Domov SPRÁVY News Je to najvýkonnejšie benzínové Audi v histórii: Úplne nové AUDI RS Q8...

Je to najvýkonnejšie benzínové Audi v histórii: Úplne nové AUDI RS Q8 položilo všetkých konkurentov

Foto: Audi

Po novej Q8 a SQ8 Audi predstavilo aj vrcholovú verziu s označením RS a RS Performance, ktoré je zároveň najsilnejšie sériovo vyrábané Audi so spaľovacím motorom.

Nové modely Audi RS Q8 a RS Q8 Performace dostali nový agresívny predný nárazník s výraznými prívodmi vzduchu a čiernou maskou, v prípade modelu AUDI RS Q8 Performance je maska matná sivá.

Vzadu dve oválne koncovky výfukov a masívny difúzor jasne naznačujú, že ide o vrcholový model RS.

Foto: Audi
75 koní na každý valec

Nový model RS Q8 zaručene zaujme max. výkonom 441 kW (600 k) a krútiacim momentom 800 Nm, ktorý je dostupný medzi 2 200 a 4 500 ot./min.

Výkon osemvalcového motora s dvomi turbodúchadlami zabezpečuje vynikajúcu jazdnú dynamiku. RS Q8 zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250 km/h, tú však za príplatok môžete zvýšiť na 280 km/h alebo až 305 km/h.

Performance: Najvýkonnejšie benzínové Audi v histórii

Audi RS Q8 Performance má zvýšený max. výkon na 471 kW (640 k) a krútiaci moment 850 Nm. Z nuly na 100 km/h zrýchli len za 3,6 sekundy. Ide tak o najvýkonnejší sériovo vyrábaný spaľovací model v histórii automobilky Audi.

Ľahší výfukový systém ponúkne športovejší a sugestívnejší zvuk. Za príplatok je možnosť navoliť si športovú výfukovú sústavu RS, ktorá ešte viac umocní zvukový zážitok a vynikne lesklými čiernymi koncovkami – na fotografii nižšie.

Foto: Audi

„Nové RS Q8 performance aj RS Q8 stelesňujú športovosť a eleganciu. Špičkový model série Q8 spája vášeň pre výkon, prestíž a vhodnosť pre každodenné použitie, aby vytvoril vzrušujúci zážitok,“ hovorí Rolf Michl, generálny riaditeľ Audi Sport GmbH.

Foto: Audi

Obe verzie nového modelu RS Q8 sa štandardne dodávajú s pohonom quattro, ktorý je kombinovaný s osemstupňovou prevodovkou Tiptronic s rýchlejším radením.

Plne mechanický stredový diferenciál s kompaktným a ľahkým dizajnom rozdeľuje výkon motora na prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. Ak dôjde k preklzávaniu, na prednú nápravu nepôsobí viac ako 70 percent hnacieho momentu a na zadnú nápravu až 85 percent. Tento režim prevádzky má za výsledok presnejšie zatáčanie a menšiu nedotáčavosť.

Foto: Audi
Laky, čo zvýrazňujú krivky karosérie

Zákazníci majú k dispozícii širokú škálu nových lakov vrátane troch metalických možností: zlatá Sakhir, modrá Ascari a červená chilli. Okrem štandardnej ponuky spĺňa Audi exclusive požiadavky zákazníkov na individuálne povrchové úpravy.

RS Q8 a RS Q8 performance sa vyznačujú predovšetkým odlišnými štandardnými farbami a materiálmi mnohých exteriérových komponentov. Zatiaľ čo vonkajšie spätné zrkadlá, prvky predného spojlera a lišty na oknách a zadnom difúzore sú na RS Q8 vždy v čiernej farbe, výkonná verzia obsahuje matné sivé vonkajšie spätné zrkadlá, prvky predného spojlera a matný sivý zadný difúzor. V ponuke je aj doplnkový balík pre RS Q8 performance so všetkými tu uvedenými štandardnými funkciami RS Q8 v matnej karbónovej alebo vysokolesklej čiernej farbe.

Foto: Audi
Vysoká škola kolies

Nové voliteľné 23-palcové disky z ľahkej zliatiny v 6-lúčovom dizajne a pneumatiky 295/35 dodávajú modernizovanému RS Q8 výrazne odlišný vzhľad od sériových štandardných modelov.  Voliteľne sú k dispozícii aj v metalickej čiernej, matnej neodymovej zlatej, hodvábne matnej sivej alebo leštenej metalickej čiernej.

Obe najvyššie verzie série prichádzajú s 22-palcovými 10-lúčovými kolesami z ľahkej zliatiny (295/40). Za kolesami je brzdový systém RS s ventilovanými kompozitnými brzdovými kotúčmi (420 milimetrov vpredu, 370 milimetrov vzadu).

