekvapivý výsledok českých eurovolieb sa považuje úspech bývalého pretekára Filipa Tureka. Ako líder kandidátky strany Motoristi sobě (AUTO) a hnutia Přísaha uspel napriek silnej antikampani.
Niekoľko dní pred voľbami to vyzeralo, že Filip Turek zažije veľkú blamáž. Pre zverejnené fotografie, na ktorých zdraví spôsobom pripomínajúcom hajlovanie, vyjadrenie sympatií k príspevku o Adolfovi Hitlerovi vznikali oprávnené obavy o možnú inklináciu k neonacizmu.
„Mrzí mě, pokud se někoho můj přiblblý humor dotkl,“ povedal Turek včera pre denník Lidovky.cz. Naratív o blbom humore sme čítali už predtým a inkriminované gesto považuje za prejav mladíckej nerozvážnosti.
Filip Turek však obvinenia z inklinácii k neonacizmu ostro odmietal a pre český denník Novinky.cz o antikampani povedal: „Tušil jsem, že by mi to mohlo i pomoct, ale nedokázal jsem to analyzovat už ke konci. Objektivně to vypadalo, že to pomáhá, ale na druhou stranu už to bylo tak přepálené, že jsem nevěděl, co to udělá. Předpokládal jsem ale, že na tohle nejsou lidi úplně zvědaví.“
Popredný český zberateľ unikátnych vozidiel značiek Jaguar, Aston Martin a Lagonda, bývalý pretekár a dnes významný influencer vo voľbách napokon uspel. Stranu Motoristov a hnutie Přísaha ako líder spoločnej kandidátky doviedol k zisku desiatich percent a dvoch mandátov. Od českých voličov získal druhý najvyšší počet preferenčných hlasov, a to 152 196.
„Myslím si, že volby po celé Evropě dopadly hodně překvapivě,“ konštatoval bývalý pretekár pre Novinky.cz. „Nejlogičtější a nejpřirozenější frakce v europarlamentu je pro nás určitě ECR (Evropští konzervativci a reformisté).“

Chce revidovať európske plány k roku 2035
Turek je známy svojimi priamočiarymi a miestami až kontroverznými názormi. Jeho hlavnou témou vo voľbách bola záchrana predaja nových áut so spaľovacím motorom, ktorý má v Európskej únii skončiť k roku 2035.
Turek je známy aj ako zberateľ automobilov a v minulosti pretekal vo formule. Ako konzultant sa zúčastnil aj výstavy LEGENDY 2024, z ktorej sme reportáž priniesli včera.
V Európskom parlamente sa chce zasadiť o revíziu zákazu, o ktorom by sa malo diskutovať v roku 2026.
Začlenením sa do vyhovujúcej frakcie majú noví europoslanci možnosť presadzovať svoje programy a záujmy úspešnejšie. S dostatočne silnou podporou je možné uvažovať aj nad tým, že sa nateraz definitívny rok 2035 posunie alebo sa ciele o ochrane životného prostredia zmiernia.
Zákaz používania spaľovacích áut od roku 2035 je dezinformácia
Dodajme, že Európska únia neplánuje zakázať používanie vozidiel so spaľovacími motormi.
Zámery súvisiace s rokom 2035 sa týkajú iba registrácií nových vozidiel. A to s motormi, ktoré ako vedľajší produkt svojej prevádzky produkujú škodlivé emisie plynov a pevných častíc.
Automobily s benzínovými a naftovými motormi pritom bude možné podľa súčasných predpokladov používať minimálne do roku 2050.