Populárny športiak Mazda MX-5 ostane v ponuke už len s menším a menej výkonným agregátom. Teda, minimálne v Európe.
Mazda MX-5 patrí k veľmi obľúbeným športovým vozidlám. Je totiž cenovo dostupná, no zároveň ponúka veľa zábavy za volantom. Miata však nikdy nebola o astronomických výkonoch, ale o nízkej hmotnosti, skvelej ovládateľnosti a pravom pôžitku z jazdy. Súčasná štvrtá generácia napriek tomu ponúkala pri verzii s 2,0-litrovým 4-valcom slušných 135 kW, teda 184 koní. Tomu je však v Európe koniec.
Dvojliter končí
Japonská automobilka totiž z ponuky modelu MX-5 vyradzuje spomínaný dvojliter. Toto rozhodnutie sa týka celej Európy s výnimkou Veľkej Británie, kde bude väčší agregát k dispozícii aj naďalej. V ostatných krajinách starého kontinentu však Miatu kúpite už len s 1,5-litrovým a menej výkonným motorom. Ten produkuje totiž iba 97 kW (132 k) a 152 Nm krútiaceho momentu.
Oznámenie o vyradení dvojlitra z ponuky Mazdy MX-5 prišlo pred pár týždňami počas mediálneho podujatia v Chorvátsku. Magazín Motor1 ohľadom toho oslovil aj samotnú automobilku, ktorá ukončenie 2,0-litrového agregátu potvrdila.
Môžu za to emisie
„Mazda prestane v Európe ponúkať MX-5 modelového roka 2024 s motorom 2,0 litra, zatiaľ čo verzia s motorom 1,5 bude naďalej dostupná. Toto rozhodnutie je v súlade so záväzkom spoločnosti Mazda dodávať vozidlá, ktoré spĺňajú potreby trhu a emisné predpisy a zároveň zachovávajú radosť z jazdy. Stále sú však na sklade k dispozícii varianty s motorom 2,0, ktoré sa líšia podľa jednotlivých trhov. Motor 2,0 bude aj naďalej dostupný na trhu Spojeného kráľovstva,” znie vo vyhlásení od Markéty Kuklovej, manažérky pre vzťahy s verejnosťou a podujatia spoločnosti Mazda.
Záujemcovia o Miatu s dvojlitrom tak stále majú šancu, no po vypredaní skladových zásob už tento variant definitívne na európskom trhu skončí. Či sa väčší motor niekedy do MX-5 vráti, je zatiaľ otázne. Nová generácia bude pravdepodobne elektrifikovaná, čo by mohlo dať priestor na použitie väčšieho agregátu so súčasným splnením prísnych emisných predpisov. V súčasnosti však ide len o čistú špekuláciu.