Domov SPRÁVY News Takmer 1000 koní. Audi predstavilo nové modely radu e-tron GT

Takmer 1000 koní. Audi predstavilo nové modely radu e-tron GT

Audi e-tron GT
Foto: Audi

Nové inovatívne aktívne odpruženie je k dispozícii ako voliteľná výbava. Ponúka výrazné výhody v dynamike jazdy bez kompromisov v oblasti komfortu.

Odpruženie udržuje karosériu vozidla takmer vodorovne počas dynamického brzdenia, riadenia a akcelerácie. Výsledkom je veľmi presná odozva riadenia, ktorá zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom počas dynamickej jazdy. V týchto jazdných situáciách aktívne odpruženie zaisťuje takmer dokonalú priľnavosť k vozovke s vyváženým rozložením zaťaženia kolies. Pri pokojnej jazde aktívne odpruženie takmer úplne neutralizuje vibrácie karosérie, najmä pri prejazde cez nerovnosti.

Audi e-tron GT
Foto: Audi

Aktívne odpruženie má tiež funkciu komfortného vstupu, keď vozidlo stojí. V závislosti od počiatočnej výšky vozidla sa môže zdvihnúť o 55 až 77 milimetrov v priebehu niekoľkých sekúnd. Ako voliteľnú výbavu Audi ponúka aj riadenie všetkých kolies v kombinácii s priamejším prevodom riadenia prednej nápravy ako predchodca v e-tron GT quattro. To znižuje námahu pri riadení pri nižších rýchlostiach. Systém funguje tak, že sa zadné kolesá natáčajú o 2,8 stupňa – v protismere predných kolies až do rýchlosti cca 50 km/h alebo v rovnakom smere ako predné kolesá z rýchlosti cca 80 km/h. Medzi 50 a 80 km/h sa systém mení medzi opačným a zodpovedajúcim uhlom natočenia volantu v závislosti od jazdnej situácie. Riadenie všetkých kolies zmenšuje pri manévrovaní polomer otáčania vozidla asi o 0,6 metra.

Foto: Audi
Modernejší interiér

Nové verzie e-tron GT majú volant hore aj dole sploštený. Vylepšené boli aj sedadlá, obsahujú teraz integrovanú vložku s osvetleným logom. S e-tron GT sa teraz štandardne dodáva so športovými sedadlami s možnosťou nastavenia v 14 smeroch. V kombinácii s dizajnovým balíkom bez kože majú športové sedadlá kontrastné oranžové prešívanie. Pre modely RS je možnosť objednať sedadlá s masážnou funkciou.

RS e-tron GT performance má exkluzívny nový dizajnový balík s prešívaním Serpentine Green, ktorý dopĺňa vonkajšiu úpravu Bedford Green a sedadlá s voliteľným nastavením v 18 smeroch. V interiéri nechýbajú udržateľné materiály. Dinamica, ktorá vyzerá a pôsobí ako semiš, sa skladá z takmer polovice z recyklovaného polyesteru. Sedadlá, volant, spätné zrkadlá a stredová konzola tvoria 37 až 45 percent materiálu Dinamica. Modely RS sú vybavené materiálom Dinamica v sýto čiernej farbe. V záujme ochrany životného prostredia sa nefarbí. Koberce a koberčeky sú vyrobené z Econylu, materiálu, ktorý pozostáva zo 100 % recyklovaných nylonových vlákien z výrobného odpadu, zvyškov látok a kobercov alebo starých rybárskych sietí.

Audi e-tron GT
Foto: Audi
280 kilometrov za 10 minút

Audi zvýšilo maximálny nabíjací výkon o 50 kW na 320 kW. Za ideálnych podmienok sa batéria rodiny e-tron GT dokáže nabiť z 10 na 80 % len ​​za 18 minút. Už za 10 minút sa batéria nabije na dojazd až 280 kilometrov. Vozidlo vybavené systémom Plug&Charge automaticky autorizuje a aktivuje kompatibilné nabíjacie stanice po pripojení nabíjacieho kábla. Nová HV batéria má tiež výrazne širšie okno pre rýchle nabíjanie. Aj pri nízkych teplotách auto rýchlejšie dosiahne veľmi vysoký výkon nabíjania. To umožňuje veľmi vysoký nabíjací výkon pri teplotách už od 15 °C, čím sa ďalej znižujú energetické nároky systému tepelného manažmentu. Voliteľne sa dá nabíjať výkonom 22 kW pri nabíjaní striedavým prúdom.

Audi e-tron GT
Foto: Audi

Systém tepelného manažmentu, ktorý pozostáva zo štyroch optimalizovaných chladiacich okruhov, udržuje batériu a komponenty pohonného systému na ich ideálnych teplotách. V závislosti od vonkajšej teploty je možné batériu ochladiť alebo zohriať pre rýchle nabíjanie. Štandardné tepelné čerpadlo zvyšuje dojazd najmä v zimnom období prostredníctvom energeticky efektívnej klimatizácie v interiéri. Audi znížilo aj hmotnosť vysokonapäťovej batérie a zároveň zvýšilo jej hustotu energie. Napriek vyššiemu energetickému obsahu sa hmotnosť HV batérie znížila o deväť kilogramov na celkových 625 kilogramov. HV batéria sa môže pochváliť celkovou kapacitou 105 kWh (netto: 97 kWh). Okrem iných opatrení má optimalizácia dvojvrstvovej chladiacej dosky za následok 12-percentné zvýšenie kapacity pre 33 článkových modulov, z ktorých každý obsahuje dvanásť článkov s flexibilným vonkajším plášťom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokNové BMW X3 oficiálne – motory, technika, výbava, FOTO
Nasledujúci článokRenault Symbioz spoznal slovenské ceny, je lacnejší ako Arkana