Brzdové strmene sú štandardne v čiernej farbe. Dostupné sú aj s voliteľným červeným povrchom a majú nápis RS v prednej a zadnej časti. Na prednej náprave pracuje výkonný 10-piestikový brzdový strmeň. Alternatívne sa o spomalenie starajú keramické brzdy RS. Dostupné ako voliteľná výbava pre RS Q8, štandardne pre RS Q8 performance. Ich disky merajú 440 mm (vpredu) a 370 mm (vzadu). Brzdový systém RS sa štandardne dodáva v sivej farbe RS Q8 performance, avšak je k dispozícii v červenej alebo modrej farbe. Ako exkluzívna možnosť pre RS Q8 performance sú k dispozícii 23-palcové disky z ľahkej zliatiny, ktoré sa vyrábajú pomocou high-tech procesu kovania a frézovania.

5-lúčový dizajn je inšpirovaný motoršportom a zaisťuje optimálne chladenie bŕzd. V porovnaní so štandardnými 22-palcovými kolesami tiež znižujú neodpruženú hmotnosť, každý o približne päť kilogramov.

Pirelli P Zero

Celkové zníženie hmotnosti o približne 20 kilogramov zlepšuje odozvu auta na plyn. Sú dostupné v leštenej metalickej čiernej, matnej sivej alebo matnej čiernej. Zákazníci si môžu vybrať aj vysokovýkonné pneumatiky Pirelli P Zero 295/35 R23, ktoré ponúkajú trvalo lepšiu priľnavosť na mokrej a suchej vozovke.

Foto: Audi
Najrýchlejšie SUV na Nürburgringu

Nové Audi RS Q8 Performance bolo pri svojom uvedení na trh ocenené titulom najrýchlejšie SUV na Nordschleife Nürburgringu. Závodný a vývojový jazdec Frank Stippler absolvoval 20,832-kilometrovú trať v Eifeli len za 7:36,698 minúty.

To je o viac ako dve sekundy rýchlejšie ako predchádzajúce najrýchlejšie vozidlo v triede SUV a takmer o šesť sekúnd rýchlejšie ako RS Q8 pred modernizáciou.

Za užitočné doplnky považujeme podvozok so športovým adaptívnym vzduchovým odpružením s riadeným tlmením a špecifickým vyladením RS, elektromechanickú aktívnu stabilizáciu nakláňania (eAWS), riadenie všetkých kolies a športový diferenciál quattro.

Foto: Audi

„Za svoj nový rekord v okruhu na Nordschleife vďačí RS Q8 performance1 nielen perfektnej súhre medzi motorom V8 a komponentmi zavesenia kolies, ale aj vášni tímu Audi Sport GmbH pre absolútny výkon. Ponúka tiež prvotriednu vhodnosť pre každodenné používanie,“ hovorí Rolf Michl, výkonný riaditeľ Audi Sport GmbH.

Eklektický interiér

Pre interiér automobilka ponúka červené, šedé a modré dizajnové balíky RS. Modrý balík je exkluzívny pre RS Q8 Performance.  Koberčeky, volant a okraje bezpečnostných pásov majú červené alebo šedé kontrastné prešívanie. Špecialitou sú bezpečnostné pásy vo farbe Ocean Blue.

Volant je potiahnutý Alcantarou. Perforované športové sedadlá s voštinovým prešívaním majú tiež kontrastné prešívanie vo zvolenej farbe balíka.

Ďalej sa oplatí venovať pozornosť dekoratívnym vložkám sedadiel. Dostupné sú v matnom brúsenom hliníku s lineárnym razením v striebornej, hliníkovej Race Antracit, ďalej matnej Carbon Twill alebo Grey Oak. Ďalšia exkluzívna možnosť pre RS Q8 performance je diagonálny brúsený čierny hliník.

Foto: Audi

Dizajnové balíky RS plus v troch farebných prevedeniach ponúkajú za príplatok ďalšie funkcie. Dverové a stredové lakťové opierky výrobca zhotovil z mikrovlákna Dinamica.

Exkluzívnym prvkom tejto výbavy je stredový panel sedadla so sivou, červenou alebo modrou vložkou. Farbu zvolenú zákazníkom odhaľujú perforované športové sedadlá. Na operadlách sedadiel je navyše vyrazené logo RS v zodpovedajúcich farbách.

Foto: Audi
Cena a dostupnosť nového Audi RS Q8

Záujemcovia nového najrýchlejšieho Audi so spaľovacím motorom si ho budú môcť objednať od 27. júna 2024.

 AUDI RS Q8 stojí úctyhodných minimálne 141 900 €. Výkonnejší model Performance má štartovaciu cenovku na úrovni 155 700 €.

Audi RS3 má nový rekord na Nürburgringu, prekonalo rivala z Mníchova

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAuto s makeupom? To je nový Fiat 600
Nasledujúci článokToto je to auto, ktoré chce EÚ zakázať. Ľudia po ňom túžili, BMW preto našlo kompromis